Kingfisher med finansielle problemer? - Konkurs

Re: Kingfisher med finansielle problemer?

Indiske avser er sjelden spesielt pålitelige

Må si meg uenig i generaliseringen, LN-MOW ;) Etter min erfaring holder indiske aviser et mye høyere nivå når det gjelder saklighet, grundighet og god journalistikk enn de fleste norske, selv om det selvsagt finnes mange useriøse aviser også i India.

Synd at det virker å være slutt for Kingfisher. Har kun hatt positive opplevelser med selskapet. Men slik som situasjonen er nå synes jeg at både Kingfisher og regjeringen bør vedgå at det er slutt, i stedet for å la det dure og gå. Det vil ikke komme noe godt ut av en langtrukken uavklart situasjon.

Last edited:

KFA har virkelig en lang strikk, men nå har det kanskje passert bristepunktet.

http://timesofindia.indiatimes.com/india/Kingfishers-fate-hangs-in-balance/articleshow/12347498.cms

NEW DELHI: Cash-strapped Kingfisher's fate could be decided in a day or two. The Directorate General of Civil Aviation (DGCA) is going to send a report to the aviation ministry on Wednesday - based on a two-hour meeting with airline chief Vijay Mallya on Tuesday night. The ministry could be forced to take some tough steps, as the report is likely to reflect the poor financial condition of Kingfisher because of which it has not been able to maintain schedule despite constantly reducing flights since winter.

Disse bildene jeg tok på DUB i går sier vel sitt..

3 Kingfisher maskiner, sammen med et knippe Spanair og Malev maskiner.

Trist syn egentlig..

Beklager den dårlige kvaliteten, bildene ble tatt on the run igjennom et vindu med endel refleksjoner..

Attachments

• DSC_2394 (Medium).jpg
    DSC_2394 (Medium).jpg
    35.2 KB · Views: 1,622
  • DSC_2395 (Medium).jpg
    DSC_2395 (Medium).jpg
    38.2 KB · Views: 1,624
  • DSC_2396 (Medium).jpg
    DSC_2396 (Medium).jpg
    40.7 KB · Views: 1,622

Etter min erfaring holder indiske aviser et mye høyere nivå når det gjelder saklighet, grundighet og god journalistikk enn de fleste norske, selv om det selvsagt finnes mange useriøse aviser også i India.

Etter nesten 16 år nå i India som prosjektutvikler kan jeg godt skrive under på dette. TTOI er en av de bedre avisene og like seriøs som AP eller DN...
Hva Kingfisher angår kommer det meste fra dem på trykk her.

Last edited:

Mange syns det er trist fordi de hadde så bra service. Alle skulle vel ønsket at de kunne få fly på first class til 20 euro over dammen. Men det gir jo ikke mening for en forretning å holde på sånn. Og IT de gapte over for mye.

Så det som skjer nå er at operasjonen deres de siste månendene er blitt fullstendig useriøs, bare tull og en ledelse som ikke engang kan åpent kommunisere situasjonen.

Da er det bedre å rive huset. Er fundementet råttent så hjelper det ikke med my tapet.

Er det noen som kjenner status hos Kingfisher nå? Ble senest i dag booket inn på Kingfisher-flygninger 30. april og 1. mai av Via Travel.

Investering i bananrepublikken India og til og med i ett flyselskap som ikke har livets rett?? Mirakler har skjedd, men dette miraklet tror jeg ikke skjer.

Jeg har hørt fra lokale at maskinene er i temmelig dårlig forfatning .....

Fløy med en av deres 330'er i januar. For å si det mildt var den synlige slitasjen i kabinen urovekkende høyt i forhold til hva alderen på flyet skulle tilsi.

Greit nok at det ikke er livsviktig at panelene på toalettet og setene ikke er iorden. Men når det er så mye av det så tenker man jo at noe mer må være galt.

lol.. Hver eneste gang en A340 eller 330 blir ledig paa markedet kommer kommentaren: "Dette maa jo vaere noe for SAS??"

Fikk akkurat en email fra Kingfisher USA med oensker om "Happy 4th July!"

Saa liv er det ihvertfall

De flyr fortsatt - men ingen har fått lønn siden februar. Den eneste grunnen til at de fortsatt flyr er nok at indiske myndigheter, pga ubetalte avgifter, har forbudt leasingselskapene å ta tilbake de gjenværende maskinene og ta dem ut av landet. Dermed har man skapt en marerittsituasjon for flyeierne og gitt Kingfisher muligheten til å drive videre ...

Snakk om forhold !!

Det sto etter det jeg så 2 stk A330 på ZRH.

7567020670_69a863caab_b.jpg

http://timesofindia.indiatimes.com/...-Kingfisher-Airlines/articleshow/14966775.cms

KFA var i stand til å betale 75% av februar lønninger denne helgen, og pilotene varsler ytterligere streiker om ikke man får bekreftet når mars-lønningen kommer. I juni så ble 34 leasede fly tatt tilbake av eierne! SBI (den indiske statsbanken) undersøker nå hvilke verdier som kan hentes ut av selskapet. Gjelden til andre private banker er på ca 60 mrd rupi, og ca 14 mrd til SBI. Totalt utestående for selskapet antaes å være over 100 mrd. Men myndighetene kommer ikke til å stoppe selskapet før de har mindre enn fem fly eller ikke kan tilfredstille sikkerhetskrav.

Siden det her opereres med rupi, så konverteringskursen i dag 100 rupi (INR) = 11 NOK.
Dermed er totalgjelden til selskapet over 11 milliarder NOK.

Jeg så det sto 4 av deres A32X i SAW for noen dager siden, så jeg tenkte jeg skulle sjekke opp siste nytt og ikke uventet er det ikke noe bra.

"Kingfisher, which has never made a profit since its founding in 2005, lost Rs 6.51 billion ($117.7 million) in April-June, compared with a loss of Rs 2.64 billion a year earlier.

The fortunes of Kingfisher, saddled with $1.4 billion in debt, hang on its ability to raise funds soon. It needs at least $500 million immediately to keep operating, according to the Centre for Asia Pacific Aviation consultancy."
Kingfisher Airlines posts Q1 loss of Rs 651 crore

Back