KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Re: KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Kanskje det blir bedre nå enn det har vært de siste par årene. Er jo umulig å satse på den første avgangen om morgenen til begge de selskapene da de veldig ofte er forsinket. For ikke å snakke om KLM's overlegne egenskap til å rote bort bagasjen min.

Lykke til WF
Mulig jeg kommer tilbake som kunde dersom dere får flyene avgårde på rute :-)

Trond

Vel, avgangstidene er det nok ikke mye å gjøre med siden det styres av slot tider på de to selskapene og ikke evnen til hvem som nå måtte handle dem.

Vel, avgangstidene er det nok ikke mye å gjøre med siden det styres av slot tider på de to selskapene og ikke evnen til hvem som nå måtte handle dem.

Med AF er det som regel slott som er problemet og det er det fint lite WF handling kan gjøre noe med.

Vil ellers si at AF er et helt ok selskap handle men nøye med detaljer.

Så så så, etter hva jeg har forstått så er ingen avgjørelse tatt i denne saken! Dette er en prosess som det jobbes intensivt med helt fram til D-dag, 17. desember :posty:
Men det er korrekt at dette var "utenkelig" for kun få år siden!

E!

Da ser det vel ut til å bli ISS handling Mosjøen om ikke lenge...

Har KL/AF bestemt seg om de vil være hos SGS på osl, etter at WF ble slått sammen med SGS?

Hørte rykter om at man skulle vite noe 11mars.
Håper de er fornøyde og slår seg til ro.
Ellers kan man alltids si at "de som tier, samtykker".

KLM har vel SGS i BGO og SVG som handling den dag idag?

Ja, er vel samme opplegget der etter at WF gikk inn.

Er det noen som vet om noe mer om KLM/AF handling og SGS på OSL? Tror det skulle være noe avgjørelser idag?

Jeg vet ikke, men det blir spennende å få greie på...

Syns jeg fikk vite at det var idag avgjørelsen skulle ta's og at det blir "offentliggjort" imorgen den dag. Det kommer sikkert noen iløpet av imorgen og poster noe her.

Syns jeg fikk vite at det var idag avgjørelsen skulle ta's og at det blir "offentliggjort" imorgen den dag. Det kommer sikkert noen iløpet av imorgen og poster noe her.

hva skjedde så?

Hørte bare at det ikke ble offentliggjort internt i går fordi forhandlingene fortsatt pågikk, eller noe i den duren.

Hm, så får vi vente videre ... Det er jo dèt man alltid gjør på en flyplass/flytur, vente vente og atter vente ...

Det er vist Air France som ikke helt klarer å bestemme seg. Beslutningen ble klart innen 2-3 uker.

Syns det lukter uthaling her, plutselig kommer det beskjed før de ukene har gått at de har bytta til Rfly eller Menzies, får en sånn flashback, Servisair vs Norwegian, dere kjenner til den?, og ikke minst Servisair vs Sterling?.

Litt trist at det skal være så mye bytting og herjinger innenfor denne bransjen, for det er en innmari morsom bransje, men det er ikke noe bra bransje å være ny i, man vet egentlig ikke hvor lenge man har jobb. Hvis KL/AF går over til en annen leverandør så vil mange inkl undertegnende få beskjed om å gå ned i stilling eller bli oppsagt, og i disse tider så er det vanskelig å finne seg en ordentlig jobb og, kanskje det blir NAV som betaler lønna våres om noen mnd.

Flyplassjobb kan være en hælvetes møkkajobb, det er kaldt eller varmt, vi fryser tottene av oss, svetter så det renner, men alt i alt er det en helsikes bra jobb uansett uansett hvordan vi har det.

Hvis et flyselskap bytter handling agent så vil de som da eventuelt blir sagt opp ha muligheten hos den handling agenten som det blir byttet til. Så det er ikke sikkert at man trenger å gå arbeidsledig av den grunn.

Hvis et flyselskap bytter handling agent så vil de som da eventuelt blir sagt opp ha muligheten hos den handling agenten som det blir byttet til. Så det er ikke sikkert at man trenger å gå arbeidsledig av den grunn.

skal ikke ta det forgitt at den nye arbgiveren vil ha folk fra et annet selskap, ref Servisair vs Northport/Proffice

Back