Kollisjon mellom SAS og Norwegian (bakkeskade)

Dr. E

Newcomer
Dette er resultatet etter en mindre kollisjon på OSL nettopp nå. SAS og Norwegian var involvert. Noe mer vet jeg ikke foreløpig.

Attachments

• Norwegian.jpg
    Norwegian.jpg
    116.2 KB · Views: 2,388
Last edited:
LN-NON som har fått kjørt av wingletsen, men verre med 2 SAS maskiner. Den som kjørte på SAS flyet, og den som fikk kjørt hull i siden etter at en av gatene presset seg inn i flykroppen noen minutter før..

-RPR gikk iflg wf.no 1834 fra OSL og landet i SVG 1840. Enten var flygningen sykt kjapp, eller så er det noe kluss :)

Og en halvtime før dette ble en SAS maskin (LN-RCY/SK4140, litt usikker på rutenummeret, men reg'en er bænkers) dyttet inn i en ankommende AirFrance A-3XX. Satt på vollen å hørte på 121.600... tårnfyren var noe pissed over at SK-kusken hadde dytta uten klarering. SK-kusken var sikker på at'n hadde fått ok på push'n start.. Han stakkars franskmannen var oppgitt over at vinglet'en hans var ødelagt..

-RPR gikk iflg wf.no 1834 fra OSL og landet i SVG 1840. Enten var flygningen sykt kjapp, eller så er det noe kluss :)

Flyene har en tendens til å fly ekstra fort sånn rundt overgang til sommertid:) (arr/dep sendes i utc, -1 time vinter og -2 på sommer)

Og en halvtime før dette ble en SAS maskin (LN-RCY/SK4140, litt usikker på rutenummeret, men reg'en er bænkers) dyttet inn i en ankommende AirFrance A-3XX. Satt på vollen å hørte på 121.600... tårnfyren var noe pissed over at SK-kusken hadde dytta uten klarering. SK-kusken var sikker på at'n hadde fått ok på push'n start.. Han stakkars franskmannen var oppgitt over at vinglet'en hans var ødelagt..

AF har vel A3XX på kveldsavgangen?
Er ikke det en E190?

Hvor mange fly er det som egentlig er skadet der nå i kveld? 4 eller 5?

Fatigue hos SGH pushbacksjåfører ;) Det skal da være tilstrekkelig avstand fra stoppmerket på gate 13 til taxebanen..

AF2375 en Embraer 175 forøvrig gikk 1912 i følge osl.no. Har noen blandet sammen hendelser her?

Jeg regna med at det var en Airbus fra Airfrance.. men kan godt ha vært en Embraeer. Jeg er svært overbevist over at det var SAS og Airfrance som var på radioen. Normaltsett iallefall vil jeg høre forsjell på Airfrance og Norshuttle.. Jeg hørte imidlertid ingenting om Norwegian-SAS krasjen, jeg kjørte bort for å se etter SK/AF uten å se noen av disse.. Da mista jeg radiokontakten med 121-600 enstund.

Flere steder i artikkelen til VG Nett står det at det var Norwegians fly som mistet wingleten, mens SAS sitt fikk skader i halevingene. Helt nederst i saken fant jeg denne setningen:

"Passasjerene i SAS-flyet som mistet wingleten har fått satt opp et nytt fly som gikk 19.15."

WTF! :D

Back