KLM øker på SVG

Re: KLM øker på SVG

OT, men trenger vel ikke noe ny tråd for dette;

Har KLM helt sluttet å bruke Embraer og Fokker til OSL? Har tittet litt på hva som kan bookes, og der er det bare forskjellige varianter av 737... Har tidligere pleid å sikte meg inn på de avgangene med E190 og Fokker. Var litt kjedelig at det bare var Boeing som var satt opp til og fra OSL. Har tittet på et par avganger nå til sommerferien og i høstferiern. Så da må man vel bare be til høyere makter om at det er lite pax eller noen andre årsaker som fører til materiell-bytte..? :/

Det har vell med KLM Cityhopper og KLM mainstream, hvilket opererer hvilke ruter. E190 og F70/100 er KLM Cityhopper.

Hva er grunnen til at prisene jevnt over er endel høyere fra SVG kontra OSL?

Ser pristilbud ned i 835 fra OSL til AMS, mens samme periode skal dem ha over en tusenlapp ekstra fra SVG. Avstanden er attpåtil kortere :p

Har dette med høyt belegg og lite trafikk?

Edit.

Sikkert jeg som ikke googler skikkelig...

Last edited:

Hva er grunnen til at prisene jevnt over er endel høyere fra SVG kontra OSL?

Ser pristilbud ned i 835 fra OSL til AMS, mens samme periode skal dem ha over en tusenlapp ekstra fra SVG. Avstanden er attpåtil kortere :p

Har dette med høyt belegg og lite trafikk?

Edit.

Sikkert jeg som ikke googler skikkelig...

Store sjanser for at det først og fremst går på konkurranse på den aktuelle ruta. Det er vel kun KL som flyr nonstop fra SVG til AMS, og alternativ med 1-stop er begrenset. Når det gjelder OSL-AMS er det flere selskap som flyr nonstop og VELDIG mange som tilbyr 1-stop på den ruta. Mer konkurranse betyr ofte lavere priser.
Jeg har dessuten en mistanke om at SVG-AMS er en forholdsvis forretningstung rute i forhold til OSL-AMS, og dermed er det liten vits å pøse på med billige seter.

Jeg sitter ikke på tall på dette, det er bare synsing ut fra personer jeg kjenner som bruker ruta.

Der sier du så klart noe. Det tenke jeg ikke på. KLM er så vidt jeg vet den eneste som flyr direkte. SAS har via CPH.

Det at de appellerer til businesskunder er nok med på å holde prisene oppe ja. Synes dog de fint kunne satset på mer turisme inn i denne ruta. Tror det er ei rute med stort potensial om dem tør å satse :)

Fikk priser ned i omtrent 1500,- tur retur med såkalte fleksible tider.

Har sett litt på ruter fra TRD og ja. Det er dyrt :p

Det er nå veldig mange leisure-kunder også på SVG-AMS, men de fleste skal vel videre fra AMS og ut i verden.
Jeg synes ikke det er dyrt når du kan få SVG-AMS-VCE f.eks. til rett over 2000,- når du bestiller ei stund i forveien. (helt ned i 1700,- faktisk)
Samme priser gjelder til "hele" Europa.

Back