• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

KLM testflight?

Hva er det som får KLM til å fly hele veien opp fra AMS for å ligge og sirkle over SVG i flere timer? Kunne de ikke like gjerne ligge og fly i ring ute i Nordsjøen eller Atlanteren for den saks skyld?

BF:cool2

Er ikke første gang det skjer. Står litt om en lignende hendelse på julaften i 2009 her. Og jeg siterer:

PH-BFY just had a D-check @ AMS; this was an acceptance-flight by the technical-acceptance crew - most of these T & G's are (normally) performed at GRQ (Groningen/NL), but since it's snowed in at present, the crew probably opted for SVG to do this procedure...




Jeg har trent mye i livet mitt. Og gjør det fortsatt, men har aldri noen sinne vært så sliten som jeg er nå.

Satt nå her i sofaen en helligdag og så denne dingsen svirre rundt. Så ut av vinduet og tenkte "næææ, dårlig vær, ser ikke den på FL80 uansett".

I det jeg hørte den fikk decent 3000 ft, and expect intercept heading shortly, gikk jeg fra og sitte i pysjbukse, til å sitte på sykkelen i treningsjakke, joggebukse, med kameravæske rundt halsen.

Jaggu rakk jeg og få den på avgangen. Løp over ett jorde. Da jeg hørte at den skulle ha en ny T&G sykklet jeg videre til enden av 18. Bildene ble som så.

En treningsøkt var det ihvertfall. Legger ut bilder snart.

Haha, utrolig bra innsats. Bilder er bilder. Det viktigste er at det har blitt dokumentert.
 
Last edited:
Stod ved Flymuseet og så et par biler som ruste ut da det plutselig kom på final approach på motsatt side. Rakk akkurat å springe bort til veien og få det over hodet, gromt nok det..:D
 
Back
Top