Klappsete?

"Om du ser en med blå genser, svart bukse og med blondt hår",
"Åja han ja - hva med han?"
"Dust ass... ikke gi han klappsete noen gang!"

Originally posted by seilfly

Regner med at den var til meg? I disse datatider så har man vel muligheter til å legge inn meldinger på ID pax, som gjør at når en person sjekker inn/viser seg på gaten, får man opp meldinger som evt er lagt inn om denne personen tidligere? Hørte om en som ifølge en flyvertinne hadde vært ufin, og som fikk trøbbel i ettertid pga dette.

Har ikke prøvd å få klappsete siden 9/11 maset.

Lurer på om passasjerene observerer en "fremmed" i cockpit og blir nervøse for at det kan være en terrorist selv om man ser veldig norsk ut...

Noen som har sett det og hørt kommentarer fra medpassasjerer?

BC; mener du at man ikke skal gi tilbakemelding til sure fjes i serviceyrket? Selv om jeg brukte uttrykket "sure tryner" i posten så hadde jeg selvfølgelig ikke benyttet det ordet face-to-face med ... det sure trynet, ellers hører vedkommende nok ikke på deg likevel vet du :p

Ellers kan man jo i disse gebyr-tider spørre; "Koster det ekstra for den sure kommentaren eller er den inkludert i prisen?"

har nå sitter på klappsete de 2 siste turene me SAS, fra Funchal til Stavanger og senest mandag fra Stavanger til Oslo.. :) noen sier tydligvis ja, og andre nei.. that's life;)

Originally posted by Balle Chlorin

Regner med at den var til meg? I disse datatider så har man vel muligheter til å legge inn meldinger på ID pax, som gjør at når en person sjekker inn/viser seg på gaten, får man opp meldinger som evt er lagt inn om denne personen tidligere? Hørte om en som ifølge en flyvertinne hadde vært ufin, og som fikk trøbbel i ettertid pga dette.

Oj oj oj, om dette var mulig skulle Datatilsynet fått hjerteklapp... (Legg merke til at jeg klarte å bruke ordet "klapp" i en annen mening enn klappsete, he he)

Nei det går ikke å legge inn en slik melding slik at du "alltid" blir husket!
Hvordan skulle det fungere mener du? Registrert på navn slik at hver gang "Are Andersen" bestilte flybillett så kom det opp en melding på skjermen på gate "IKKE gi denne mannen klappsete!!!".

Egil

Og forresten, om noen har lyst å sitte på klapp så spør!! Jo tidligere jo bedre! Spør på innsjekk om de kan være så snill å overbringe ønsket til kaptein på den respektive flighten. Som tidligere nevnt så er det til syvende og sist han/hun som bestemmer!

Og husk; det verste som kan skje er at du får et nei.

Egil

Seat.jpg

Veien til en slik er ikke enkel uten å kjenne noen som kjenner noen som vet hvem som sitter i 0A og kan anbefale deg med beste skussmål til han i 0A og at 0A er keen på ha besøk. Men det finnes andre veier til målet og blir ikke avslørt her.

PS Undertegnede er ikke ansatt i noe selskap som har tilknytning til flybransjen, har ingen sertifikater som sier at jeg flygedyktig, har ingen slektninger som liker seg særlig godt i luften, men .... ;)

Fortsatt litt nysgjerrig på om passasjerer reagerer på "fremmede" i cockpit.
De hyler jo opp om så mangt og meget annet uten betydning for "sikkerheten".

Ingen har tydeligvis lagt merke til om de gjør det. :(

Originally posted by ANX

Fortsatt litt nysgjerrig på om passasjerer reagerer på "fremmede" i cockpit.
De hyler jo opp om så mangt og meget annet uten betydning for "sikkerheten".

Ingen har tydeligvis lagt merke til om de gjør det. :(

Jeg har aldri opplevd det at pax er bekymret over "sivile" forran. Så lenge alle som vimser inn og ut ser avslappet ut og vedkommende er med fra byrjan av så er det vel ingen som oppfatter at noen er uvanlig?

-A

Det er nok mange der fremme som er lei av at mange maser om klapp. Av og til vil man jobbe alene. Sånn er det vel bare.

De må nok bare finne seg i at det blir masing. Ellers må de fly cargo - og det maser da folk der også, så et vedtak som gjør det ulovlig å mase kan jo være løsningen...

Er vel ikke verre enn at du spør på en høfflig måte. Får du et nei så får du et nei og godtar det på en vennlig måte uansett om du mener at vedkommende som sa nei yter dårlig service (de er da ikke pliktig til å slippe deg inn for å si det slik).

Får du et ja så vær overlykkelig og skryt av personalet/crewet og la gjerne flere få høre at du er fornøyd. Det skader ikke å være positiv selv om andre kan virke negativ og det skader ikke å være positiv når andre er positive.

Jeg opplevde følgende på en Icelandair flight fra OSL til KEF på vårparten i fjor. Dette skjedde mens vi fortsatt stod på bakken på OSL, det var lite pax ombord og cabinpersonalet gikk litt frem og tilbake i midtgangen slik de pleier.

En medpassasjer, en mann i tyveårene, spurte en godt voksen flyvertinne følgende:

-"Do You spik ænglisj?"

Hun bekreftet med et "yes" at hun skjønte engelsk.

hvorpå mannen spurte: "can I sit in the cockpit?"

Flyvertinnen svarte så på svensk/norsk, som de aller fleste islendinger behersker:
"nej, efter 11.september er det blitt veldig strengt med det der så det kan du nok desverre inte!"

Originally posted by Balle Chlorin

Hvis folk som flyr ID ikke kan oppføre seg, er det vel mer vanlig at de mister billettrettighetene. Evt får advarsel først.

Det fremgår ikke om Audunn reiser på ID-billetter eller ikke, men jeg regner med han er en vanlig passasjer. Det ble jo påbudt med låste dører til cockpit etter 11/9. Da blir det jo litt dumt om man lar pax som ikke er ansatt eller noen man kjenner sitte innenfor den låste døra. Da faller jo hele vitsen bort.

Back