KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Re: KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Hete rykter..... Fortell...
Er Norport interessert f.eks ? :)

Jeg vet så og si ingenting selv. Men kan bekrefte at Norport er intressert ja. Noe annet ville jo vært litt underlig.

ehh...,,ikke i følge en av de høyere opp i Norport-systemet Vede.

Da vet du mer enn meg RRA. Jeg fikk høre senest i dag at Norport er inni bildet. Da sier jeg at jeg IKKE bekrefter at NPH er intressert, men ryktene sier det. ;)

Er vel kanskje noen her i denne tråden som burde passe seg for hva man sier på et åpent forum hvor hver og en kan gå inn å lese.. husk på tausetsforpliktelsene i de fleste kontrakter.. bare et tips.. sitter mange her inne med MYE kompetanse og vet mere enn de vil og kan si her inne... (og nei vet det kunne høres ut som en eller annen slags trussel, men det er det virkelig ikke.. :) bare et tips.. )

Er vel kanskje noen her i denne tråden som burde passe seg for hva man sier på et åpent forum hvor hver og en kan gå inn å lese.. husk på tausetsforpliktelsene i de fleste kontrakter.. bare et tips.. sitter mange her inne med MYE kompetanse og vet mere enn de vil og kan si her inne... (og nei vet det kunne høres ut som en eller annen slags trussel, men det er det virkelig ikke.. :) bare et tips.. )

Det gjelder vel forsåvidt ikke bare i denne tråden, men også generelt...

Og jeg regner med at AF/KL-handlingen fortsatt er uavklart??

Det gjelder vel forsåvidt ikke bare i denne tråden, men også generelt...

Og jeg regner med at AF/KL-handlingen fortsatt er uavklart??

I hvertfall offisielt. Men det virker som de nærmer seg en avgjørelse. Og en pressemelding er kanskje ikke mange dagene unna. Det er bare antakelser altså. ;)

Ja en pressemelding dukker vel opp om ikke mange dagene, skal man tro på ryktet.

Men disse rykter svirrer jo rundt rett som det er.....

Last edited:

Tipper vi har et svar på alle spekulasjonene i denne tråden i løpet av uken. Forøvrig så er Sola også ganske mye Se & Hør for tiden. Skal bli fint og endelig få et bekreftet svar hva KLM velger å gjøre.

... og AF!

Ja, nå skulle vel det hele være klart primo Juni - så får vi håpe vi slipper nye utsettelser...

Widerøe Handling ser ut til å være racere på nett:

http://wideroe.no/whs/ - kanskje ikke helt oppdatert det kartet, og strategien om "If your Airline is starting operations to Norway Widerøe Handling can offer you whatever you are looking for." er vel muligens noe man har gått bort fra/overgitt til Frøysundavik.

Det siste jeg hørte var at en beslutning skulle bli tatt i dag og det er da snakk om at den nye kontrakten starter fra 1. september. Jeg har også hørt fra kilder i SGS at de ved et eventuelt bytte ikke er villig til å handle KL/AF etter at nåværende kontrakt utgår og frem til 1. september. Om det siste stemmer så er det klart at det gjør ting litt mer komplisert for KL/AF. Vi får se.

Det skal bli greit for alle parter at det blir en avklaring.

Men vil si at det er jo ikke noe særlig bra for ryktet hvis SGS slår seg vrang og nekter handling i mellomtiden. Det er en liten verden og man møter seg fort i døra.

S

Synes det høres rart ut hvis SGS skulle slå seg vrange. Hva slags avtale hadde WF og AF/KL i sin tid - det er jo den avtalen det bygger på - var den tidsbegrenset(til kun et år og et halvt, eller noe så - WF startet jo først 1. april i fjor).

Tja, Servisair gjorde det samme den gang Norwegian sa opp. Da spurte vist Norwegian om ikke SGS kunne ta seg av dem i 3 måneder.
Mann kan gjerne si at SGS møter seg selv i døra om dette stemmer men mann kan like godt spørre seg om det ikke er AF/KL som skytter seg selv i foten. Mann må huske på at en avklaring har blitt utsatt flere ganger nå. Jeg vet ikke altså men det er på tide å få ut finger'n!

I følge mine kontakter er avtalen allerede underskrevet og en offentliggjørelse vil komme om ikke så altfor lenge. Og jo Norport er veldig intressert i kontrakten LN-RRA.

Tja, Servisair gjorde det samme den gang Norwegian sa opp. Da spurte vist Norwegian om ikke SGS kunne ta seg av dem i 3 måneder.
Mann kan gjerne si at SGS møter seg selv i døra om dette stemmer men mann kan like godt spørre seg om det ikke er AF/KL som skytter seg selv i foten. Mann må huske på at en avklaring har blitt utsatt flere ganger nå. Jeg vet ikke altså men det er på tide å få ut finger'n!

Beklager Laurenz, men Servisair nektet ikke handling på Norwegian hvis det var det du mente. Det ble vurdert, pga norwegian sin noe "spesielle" (la oss kalle det for det) måte å avslutte samarbeidet på, men Servisair valgte å fortsette handling for ikke å skade omdømme.

Det var ganske sånn det var... det begynner å bli lenge siden.

Back