KL KLMs flåte

Re: KLMs flåte

Da var 787 leveringene til KLM i gang igjen, og deres 6. -10 ble levert i går

Boeing 787 -10 42489 1008 PH-BKH KLM Royal Dutch Airlines delivery 31aug22 CHS-AMS
 
Re: KLMs flåte

Da var deres 14. E195-E2 levert

Embraer 195 -E2 190.20084 PH-NXN KLM Cityhopper delivery 17-18ec22 SJK-REC-TFS-AMS

Dog er 5 parkert, men mistenker det primært er pga teknisk?
 
Re: KLMs flåte

KLM og KLM Cityhopper starter da 2023 med følgende flåte, inkludert det som er parkert. Endring gjennom 2022 i parentes


737-700: 7 (-3)
737-800: 31
737-900: 5

A330-200: 6
A330-300: 5

747F: 3
777-200ER: 15
777-300ER: 16
787-9: 13
787-10: 7 (+2)

E175: 17
E190: 30
E195-E2: 14 (+7)
 
Re: KLMs flåte

Da skal 747F maskinene som Martinair flyr for KLM Cargo byttes ut med A350F fra 2026

https://uk.sports.yahoo.com/news/ai...SPz96weqX1V7ooBqafIWhbOXw_GkF4Qi6NRlPhl8y1TOE
26.01 var jeg i Quito og der stod en 747-400 BCF: PH-MPS, Fra Martinair parkert. Etter ett par timer ble den slept bort til det jeg regner med er cargo avdelingen og der stod den da vi tok av en time senere. Så måtte jeg sjekke litt mer. Det virker som de 3 747-406ERF maskinene PH-CKA, CKB og CKC er registrert på KLM og malt i deres farger, men oppereres av Martinair og PH-MPS er registrert på Martinair og i Martinair farger. De må kanskje ha en egen maskin for å kunne kalle seg ett flyselskap og opperere maskiner for andre?
Blir fordelingen lik når de 4 A350F maskinene kommer tro, 3 til KLM og 1 til Martinair?
PH-MPS startet sitt liv i 1990 i SIA i 13 år, før den var 3 år i Air India og snart har vært 15 år i Martinair. De 3 KLM maskinene er fra 2003-2004
 
Re: KLMs flåte

Ser ut som P&W har klart å fikse endel motorer for dem, da basert på FR24 så er 14 av 16 E195-E2 nå i drift
 
Re: KLMs flåte

PH-BVA, 777-300ER maskinen med oransj-front, skal ha fått et oppdatert livery. Fortsatt oransj foran men en annen overgang mellom oransj og blått.
 
Back
Top