Kingfisher med finansielle problemer? - Konkurs

Someone

Moderator
Medlem
I følge denne artikkelen skal Kingfisher slite økonomisk. Ikke bare har selskapet tapt store sumemr de siste årene, men de ansatte fikk ikke lønn sist måned, leie på endel fly skal ikke være betalt og de sliter med å betale flere lufthavner og drivstoffleverandører

http://news.in.msn.com/article.aspx?cp-documentid=5365321
"We have not been paid for July. The management said it does not have the money, and has not given any date for the payment," said a Kingfisher Airlines executive requesting anonymity.
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Air India sliter med lignende problemer. De har i perioder måttet kansellere haugevis med fly fordi ingen vil gi dem fuel pga manglende betaling.
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Det har kommet flere fra India for å begynne å fly B737NG her i Indo. Tydelig at jobbmarkedet i India har endret seg radikalt for piloter det siste året.
Dog tviler jeg på kvalifikasjoner/pilottrening da kun 1 av 20 klarte å passere simulatortestene. (Kan ikke kontrollere flyet uten autopilot!)
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Dog tviler jeg på kvalifikasjoner/pilottrening da kun 1 av 20 klarte å passere simulatortestene. (Kan ikke kontrollere flyet uten autopilot!)

Yikes! Men det kommer vel kanskje ikke som noen stor overraskelse, når man leser om hvor lett det er å få kjøpt seg sertifisering i India ....
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Dog tviler jeg på kvalifikasjoner/pilottrening da kun 1 av 20 klarte å passere simulatortestene. (Kan ikke kontrollere flyet uten autopilot!)

Hvis det er tilfelle er det utrolig at India ikke står på svartelista til EU!
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Og jeg skal ha flere reiser med Kingfisher og Air India til høsten. Blir spennende det her! :-)
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Ta det med ro. De crasher ikke så ofte. Boeing lager solide fly. ;)
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Det har kommet flere fra India for å begynne å fly B737NG her i Indo. Tydelig at jobbmarkedet i India har endret seg radikalt for piloter det siste året.
Dog tviler jeg på kvalifikasjoner/pilottrening da kun 1 av 20 klarte å passere simulatortestene. (Kan ikke kontrollere flyet uten autopilot!)

Det har vel mer å gjøre med at utenlandske piloter ikke lenger får lov til å jobbe i India. Om et par år er det vel kun indiske piloter som får lov til å jobbe. Men spørst om det er mulig når Indigo og andre flyselskaper planlegger å utvide flåten radikalt.

http://www.aviationweek.com/aw/gene...s/awx/2011/07/12/awx_07_12_2011_p0-347126.xml
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Det har vel mer å gjøre med at utenlandske piloter ikke lenger får lov til å jobbe i India. Om et par år er det vel kun indiske piloter som får lov til å jobbe. Men spørst om det er mulig når Indigo og andre flyselskaper planlegger å utvide flåten radikalt.

http://www.aviationweek.com/aw/gene...s/awx/2011/07/12/awx_07_12_2011_p0-347126.xml

Jeg snakker om Indere som kommer fra India. Ikke andre nasjonaliteter.
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Jeg snakker om Indere som kommer fra India. Ikke andre nasjonaliteter.

Ok. Da har du nok rett i at jobbmarkedet er stramt for tiden. Men det vil nok endre seg med mindre flere indiske flyselskaper havner i trøbbel.
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Hver drömmeslott faller en dag tilsammen. Det blir det av i India. Og dette er ikke förste gangen at veksten stopper opp. Og det vil ikke vaere den siste.

Denne gang er det Kingfisher, neste gang er det en annen. Det ble jo svaert fa som hadde stillt spörsmaltegn da all disse indiske mini-selskaper med 1-15 fly la in ordre i 100-200 fly hos Airbus. Dette blir en stor gamble og na viser seg at ikke alle tre vokser til himmels. Personlig har jeg to kandidater til som vil knekke relativ snart i fremtida.

Utdanning... Vel, det gjelder ikke bare indiske, men ogsa en god del kinesiske piloter. Det er jo haar-reisende dersom man ser hvor liten Engelsk de kan da de ta imot flyene hos Airbus. Og ikke uten grunn far de en heading straight east da de har letet. Snarest som mulig ut av landet, dette er dette hva DFS gjör... Don't get me wrong, det finnes god skilled piloter i India, men dessverre ikke mange av disse.
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Hver drömmeslott faller en dag tilsammen. Det blir det av i India. Og dette er ikke förste gangen at veksten stopper opp. Og det vil ikke vaere den siste.

Denne gang er det Kingfisher, neste gang er det en annen. Det ble jo svaert fa som hadde stillt spörsmaltegn da all disse indiske mini-selskaper med 1-15 fly la in ordre i 100-200 fly hos Airbus. Dette blir en stor gamble og na viser seg at ikke alle tre vokser til himmels. Personlig har jeg to kandidater til som vil knekke relativ snart i fremtida.

Jeg har god tro på at et selskap som Indigo kan lykkes med stor ekspansjon. Spesielt India innenriks er et marked som trolig vil vokse veldig de neste årene. Den indiske økonomien går veldig bra. I tillegg vil et bedre og billigere flytilbud naturlig nok føre til flere reisende. Slik som det er i dag er det ikke all verdens med avganger å velge i mellom.
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

IndiGo er rock-solid og har dyktige folk i bakgrunn som leder selskap meget bra.

Men en av mine to spörsmalstegn heter GoAir. De ma vokse seg opp til en visst antall maskiner slik at de far lov a fly internasjonalt. Ergo flommer de marked med kapasitaet, deretter satser de internasjonalt, trolig med samme utfall som Kingfisher og hva skjer med denne kapasitaet som ikke kan brukes lönnsomt pa intl? Det flommer tilbake til domestic.

Spörsmalstegn #2 er JetLite for meg. Jeg har ikke tro at den kommer til a overleve.
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

JetLite = Sahara = bare kaos. Jobbet sammen med en i SITA som kom derfra. Han hadde ikke mye pent å si om ledelsen og det virket ikke som Jet var interessert i å rydde opp.
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Det har kommet flere fra India for å begynne å fly B737NG her i Indo. Tydelig at jobbmarkedet i India har endret seg radikalt for piloter det siste året.
Dog tviler jeg på kvalifikasjoner/pilottrening da kun 1 av 20 klarte å passere simulatortestene. (Kan ikke kontrollere flyet uten autopilot!)

Wow, det sier en god del naar man feiler i Indonesia som langt paa vei har store problemer med sikkerheten selv :lol:
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

IndiGo er rock-solid og har dyktige folk i bakgrunn som leder selskap meget bra.

Men en av mine to spörsmalstegn heter GoAir. De ma vokse seg opp til en visst antall maskiner slik at de far lov a fly internasjonalt. Ergo flommer de marked med kapasitaet, deretter satser de internasjonalt, trolig med samme utfall som Kingfisher og hva skjer med denne kapasitaet som ikke kan brukes lönnsomt pa intl? Det flommer tilbake til domestic.

Spörsmalstegn #2 er JetLite for meg. Jeg har ikke tro at den kommer til a overleve.


Fare for avsporig, men er ikke Jetlite under Jet Airways sine vinger?
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Jo stemmer. Jet Airways kjøpte Sahara med hensikt at de skulle stå for feed og døpte dem om til JetLite.
 
Hva er det med Kingfisher.

Ifølge Airlinersnett ser det som Kingfisher sliter.

Har ekspandert for fort eller det andre ting som har godt feil?

Noe som veit noe mer?
 
Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Nå har vel ikke utviklingen gått helt i det tempoet de regnet med, samt at infrastrukturen ikke henger med økningen i flytilbudet, så det er flere der borte som sliter. Indisk luftfart er et salig rot ...
 
Back
Top