KLM og Transavia med A320neo ordre

Det blir etterhvert spennende å se nedbrytningen av ordren her, og er vel ikke umulig det kan bli en miks av A320neo, A321neo og A321XLR?
 
Første NEO til Transavia skal leveres andre halvår 2023. Har ikke sett noen oppdatert planlagt leveringsdato for KLM
 
Ryktene sier at KLM opprinnelig hadde foretrukket MAX, og mesteparten skulle være -10 modellen. Men på grunn av den store usikkerheten grunnet når maskinen vil bli sertifisert, fant de NEO et tryggere valg, da det var enklere å beregne hva det koster å utdanne X-antall ansatte over fra Beoing til Airbus
 
Ryktene sier at KLM opprinnelig hadde foretrukket MAX, og mesteparten skulle være -10 modellen. Men på grunn av den store usikkerheten grunnet når maskinen vil bli sertifisert, fant de NEO et tryggere valg, da det var enklere å beregne hva det koster å utdanne X-antall ansatte over fra Beoing til Airbus

Tror ikke KLM angrer på at de ikke gikk for -10 nå.
 
Første NEO til Transavia skal leveres andre halvår 2023. Har ikke sett noen oppdatert planlagt leveringsdato for KLM

Planlagt med 232 seter og foreløpig planlagt i trafikk fra midten av desember i år. Men det er vel høyst "subject to change"

https://www.aeroroutes.com/eng/230416-hv32q

Transavia in last week’s schedule update outlined planned Airbus A321neo operation, set to enter operation on 15DEC23, although this date remains likely to change. As of 16APR23, planned 232-seater A321neo operational routes to include the following.
 
Air France-KLM gruppen hinter om flere A320neo/A321neo via leasing, i tillegg til de 3 som ble annonsert nylig
 
Er teksten på høyre side av fremre og bakre dør et nytt element i designen?
 
Denne Transavia A321neo er første av i alt 7 maskiner bestilt. Den er tenkt satt inn på medium ruter i Europa ut i fra AMS og Paris Orly Airport (ORY) på avganger som trenger større volum.

Transavia sine ordinære B737-800 har konfigurasjon for 189 pax mens deres nye A321neo tar 232 pax.

Ganske fresh interiør (NB! nederlandsk tekst!):

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...vliegt-de-nieuwe-airbus-a321neo-van-transavia

Er vel bare å begynne og vende seg til denne grønnfargen nå som SAS etterhvert går over til SkyTeam og Air France-KLM går inn på eiersiden i SAS, så dukker Transavia høyst sannsynlig opp på ruter fra Norge og til syd-Europa.
 
Last edited:
Back
Top