• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Katastrofealarm

Replying to Topic 'Katastrofealarm'

Det gikk heldigvis bra denne gangen også. Å lande en Dash 8 uten hjulene ute hadde blitt litt av et fyrverkeri...

hva som er så galt med det som står i VG ang denne hendelsen da?

hadde nok blitt en liten gnistspurt vil jeg anta.. metall mot betong i fart ;)

og her er AN sitt oppslag (kanskje det er litt mere troverdig etter BU662 sin smak): http://www.an.no/nyheter/article1330074.ece

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by LCH78

hadde nok blitt en liten gnistspurt vil jeg anta.. metall mot betong i fart ;)

Apropos........

Og tidligere G-VSKY er like oppegående i dag
1211_9Y-JIL.jpg

9Y-JIL fra BWIA

Var på jobb da wf740 kom og landet i bodø. Fin landing på bane 25 ja :) Hjula ble nok pumpet ut manuelt :)

Originally posted by BU662
Men tror folket her i forum alt hva står i VG??? Jeg trodde vi kan stole på litt mer seriöse kiilder...

Hvorfor skulle vi ikke stole på VG i denne saken? Avisa var forøvrig ikke eneste medium som rapporterte om denne hendelsen. Jeg stoler faktisk mer på hva mediene forteller enn på hva enkelte notoriske forsvarere av flybransjen forsøker å motbevise i dette forumet. NB! Legg merke til at jeg skriver enkelte! ;)

I mine øyne er VG's sannhetsfaktor like høy (eller skal vi si lav) som Se&Hør.

men kan dere som ikke stoler på det som står i VG gi oss eksempler på troverdige kilder da?

VG er en tabloidavis, og de som ennå ikke er skeptisk til Dagbladet, VG, Nettavisen og TV2s etcs dekning av nyheter, om det er om luftfart eller annet, bør lese seriøse aviser som Aftenposten, BT, Finacial Times, Dagens Industri eller Herald Tribune. Etter å ha lest en rekke saker i både VG, DN og andre aviser som jeg VET er positivt feil, eller i beste fall unøyaktig eller unyansert, er jeg blitt kraftig skeptisk til journalister, og særlig de i nevnte medier. For, hvis de skriver så mye gwlt om ting jeg VET noe om, hva med det de skriver om det jeg IKKE har kunnskaper om?? Og den gjengen kaller seg den fjerde statsmakt?? Skummelt!!

Jeg refererte tilfeldigvis til VG denne gangen. Jeg så historien i flere avisermen alle sa stort sett det samme, og det hadde allerede vist seg å bli et lykkelig utfall, derfor så jeg det ikke betenkelig å bruke VG som kilde, selv om jeg kan være enig i at de kan tolke sannheten slik det passer dem ganske ofte. Uansett mener jeg at de er mer seriøse enn Se & Hør m.fl.

Back