Re: KLMs flåte
Ny E2 levert
Ny E2 levert
Embraer 195 -E2 190.20174 PH-NXY KLM Cityhopper delivery 11-12apr25 SJK-REC-TFS-AMS
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Embraer 195 -E2 190.20174 PH-NXY KLM Cityhopper delivery 11-12apr25 SJK-REC-TFS-AMS
Skal KLM ha A320neo også…eller kun A321neo?
Mtp antallet neoer i bestilling og nåværende 737-flåte vil altså all eventuell vekst på short-haul skje på KLC-plattformen
Airbus A321 -252NX 12472 PH-AXF KLM Royal Dutch Airlines delivery 15apr25 XFW-AMS
Det er vekst i seg selv å bytte en 737-800 med en A321neo
Og deres 6. A321neo skal ankomme i ettermiddag
De yngste 738ene er jo relativt "unge". 2019 modeller.
Hva er egentlig årsaken til at det kun er 180 seter i disse hos KL? Er det så god plass ombord? Må nærme seg 10 år siden jeg sist var ombord i en 737 fra Royal Dutch.
De 6 første radene er eurobiz/seter med ekstra benplassDe yngste 738ene er jo relativt "unge". 2019 modeller.
Hva er egentlig årsaken til at det kun er 180 seter i disse hos KL? Er det så god plass ombord? Må nærme seg 10 år siden jeg sist var ombord i en 737 fra Royal Dutch.
Jeg mener å ha hørt at grunnen til at det kun er 180 seter var at det var maksimum hva B738-739 (NextGen) var sertifisert av myndighetene både i USA og Europa.De yngste 738ene er jo relativt "unge". 2019 modeller.
Hva er egentlig årsaken til at det kun er 180 seter i disse hos KL? Er det så god plass ombord? Må nærme seg 10 år siden jeg sist var ombord i en 737 fra Royal Dutch.
Jeg mener å ha hørt at grunnen til at det kun er 180 seter var at det var maksimum hva B738-739 (NextGen) var sertifisert av myndighetene både i USA og Europa.
Dette har muligens blitt utvidet til flere seter for nyere produserte fly enn det KLM har som vel var blant de første kundene for B738-739.
De yngste 738ene er jo relativt "unge". 2019 modeller.
Hva er egentlig årsaken til at det kun er 180 seter i disse hos KL? Er det så god plass ombord? Må nærme seg 10 år siden jeg sist var ombord i en 737 fra Royal Dutch.
Nye tider i A321neo da med 227 seter?
LH har jo "bare" 215 i sine, men skyldes det ekstra toalett?
Absolutt, da snakker vi vel 20-25% flere seter i mainline-flåten.Status p.t. er at syv nye A321neo er tilført rutenettet, uten at noen av de eksisterende 737'erne er tatt ut av trafikk. Det er jo en ikke uvesentlig kapasitetsøkning.
Dutch carrier KLM temporarily grounded seven of its Boeing 787 Dreamliners on Saturday after discovering a maintenance error involving the aircraft’s refueling system. The issue led to the cancellation of several long-haul flights from Amsterdam Schiphol Airport, including routes to Mexico City, Chicago, and Portland.
Airbus A321 -252NX 12532 PH-AXH KLM Royal Dutch Airlines delivery 30may25XFW-AMS
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.