Nei, den handler om Avinorkonferansen, OSL og byggingen av T2.
Det som er så forbaska irriterande med OSL som hub, er at om du har ein annan norsk destinasjon som siste stopp, må du ut av sikker sone og gå gjennom den forbaska sikkerhetskontrollen igjen. Dette er så tragisk, at det er laaaangt bedre å bruka ein utanlandsk hub. Kvifor kan ikkje OSL sette opp toll på sikker sone??
Toll på sikker sone blir vanskelig, fordi du må identifisere bagasjen din - og da er du jo plutselig mulig uren igjen.
Håper de snart finner ut av dette. Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å innføre en slik ordning, siden dette jo har fungert rundt omkring i Europa i lang tid.Tollproblematikken er vel godt debatert her inne allerede, og diverse byråkrater og politikere jobber (etter sigende) mot en løsning.
Håper de snart finner ut av dette. Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å innføre en slik ordning, siden dette jo har fungert rundt omkring i Europa i lang tid.
Enig med deg om at det er en dårlig løsning, men om dette tar deg én time ekstra, vel da har du tatt deg en grundig sightseeingtur på veien.
Eg skal ikkje blåse på ein godt debattert sak, sightseeing på OSL er ok første gongen, men når du er innom OSL 2 gonger i veka, så er nok ikkje den ekstra timen noko særlig.
En halvtime burde vel være nok...
selv uten stress.
Hvor mange ganger har du gjort dette uten at du opplevde det som stress?
KLM har ihvertfall et servicekrav om at first bag on belt skal være der 10 minutter etter landing. Gi bagen 15 minutter. SAS bagdrop mener jeg skal gå på max 5 minutter om bemanning etc er riktig. 20. G4S har vel også et servicekrav om max 10 minutter ventetid i sikkerhetskontrollen, og får vel endog bøter om ventetiden overstiger 15 min. Så bag(15)+bagdrop(5)+security(10)= 30 minutter. Det forutsetter naturlig nok at alt klaffer, men det er faktisk ikke umulig - selv uten stress. Det betyr ikke at jeg ville anbefale en 30 minutter connection utland-innland.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.