• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

KLM - billettpriser/booking m.v.

Jeg prøvde å sjekke inn til en Air France-flyvning via KLM-appen. Fikk sjekket inn og tildelt sete men får ikke opp noe boarding pass. Litt dårlig tegn, tenker jeg. Er det noen som har opplevd lignende? Forhåpentligvis får jeg nok tid på flyplassen til å sjekke inn på ny på automat, men usikker på om det går siden jeg allerede er innsjekket. I appen kan jeg også «cancel check in», men er redd for at det kan føre til andre bivirkninger. Har sjekket inn på KLM-flyvning i samme app uten problemer.


Opplevde det samme for et par uker siden på en flight OSL-CDG. Måtte finne en innsjekkingsautomat for å få boarding pass. Gjaldt både Oslo og retur fra Paris. Så ingen grunn til bekymring[emoji846]
 
Opplevde det samme for et par uker siden på en flight OSL-CDG. Måtte finne en innsjekkingsautomat for å få boarding pass. Gjaldt både Oslo og retur fra Paris. Så ingen grunn til bekymring[emoji846]

Takker. Da satser jeg på at det ordner seg.
 
Skulle fløyet fra ZRH-TRD via AMS idag (oct29) med KLM, men fikk i går melding om at flyvningen fra ZRH-AMS var kansellert, og jeg ombooket til fly dagen etter, noe som ikke passet for meg, etter å ha tatt kontakt med kundeservice hos KLM fikk jeg en ny billett med avreise Oct29. I mellomtiden mens jeg prøvde å få booket om, tikket det inn en ny melding fra KLM denne gang om at på grunn av bytte av materiell på AMS-TRD så var jeg ombooket til en senere flygning (samme rute som jeg prøvde å få endret) . Ser nå i kveld på Flightradar24 at flyet har gått til oppsatt rutetid.
Noen her inne som har en god forklaring på hva som kan være årsaken til at flyet går når jeg har fått beskjed om at det er kansellert?
(Beklager hvis dette blir feil tråd)

Hilsen forvirret fotballsupporter med litt interesse for fly
 
Har SAS den funksjonen at man kan låse en billettpris for en flyvning i noen dager, slik KLM har? Kanskje det blir implementert etterhvert.
 
KLM erfaringer med hjemmesiden

KLM's hjemmeside var et dårlig bekjentskap. Ingen sted å tilføye frequent flying nummer annet enn Flying Blue, altså ikke mulig å legge inn EB nr. Bli medlem av Flying Blue gir deg ny side på fransk. Opprettelse av konto bare feil på feil registreringen av adresse og telefonnummer, og den sikkerhetskoden de skal sende deg, tar det lang tid å vente på. Og ikke minst, jeg har en booking til Madrid, men KLM siden sier at jeg ikke har noen booking, også når jeg legger inn PNR.
 
Re: KLM erfaringer med hjemmesiden

Prøv å gå inn via MyTrip på forsiden.
Finn bookingen, scroll ned til, legg til dokumenter, der er en Tab som heter Loyalty program

Du finner EuroBonus i nedtrekksmenyen


FQTV
 
Re: KLM erfaringer med hjemmesiden

Det gikk bra, jeg hang meg opp i at det kun sto legg til Flying Blue, men når man klikker der, så kommer loyality program opp som et alternativ til Flying Blue tab,n.
 
Back
Top