KLM - ny bookingside !

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Var inne og tittet på KL i kveld. På to alternativ mål neste år, SEA og ATL, YES gutter DC-8-63 og LN-MOW :lol:

Midt i prosessen ( kun for å titte på priser, ikke ment som booking ), avbrøt KL meg og ga meg en beta-versjon av en ny bookingmotor/side. Den så fin ut inntil den kræsjet for meg. Deretter et spørreskjema som gav 500 poeng på 5 min jobb. ( SK gir 450 mikropoints på en vei til FCO....... :lol::lol:).

Den tok jeg meget seriøst og brukte 10 minutt.

Så meget bra ut, førsteinntrykk....

Ja, lettjente poeng ;) 500 miles tikker inn i september. Også så bra at de har fått skikkelig priskalender a-la LH, og at man i tillegg kan velge "semi-bookingklasse" ute i prosessen.

Ser man det!!:) Jeg som aldri bruker KLM sin nettside annet når jeg er reiselysten, fikk for noen uker siden en mail ang en spørrendersøkelse. (har vært med i noe tidligere, slik at jeg er registrert i systeme):lol:Svarte pent å ærlig, takket nei til å gjøre en booking, og på fredag gikk hele 1000 Miles inn på min account. (Det er mer en jeg får på en 100% Eco, SVG-AMS):lol::)

Lenge leve KLM:EU

Last edited:
Ganske fin sak.
Smart å legge inn hotell i bookingdialogen også - det kan gi noen ekstra € i kassen.
Fint at man hele tiden kan få opp detaljer og endre på deler av bookingen mens man holder på, uten å måtte gå tilbake og starte fra bunnen (iallefall i teorien - ser ikke ut til at den virker helt).

Prøvde akkurat ut denne nye siden, og jeg må ærlig innrømme at dette gav et svært bra førsteinntrykk. Bare denne ene siden der en får opp pris kombinert med antall miles en får, og hva det koster å oppgradere til 100% miles var utrolig bra. Dette er nøyaktig det som savnes på mange andre bookingsider!

Snasen side :)
Men kommer vel aldri til å booke no der, siden KLM ikke er no særlig syns jeg !
Syns KLM virker dyrt, å kan man få f.eks BA Club World til samma prisen, så tar man heller det enn World Business Class :colgate::colgate:

KLM er egentlig veldig undervurdert på economy etter min mening, spesielt om en skal til USA og får de nye A330'ene til NWA. Der får du mye for pengene etter min mening.

KLM er egentlig veldig undervurdert på economy etter min mening, spesielt om en skal til USA og får de nye A330'ene til NWA. Der får du mye for pengene etter min mening.

Har de gjort noe med Economy på 747?

Hickok! Hvordan kan du forsvare KLM når du tydligvis mener at det er NWA som er best???

Godt spørsmål! :) Sikkert fordi alle mine bstillinger hos KL de siste fire årene har endt opp med flygninger operert av NWA.... Men feedingen har jo fortsatt vært utført av KL, uten at jeg har noen som helst å utsette på dette.

Hickok! Hvordan kan du forsvare KLM når du tydligvis mener at det er NWA som er best???

Så lenge de jobber såpass tett sammen som de gjør, så er det vel ikke noen spesiell grunn til skille dem. Dessuten tror jeg A330-ene er så godt som like.

A330 hos NW er topp, som service etc. Gleder meg til MSP-AMS like over nyåret..

Det er mest naturlig å booke NW gjennom klm.com. KLM tilbringertjeneste til AMS er topp også, sammenlignet med min SK til FRA på kommende torsdag. Hadde valgt LH dit , men da blir for lenge i FRA...

KL til LIM 9. oktober, og gleder meg. De er misnt like bra som andre store i Europa. Har allerede topp seter ( to seters på rad 10 ! bulkhead ).

( Men innenfor KL's allianse har jeg nå gjort AF til min favoritt ).

Da er det vel enklere å si at man liker NWA og holde KLM utenfor...

Takk gustavf... Dagens og ukas.... og kanskje månedens !
(Nærmere å banne på dette forumet kommer man vel ikke.):colgate::colgate::YES

Men altså, hva liker jeg med KLM:

- Gode frekvenser fra Norge
- Godt nettverk der jeg har hatt behov for det
- Med enkelte unntak et godt økonomiklassetilbud
- Jeg synes Schiphol er en oversiktlig og ålreit flyplass
- Samarbeidet med NWA fungerer bra, og NWA har på en del områder et enda bedre produkt.
- Gode priser

Så er ikke alt rosenrødt:
- Fortsatt noen slitne fly i flåten (747)
- Variasjon i produktet, spesielt med dårligere kabin på feriedestinasjoner

Dette stiller jeg meg helt og holdent bak, selv om jeg kanskje ikke har lov og uttale meg siden jeg kun har flydd med KLM i Europa.

Med fare for hakk i plata, skal jeg ikke si mye i denne traaden.

Men det jeg skal si er at dersom du liker aa bruke en hel dag paa aa komme deg til din destinasjon via Amsterdam i Europa istedetfor aa velge flyselskaper som flyr direkte fra Oslo, be my guest.. Og i tillegg: Eneste motivasjon for aa velge aa kaste bort ferien paa slike ting og grunnen til at folk velger KLM for de aller aller aller fleste er pris

Og til slutt: Som CO kunde er NWA er et flyselskap jeg virkelig kommer til aa savne. KLM kan du ha for meg

Websiden derimot, var meget bra. Naar kommer SAS med noe brukelig??

Dette er jo nettopp hovedgrunnen til å velge KLM for de fleste av oss utenfor Oslo. Reisetid og pris.

Back