• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kjus vil til Kjevik

Bra!!! Så blir det opp til sørlendingene å bruke begge selskapene...

Jeg lurer i denne forbindelse på om hvordan det ble med DY igjen på AES, Ålesund International Airport. Skal Kjos starte opp igjen her, og vil sunnmøringene innse denne gangen at her er det penger å spare! Tror også DY kunne tjent bra på weekend-turer mellom AES og BGO/TRD. Her melker SK inn MYE penger!!:question:

Kjus, sorry Kjos, bare mumlet om at "Kjevik er nærliggende" eller noe sånt.. Han håpte at de f.eks. kunne starte opp til våren. Han ble ikke spurt om AES, og nevnte det altså heller ikke. Såvidt jeg har oppfattett er det bare Bjarne Haagensen, klippfiskbaronen, gjennom NRK Møre og Romsdal som har "bekreftet" dette. Men uansett krever Norwegian garantier denne gangen... Sunnmøringene var nok for griske mht bonuspoeng forrige gang...?

Originally posted by AirbusTero

Kjus, sorry Kjos, bare mumlet om at "Kjevik er nærliggende" eller noe sånt.. Han håpte at de f.eks. kunne starte opp til våren. Han ble ikke spurt om AES, og nevnte det altså heller ikke. Såvidt jeg har oppfattett er det bare Bjarne Haagensen, klippfiskbaronen, gjennom NRK Møre og Romsdal som har "bekreftet" dette. Men uansett krever Norwegian garantier denne gangen... Sunnmøringene var nok for griske mht bonuspoeng forrige gang...?

Vel, de sunnmøringene jeg kjenner gjør ikke annet enn å klage over hvor dyrt det er å fly over Vigra. Mange kjører til Oslo for å fly utenlands. Slik blir det vel når flyplassen kun har ruteflygninger med SAS Braathens.

Jeg blir meget overrasket om DY starter opp KRS. Tviler på at det blir lønnsomt for 2 selskaper.

At sunnmøringer sutrer om at ting er for dyrt er jo ikke nytt, det skulle de tenkt på da de hadde DY der oppe.

Håper at Kjor virkelig tar innenriksmarkedet mer seriøst, de har et alt for dårlig tilbud innenlands.

På destinasjonene de faktisk har, er ofte regulariteten så dårlig at DY kun kan brukes av fritidsreisende.

Slik jeg leste Kjos på TV'en i kveld starter DY på KRS neste vår. Han har ikke for vane å si for mye.

Da tror jeg må han sørge for å skape mer trafikk inn til KRS også , ikke bare at Sørlendingene skal UT.

Det tror jeg du har rett i , men det kommer vel i form av billigere billetter når DY kommer på banen skulle jeg tro.

Originally posted by Tommy777

Jeg blir meget overrasket om DY starter opp KRS. Tviler på at det blir lønnsomt for 2 selskaper.

At sunnmøringer sutrer om at ting er for dyrt er jo ikke nytt, det skulle de tenkt på da de hadde DY der oppe.

Håper at Kjor virkelig tar innenriksmarkedet mer seriøst, de har et alt for dårlig tilbud innenlands.

På destinasjonene de faktisk har, er ofte regulariteten så dårlig at DY kun kan brukes av fritidsreisende.

Syns NAX tar innenriksmarkedet veldig seriøst jeg, hvertfall de "store rutene", vi har fra BR 12 daglige til GM og 5 til ZV på hverdager, pluss 2 eller 3 til VA.

Originally posted by JohnnyEagle

Syns NAX tar innenriksmarkedet veldig seriøst jeg, hvertfall de "store rutene", vi har fra BR 12 daglige til GM og 5 til ZV på hverdager, pluss 2 eller 3 til VA.

Joda, det har blitt bedre, men det er enda en lang vei igjen til SKs regularitet, særlig på de nord norske rutene. Å komme seg frem og tilbake samme dag er en utfordring på de fleste destinasjonene

Originally posted by JohnnyEagle

Joda, det har blitt bedre, men det er enda en lang vei igjen til SKs regularitet, særlig på de nord norske rutene. Å komme seg frem og tilbake samme dag er en utfordring på de fleste destinasjonene

Hehe.... Norwegian har da langt bedre regularitet på nordnorske ruter enn SAS Braathens...men du mener kanskje avganger?

Norwegian har langt igjen til det meste, spesielt å matche SAS innenriks. Men det skulle bare mangle. Norwegian er et svært ungt selskap, men har klart å oppnå utrolig mye på den relativt korte tiden de har eksistert. Men de tetter igjen flere og flere hull innenlands, og tilbudet blir bedre også for de som ikke kan velge avgangstidspunkt basert på pris.

SAS bør passe seg for å ikke bare bli et busselskap. Svært mange flyr SAS fordi de må, akkurat som mitt kundeforhold til Oslo Sporveier. Alle mine SAS turer de siste årene har oppstått fordi DY ikke hadde avgang på det tidspunktet, eller at prisen var for høy i forhold til SAS. Men det blir sjeldnere og sjeldnere.

Mellom Bergen og Oslo på en hverdag er det bare en kaffekopp som skiller SAS og Norwegian. Og SAS kaffen var ikke god.

Hvorfor ikke? SAS og NAX flyr begge med fulle fly fra Evenes, så hvorfor skulle ikke det gå ann fra Kjevik?

Kjus=kjos=whatever:)

Nå er kanskje ikke avgangstidene OSL-EVE særlig rettet mot forretningsmarkedet. Tidene passer nok best de fritidsreisende, dessverre. Hadde Norwegian valgt å kjøre morgenfly fra EVE er jeg sikker på dem hadde fått passasjerer som var villig til å betale mer. Så du kan si Norwegian hovedsaklig konkurrerer på fritidsmarkedet til EVE. Å konkurrere på fritidsmarkedet til Kristiansand er langt verre. Her finnes billig tog, og en kan jo kjøre til Oslo. OM Norwegian skal inn på KRS må de satse på tider forretningslivet ønsker, morgen, ettermiddagsavganger.

Back