KLM og utfasingen av MD-11

Var også på reise,dette gikk meg hus forbi.Riktignok er jeg booket på siste flight fra Montreal til Amsterdam,men dette hadde jo vært meget okay å fått med seg.

Følger gjerne ikke helt med i timen,men hvordan får man tak i disse bilettene..??

Billettene ble solgt fra KLM sine nettsider. Men når jeg kom meg på nett i går ettermiddag lå det melding ute om at turene var utsolgt. Men det så faktisk ut som det ble linket til KLM sine Facebook-sider, men det var kanskje først når alt var utsolgt?

Leser på en lokal Facebook-gruppe at KLM's første MD11, PH-KCA, vil komme innom her i Atlanta mandag morgen for tollkontroll, på vei til Crestview, Flodida, hvor den skal hugges opp.

Når den kommer, har ting blitt fjernet og solgt i Europa... ? Hva er det som gir inntekt av reservedeler etc ?

Live og direkte .. så godt som. Her står PH-KCA på South Cargo i Atlanta og venter på toll og immigrasjon. Avreise til Crestview om få minutter. Bilde: Stefan Seville

66959_10152293371116680_6166337078413828184_n.jpg

Da har det tikket inn en hyggelig mail fra KLM om at jeg har fått plass på flight KL9895 med avgang 03:30 PM :)

Er det et håp om at det kan være den aller siste kommersielle flighten?

Fler som har fått plass på denne? :)

Dette er en trist dag for alle fly entusiaster. Er ikke mange fly som ser bedre ut en MD-11Hva blir neste flytype som blir faset helt ut ? A300 og 310 er vel neste ? Ikke mange igjen i passasjerutgaver no. A340 lever vel en stund til, men de blir vel faset fortløpende ut de og. 757 er vel en annen type som det blir mindre av i årene fremover. Hva med 747 ? Blir vel faset ut flere en det kommer nye ?

KLM avsluttet i dag sine MD11 flyvninger og siste regulære passasjerflyvning var med PH-KCE "Audrey Hepburn" fra Montreal i natt og flyet landet i Amsterdam kl 0624. Over 20 års tjeneste er over for MD11 i KLM.

https://blog.klm.com/a-fond-farewel...l_KLMblog_null_history&WT_tsrc=SocialCampaign

Kongetur, er vel første og siste gang det serveres Nicolas Feuillatte champagne til alle i økonomi, om enn i plastglass.
Vemodig, men fantastisk å være med på. Stappfullt, + ca. 14 på standby som ikke kom med, deriblant en av mine bekjente som hadde gamblet på at ID-sete skulle ordne seg. Han klarte i tillegg å miste MD-11`n fra Amsterdam til Toronto med 5 minutters margin dagen før pga. forsinkelser og en stuck jetbridge, så MD-11-uttellingen hans denne helgen var heller sørgelig.

Last edited:
Kongetur, er vel første og siste gang det serveres Nicolas Feuillatte champagne til alle i økonomi, om enn i plastglass.
Vemodig, men fantastisk å være med på. Stappfullt, + ca. 14 på standby som ikke kom med, deriblant en av mine bekjente som hadde gamblet på at ID-sete skulle ordne seg. Han klarte i tillegg å miste MD-11`n fra Amsterdam til Toronto med 5 minutters margin dagen før pga. forsinkelser og en stuck jetbridge, så MD-11-uttellingen hans denne helgen var heller sørgelig.

DETTE VAR OG BLE HELT FANTASTISK.
Satt selv i den fremre kabin..masse gosaker ble servert.Alle i foran kabinen fikk utlevert LAST FLIGHT sertvikat med den flygende kapteins underskrift.Også med dette ble det gitt til hver og en,1stk MD11 modell i scala 1/200.
En av de høgere herrer fra Douglas fabrikken var også med.
Så dette ble en drømmetur for de som har og (hadde) en kjærlighet for MD11en.

En trist dag. En epoke er over for et fantastisk fly. Kjedelig trend vi er på vei inn i med stadig mindre forskjellige flytyper på vingene.

Back