KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Re: KLM bytter handling agent på OSL til Widerøe

Gode nyheter, men det er jo en smule ironisk at et selskap i SAS-gruppen betjener det som er konsernets største konkurrent i sitt eget utenlandsmarked? :)

-A

Man må se det fra en annen vinkel vettu... Konkurenten kommer til å være der uansett, så hvorfor ikke tjene penger på dem? ^_^

Gode nyheter, men det er jo en smule ironisk at et selskap i SAS-gruppen betjener det som er konsernets største konkurrent i sitt eget utenlandsmarked?

Nå er det vanligvis ikke slik at fornuftige firmaer lar være å tjene penger bare fordi andre samtidig tjener penger. Det er selvfølgelig noen bransjer der dette er mer synlig enn i andre. Flybransjen, og spesielt handling, er et eksempel. Den bransjen jeg jobber i, telekom, er et annet eksempel.

Jeg sitter i en salgsavdeling som utelukkende selger til konkurrenter av andre avdelinger i selskapet jeg jobber. Vi leverer tjenester som brukes som "råvarer" av andre leverandører, og leverer gode resultater ved å selge det vi er best på (mørk fiber) til andre som uansett ville kjøpt tjenesten fra noen andre viss vi ikke hadde solgt.

Ingen ser noe ironisk i det, og hvor vanlig det er fikk vi bevist da et problem hos BaneTele (brudd pga brann på Oslo S) rammet et antall andre teleoperatører også.

De har mer enn nok problemer fra før i SA, dette var vel ikke akkurat noe de trengte nå, som jeg ser så er deicinga gått til h.... denne sesongen og, samt interne problemer.

Her tar du nok feil.
AF/KLM var gunstig i programet til SA når avtalen ble lagd.
Ikke nå lenger, og derfor er det heller spikeren ut av kista enn inn......
Selvsagt ville det vært bedre med ny avtale og bedre betalt.

Da vil jeg påstå at min gamle arbeidsgiver ikke var helt oppegående da de tegnet ny kontrakt, de mister jo mange turnarounds nå, og jeg synes synd på de dette rammer. Men hvis du mener jeg tar feil så beklager jeg den uttalelsen

Da vil jeg påstå at min gamle arbeidsgiver ikke var helt oppegående da de tegnet ny kontrakt, de mister jo mange turnarounds nå, og jeg synes synd på de dette rammer. Men hvis du mener jeg tar feil så beklager jeg den uttalelsen

Ja, siden det ikke var SA på gardermoen som forhandlet egne kontrakter så er denne utalelsen helt riktig ØM. ;-)

Da er det bekreftet. Widerøe overtar som handling agent for KL/AF fra 01mars.
WF handling begynner å bli store på OSL.

Hvor kommer denne informasjonen ifra? Og når ble det offentliggjort? Kilde?

Kunne ikke finne noe informasjon internt i dag og ble litt overrasket da dette er informasjon som offentliggjøres på intranett før pressemelding går ut...

E!

Hvor kommer denne informasjonen ifra? Og når ble det offentliggjort? Kilde?

Kunne ikke finne noe informasjon internt i dag og ble litt overrasket da dette er informasjon som offentliggjøres på intranett før pressemelding går ut...

E!

Ja, det lurer jeg også på. Merkelig at noen sitter på informasjon som ingen andre har hørt:question: The time will show, men jeg trur det er mye spekulasjoner ute og går:question:

dette er bekreftet fra WF i dag. kontrakten er på hele 5 år. kontraktene KL har med WF i svg,bgo og på trf forlenges også tilsvarende. flott anerkjennelse av kvaliteten WF leverer på handling dette :-)

Billettkontoret til WFOSL ble informert av scanairforumet på Søndag, og da visste de ingenting ;)

Stemmer nok dette :

"KLM velger Widerøe som handler på OSL
Vi har i dag mottatt bekreftelse på at KLM velger Widerøe som handingagent på OSL fra den 15 Mars 2008. Dette betyr at vi i perioden frem til overtagelsen vil sette opp en prosjektorganisasjon som skal forberede alle detaljer slik som utlysninger/ansettelser, bestilling av utstyr opplæring med mer."

Nei,nei,nei servisair, hva er det dere roter med nå? Nå kan det ikke bli værre der. De roter det til igjen og igjen.
Jeg kjenner fler der med prosentstilling og jeg hører at mange av de må muligens gå. Det de burde gjøre er å kvitte seg med denne ledelsen og mellomledelsen, få de bort og sett inn noen med vett i huet, ikke sånne sutreunger som har skreket seg til stillinger som de overhode ikke passer i. Få noen med erfaring innenfor personalpolitikk og GRUNNDIG luftfartserfaring så regner jeg med at det hadde snudd seg. Men jeg er stygt redd for at Servisair er i ferd med å grave ferdig graven sin, det gjenstår bare å hoppe oppi. Det som min tidligere kollega har nevnt tidligere ang interne problemer stemmer jo, det er bare problemer intern, fagforeningene driter seg ut gang på gang, ledelsen bommer, deicingen går adundas osv.
Nå er vel begeret rent over for lenge siden for de ansatte der, de blir jo lovet det ene etter det andre gang på gang og de blir like skuffet hver gang. Til slutt... GRATTIS WF, dette var gode nyheter.

For the time beeing. Tipper at AF kommer tuslende etter en gang på nyåret.

Det blir jo spennende å følge utviklingen til de 5 handlingaktørene på Gardermoen når eneste "våpenet" som blir brukt er å underby priser.... OSL har gjort en slett jobb her når det eneste de får ut av å ønske nye handlingselskaper velkommen er å skape usikkerhet blant ansatte, dårlig on time, og ikke minst bare mindre og færre lokaler, parkeringsmuligheter og generelle fasiliteter til ansatte. Et stort Grattis til OSL som kan spytte inn flere penger i kassa på ansattes bekostning!!

Velkommen til forumet, Runar! Du er ikke den eneste som har kommentert mangelen på fysisk plass å utføre arbeidet på.

En liten kommentar til "vaskeball". SØK FAKTA før du roter deg oppi andre selskapers personalpolitikk! apropå Grunndig luftfartserfaring. For det første høres det ut som du ikke har så lang fartstid i gamet selv. For det andre. Hvem og hvor mange med denne type erfaringen tror du er interessert i å jobbe for et underbetalt handlingselskap? Tror du det er mange handlingselskap i dag som "tjener" så mye at de kan "satse" på å hente kompetanse? Alle går jo i den samme fella. Det vil si, underbyr flyselskapene! De får seg gjerne en kunde, men glemmer det helt vesentlige Å TJENE PENGER! Se nå hva som er i ferd med å skje med SGS! Noe vi alle trodde var umulig er snart realitet. Dette pga at handlingselskapene er like naive og grådige som bare tenker ett år frem i tid..

Dette pga at handlingselskapene er like naive og grådige som bare tenker ett år frem i tid..

Realiteten er vel mer at kostnadspresset er saa stort at man velger aa 'go cheap'. Kompetanse koster, og med hoeye kostnader faar man ingen kontrakter.

Det er en klar Catch 22 hvor prispresset vinner. Jeg har god erfaring med dette her borte ...

Jeg har liten peiling på ground handling, men hva er betingelsene hos WF i forhold til konkurrentene på OSL? Legger merke til at WF stadig stikker av kontrakter (og hipp-hurra for det selvfølgelig!), ikke bare på OSL, og samtidig virker det som om de har fornøyde ansatte. Så hvilke av selskapene gir egentlig best betingelser?

Det blir jo spennende å følge utviklingen til de 5 handlingaktørene på Gardermoen når eneste "våpenet" som blir brukt er å underby priser.... OSL har gjort en slett jobb her når det eneste de får ut av å ønske nye handlingselskaper velkommen er å skape usikkerhet blant ansatte, dårlig on time, og ikke minst bare mindre og færre lokaler, parkeringsmuligheter og generelle fasiliteter til ansatte. Et stort Grattis til OSL som kan spytte inn flere penger i kassa på ansattes bekostning!!

OSL kan ikke nekte selskaper å etablere seg heller! Det blir like feil, for hvem skal avgjøre hvem som skal få drive der eller ikke?

At enkelte selskaper er på "selvmordsoppdrag" for så være, for til slutt vil det løse seg og uansett hvem som driver er det behov for det samme antall ansatte!

Back