KLM 747 testflyr over Nordsjøen.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
KLM 747 testflyr over Nordsjøen.

I øyeblikket driver en KLM 747 (PH-BFO) og testflyr over nordsjøen. Akkurat nå vest for Boknafjorden. Vi vet jo fra tidligere at det hender de tar en touch and go på Sola mens de holder på. Vet ikke om det skjer i dag men, hvem vet?

Attachments

• ph-bfo.JPG
    ph-bfo.JPG
    56.9 KB · Views: 298
Re: KLM 747 testflyr over Nordsjøen.

Ser ut som den har begynt på en liten nedstiging. Går det mot en overflyvning av Stavanger?

Nå ligger den på FL350. Ingenting som tyder på Touch and Go på SVG enda.

Last edited:

Nå begynner det å lukte touch and go på Sola. (Kan jo forsåvidt hende de velger BGO eller KRS og. Men SVG har jo vært brukt før. )

Descender nå... Passerte just 20000 Fot.

Attachments

• ph-bfo2.JPG
    ph-bfo2.JPG
    61.1 KB · Views: 251

Mulig. Mistet den nå. Forsvant fra radar'n på 17000 fot, med heading 175 et stykke sør for Egersund.

Touch and go i havet? Synes tracket var litt langt ute til havs til å være snakk om touch and go. -Og touch and go med så stor strekning mellom base og crosswind minner heller ikke om noen landingsrunder... selv om det er snakk om en 747; i så fall hadde for øvrig landingsrunden gått langt ut over kontrollsona til tårnet (mulig det ikke hadde vært noen hindring men).

Det likner mer på racetrack enn landingsrunder :)

Touch and go i havet? Synes tracket var litt langt ute til havs til å være snakk om touch and go. -Og touch and go med så stor strekning mellom base og crosswind minner heller ikke om noen landingsrunder... selv om det er snakk om en 747; i så fall hadde for øvrig landingsrunden gått langt ut over kontrollsona til tårnet (mulig det ikke hadde vært noen hindring men).

Det likner mer på racetrack enn landingsrunder :)

Wise ass. Hvis du hadde fulgt litt med i historietimen vil du se at det har hendt før at KLM har gjort touch and go's på Sola. Dessuten det du kaller for landingsrunder vil jeg heller kalle for "sirkling" de holdt jo på mellom 40000-35000 før de plutselig descendet til 17000. Riktig nok et lite stykke unna SVG men det har jo skjedd før at de har touchet og go'et på Sola, så man kan jo aldri vite.

Bevis for at de har vært på Sola i slikt ærend før:

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=56693&page=2

Last edited:

Nå forvirret du meg litt. Du skrev i post 3 at du syntes det begynte å lukte touch and go på Sola og postet et bilde med track som likner racetrack, så jeg skrev mitt svar som du kan lese i post 6.

1) Jeg skriver at jeg ikke tror det er snakk om touch and go.
2) Etter først å kalle meg "Wise ass" (diskusjoner på forum gjør jo folk litt mer modige enn de er i virkeligheten) skriver du at "hvis du hadde fulgt litt med i historietimen vil du se at det har hendt før at KLM har gjort touch and go's på Sola". Jeg får ikke ditt svar til å passe inn i noe som helst av hva jeg skrev. Jeg har ikke snakket om hvorvidt KLM har fløyet T&G på Sola før; jeg kunne ikke brydd meg mindre heller hvor KLM velger å fly sine touch and goes.

Videre skriver du
"Dessuten det du kaller for landingsrunder vil jeg heller kalle for "sirkling" de holdt jo på mellom 40000-35000 før de plutselig descendet til 17000".
Det var jo akkurat det jeg skrev. Det er denne typen "sirkling" man kaller racetrack i luftfarten.

Wiseass?!? :skep Really?

Oki. jeg tror vi ikke er helt på linje. Jeg trodde du hadde oppfattet det slik at jeg skrev at de drev med touch and go's ute i havet. Selvsagt gjorde de ikke det. Men takk for at du informerer meg hva det kalles når de flyr frem og tilbake over havet der. Det kalles altså for racetracking. Hvis jeg forstår det rett?

No hard feelings ey....

Alltid litt spennende når det skjer interessante ting i luftrommet utenfor kysten vår vet du.

Skjer mye spennende i luftrommet utenfor kysten vår, men skjelden vi får sett det med noe som baserer seg på transpondere. ;)

Back