Slutsatser till olyckans orsak tycker jag danska statens haverikommission ska komma med efter en utredning, inte DYs informationschef.
Slutsatser till olyckans orsak tycker jag danska statens haverikommission ska komma med efter en utredning, inte DYs informationschef.
Forøvrig så synes jeg det er like ille av vår egen CK å gå ut og si at alt har gått rett for seg.
Forøvrig så synes jeg det er like ille av vår egen CK å gå ut og si at alt har gått rett for seg.
- Ikke fått klarering
Norwegians informasjonssjef mener at SAS-flyet kan være skyld i sammenstøtet.
- Den lille informasjonen jeg har fått er at SAS-flyet ikke hadde fått klarering til å taxe ut fra sin gate, sier informasjonssjef i Norwegian, Åsa Larsson, til VG Nett.
Pressevakt Christian Kamhaug i SAS sier imidlertid at taxingen har skjedd i henhold til prosedyren.
- Det er det jeg har fått beskjed om. Nå avventer vi resultater fra undersøkelsene for å finne ut hva som har skjedd, sier Kamhaug til VG Nett.
Hvorhen? Jeg har bare sett K-M Johannesen uttale seg, og han er helt nøytral ..
I VG:Hvorhen? Jeg har bare sett K-M Johannesen uttale seg, og han er helt nøytral ..
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10072588Pressevakt Christian Kamhaug i SAS sier imidlertid at taxingen har skjedd i henhold til prosedyren.
Satt på vollen å hørte på 121.600... tårnfyren var noe pissed over at SK-kusken hadde dytta uten klarering. SK-kusken var sikker på at'n hadde fått ok på push'n start.. Han stakkars franskmannen var oppgitt over at vinglet'en hans var ødelagt..
Hva skjer om en av partene får ansvaret for ulykken, kan det ende opp med et erstatningsansvar?
I en hektisk hverdag skal vet vel ikke så mye til for at det skjer et og annet uhell, og misforståelser som kan lede til dette.
LN-MOW:
På nordsiden (Partallsgate) vil det ved fullført pushback (på stopplinje) fremdeles være plass til at fly kan passere på baksiden via taxebane G. På sørsiden (Oddetallsgate, bl.a. 13) er det ikke slik plass, og det pushes rett ut på taxebane K (innland) eller L (utland)...
EDIT: Denne burde gi et greit intrykk av forskjellen mellom nordsiden og sørsiden mht. plass tilgjengelig mellom oppstillingsplass og taxebane...
Helt feil!!! Ved push fra sørsiden så vil taxebane kilo1, henholdsvis Lima 1 bli sperret. Men Kilo 2/Lima 2 vil fortsatt være åpen.
Ved push fra 23 og 21 vil taxing inn til park 23,21 og 19 være sperret. Usikker på om muligens park 17 også blir sperret. Dette fordi flyet da pushes til posisjon 3.
Så det er plass til passerende fly på K2 når det pushes fram 13, såfremt denne stoppes der den skal? Det var 13 SAS pushet ut fra, var det ikke?
TYPISK media , skylder alltid på SAS !![]()
Og ifølge TV2 skal brua som "gikk amok" ha revet av døren på SK-maskinen. På bildene sitter den fortsatt fast dog.
TV2 melder at uhellet skjedde når broen ble kjørt på. Hvordan i all verden kan døren være åpen da? Den åpner man såklart ikke før bakkemanskapet gir klartegn.
Om det skjedde ETTER brua var kjørt på så er det mere forståelig. Men ikke mye siden man har både autolevel og safety shoe for å forhindre dette. Det er mangler noe info her.
Men taxing til terminalgatene på nordsiden skjer vel normalt via L1/K1? L2/K2 er vel først og fremst for fjernparkgatene?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.