Karoline (9) fikk ikke vann

Originally posted by MD11
En flykabin er ikke en kaffebar. Dessuten, vann på flasker koster endel i innkjøp og logistikk. Kaffe og te er billig og servere gratis, det er kun og fylle vanntanken ombord, fyre opp vannkokerne og fylle opp kaffekannene:D

Nei, en flykabin er ikke en kaffebar. I kaffebarer får man ikke kaffe gratis.

Synes man det er logisk at vann kun er gratis etter at det har gått gjennom en kaffetrakter eller blitt varmet opp og blandet med te så tror jeg kanskje man har vært litt for lenge på forum.scanair.no.

Originally posted by gustavfSynes man det er logisk at vann kun er gratis etter at det har gått gjennom en kaffetrakter eller blitt varmet opp og blandet med te så tror jeg kanskje man har vært litt for lenge på forum.scanair.no.

Nemlig! Jeg blir lettere sjokkert over de blåruss-holdningene som kommer fra enkelte her. Vann på flaske? Kan man ikke fylle opp en liten tank/beholder med vanlig vann da? Samme som brukes til kaffen/teen? Den kan brukes til påkommende tilfeller - som det trolig ikke blir så mange av. De aller fleste velger kaffe/te/mineralvann/øl/juice. Det høres ut som om man regner med at 90 prosent av passasjerene skal forlange gratis vann. Jøsses!

Noen ganger så er det ikke grenser for hva folk gjør/sier for å komme i avisen.

Det kunne jo ha vært artig å hørt hva som ble sagt mellom opphav og CC i denne saken.

Barne hadde jo fått en pakke "løvenmat mm." , og man kunne jo da ha blitt forledet til å tro at alt var "gratis".

Så om opphavet ba om en flaske vann så fikk de nok beskjed om av det kosten XX NOK , men om de hadde spurt om en glass vann så tror jeg at de hadde fått det.....

Originally posted by Fly high

Originally posted by gustavfSynes man det er logisk at vann kun er gratis etter at det har gått gjennom en kaffetrakter eller blitt varmet opp og blandet med te så tror jeg kanskje man har vært litt for lenge på forum.scanair.no.

Nemlig! Jeg blir lettere sjokkert over de blåruss-holdningene som kommer fra enkelte her. Vann på flaske? Kan man ikke fylle opp en liten tank/beholder med vanlig vann da? Samme som brukes til kaffen/teen? Den kan brukes til påkommende tilfeller - som det trolig ikke blir så mange av. De aller fleste velger kaffe/te/mineralvann/øl/juice. Det høres ut som om man regner med at 90 prosent av passasjerene skal forlange gratis vann. Jøsses!

Kaffe/te vannet kommer fra flyets vann-tank, samme som vannet i kranene på flyet. Ville ikke drukket det uten at det er kokt.

Problemet är inte att SAS tar betalt för vatten. Det är helt OK, speciellt om man åker på deras lågprisbiljetter.
Problemet är kombinationen "Vi relanserar service" och "Nej, du får inget vatten om du inte betalar". Det första gör att man förväntar sig att få åtminstone vatten utan kostnad och då blir besvikelsen stor.
Om man jämför med Ryanair så är det nog få som hade varit förvånade om de fick betala för vatten på ett Ryanairflyg. Det är klokt att vara konsekvent i marknadsföring och det verkliga livet..

Originally posted by gustavf

Originally posted by MD11
En flykabin er ikke en kaffebar. Dessuten, vann på flasker koster endel i innkjøp og logistikk. Kaffe og te er billig og servere gratis, det er kun og fylle vanntanken ombord, fyre opp vannkokerne og fylle opp kaffekannene:D

Nei, en flykabin er ikke en kaffebar. I kaffebarer får man ikke kaffe gratis.

Synes man det er logisk at vann kun er gratis etter at det har gått gjennom en kaffetrakter eller blitt varmet opp og blandet med te så tror jeg kanskje man har vært litt for lenge på forum.scanair.no.

Ja, dersom man ikke forstår forskjellen mellom vann fra springen og vann på flaske, har man sikkert også et medlemskap i Frp:p

Men! Karoline på 9 hadde jo allerede fått en juice gratis...

5 liters dunker med Imsdal kan man da få kjøpt svært billig. Rundt kr 30,-. SAS hadde sikkert fått de en god del billifere enn det også, så tviler på det hadde medført særlig store kostnader for SAS om de hadde hatt med seg noen liter på hver flight til å dele ut til de som ikke drikker kaffe/te.

Vann kan nok være billig i innkjøp - MEN husk det er "handlingen" som koster!

Ville ikke drukket det uten at det er kokt.

Vannet ombord er like trygt som i kranen din hjemme.

Det er ihvertfall lett å komme i media straks noe ikke går etter din pipe når du reiser med fly. Hadde dette vært et buss- eller fergeselskap ville neppe media hatt noen interesse av det.

Originally posted by Stian

5 liters dunker med Imsdal kan man da få kjøpt svært billig. Rundt kr 30,-. SAS hadde sikkert fått de en god del billifere enn det også, så tviler på det hadde medført særlig store kostnader for SAS om de hadde hatt med seg noen liter på hver flight til å dele ut til de som ikke drikker kaffe/te.

lol. Jeg ser for meg FA serverer vann ut av en 5 litersdunk. Det hadde blitt litt av et søl, ja.. ^_^

5 liters dunker er selvsagt billigere (dog ikke billigere enn f.eks. Cola, men det er en utfordring å håndtere/lagre en slik flaske. Det skal jo gjøres hygiensisk... 1,5 liter er den billigste måten å gjøre det på (som LH). Men igjen, da kan man liksågodt inkludere brus i servicen..

Men nå er hverken brus eller vann en del av servicen til SAS. Jeg er ihvertfall takknemlig at man får NOE gratis. Denne tullingen sutrer etter at ungen har fått løvemat og han har fått seg en kopp kaffe... Det er en løvemat og en kopp kaffe bedre enn konkurrenten!!

Man kan si og synes hva man vil om kaffe/te/vann/brus og service, men personlig så syns jeg ikke SAS har belegg for å påstå at de har relansert service!

Noen her er sikkert uenig med meg, og jeg ber dem da fortelle meg hvilken service som har blitt relansert! For den har jeg ikke sett... Da med unntak av Kaffe/te som nå er gratis innenriks + frokostpakken. Om DET er hva de kaller service så har SAS mye å lære!

Egil

PS: Jeg klager ikke på de som jobber i SAS, de er alltid hyggelig og blid og yter service etter forutsetning. Men av SAS som konsern å skryte av service... Mnja, skeptisk!!

Originally posted by Egil
Man kan si og synes hva man vil om kaffe/te/vann/brus og service, men personlig så syns jeg ikke SAS har belegg for å påstå at de har relansert service!

De har i praksis relansert Snowflake for hele butikken, bare ved et annet navn. Det var uspiselig for folk den gang, og det sier bare noe om hvor tragisk det har vært i mellomtiden. ;)

-A

Thomas Addison reiste fra Oslo til Evenes med sin ni år gamle datter i juli, og fant ut at han skulle teste relanseringen av service.

Aa teste "hard service" med aa be om produkter som ikke er inkludert ? , han maa jo ha en daaarlig dag , men at journalisten gidder aa bringe det videre ,Aftenposten har tydligvis sommervikarer de ogsaa

SAS har vel relansert service som forsvant med LCC`ene... Nå er det i allefall en forskjell - håper på enda større forskjeller i tiden som kommer.

SAS imponerer ikke med sin "relansering av service".
Nekte et barn et glass vann? Hva slags service er det?
Dette hadde aldri skjedd hos BA, KLM, LH eller noen andre europeiske nettverksselskaper, det er jeg rimelig sikker på.
SAS har fortsatt ikke et særlig høyere service-nivå enn et hvilet som helst LCC borstett fra den halve kaffekoppen man aller nådigst får.

Sakset fra artikkelen:

- Det man betaler for er en vannflaske. Det er de samme flaskene som man også må betale for i butikken, sier Johansen til Aftenposten.no.

Det var altså ikke at hun ble nektet vann, men at foreldrene ikke ville betale for en flaske vann.

Jaja. Uansett: Jeg tipper at SAS snart kommer til å tilby gratis vann fra 1,5 litersflasker samtidig med utdeling av gratis kaffe og te ganske snart. Å ikke tilby en livsnødvendighet som vann er, i motsetning til brus, synes jeg absolutt ikke harmonerer med annonsene om relansert service.

Kanskje hvis mange nok starter å be om et glass vann under kaffeutdelingen... så kanskje SAS skjønner at noen halvannenlitere med vann hadde vært en fornuftig ting å ha med seg.

Back