Karoline (9) fikk ikke vann

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
http://www.aftenposten.no/reise/article1915766.ece

Hva er det med disse folka som klager til avisene for alt mulig? Nuvel. Når det er sagt, så synes jeg det er virkelig kjipt av SAS å ikke tilby vann til folk som er tørst, hvis man ikke har hodepine eller er syk da...

Du får ikke gratis vann i butikken heller......det er alltid noen som ikke er fornøyd og skal ha ALT GRATIS:exclamati

Originally posted by MD11

Du får ikke gratis vann i butikken heller......det er alltid noen som ikke er fornøyd og skal ha ALT GRATIS:exclamati

Men på kaffebarer og andre steder det serveres kaffe får man som regel et glass vann ved siden av, uten kostnad. Kunne det ikke være en idé at man hadde med seg noen 1,5 liters flasker og delte ut vann for dem som ikke ville ha kaffe eller te?

Haha, ser ut til at disse historiene er svært populære her på forumet også, ikke bare i avisene.
Omtrent daglig er det jo slike linker her, og det ser ut til at de er blant de trådene som får mest respons :huh:

Originally posted by Stian

Haha, ser ut til at disse historiene er svært populære her på forumet også, ikke bare i avisene.
Omtrent daglig er det jo slike linker her, og det ser ut til at de er blant de trådene som får mest respons :huh:

Ene og alene fordi det er slike ting som rokker mest ved folks forståelse av hva som er rettferdig og ikke, kontra bergensere ogpedanter som liker å stå på reglene... ;)

-A

Så det er bare å si at man har hodepine, så får man vann gratis?
Ja, så vet man det.

Originally posted by AirbusTero

Originally posted by MD11

Men på kaffebarer og andre steder det serveres kaffe får man som regel et glass vann ved siden av, uten kostnad. Kunne det ikke være en idé at man hadde med seg noen 1,5 liters flasker og delte ut vann for dem som ikke ville ha kaffe eller te?

En flykabin er ikke en kaffebar. Dessuten, vann på flasker koster endel i innkjøp og logistikk. Kaffe og te er billig og servere gratis, det er kun og fylle vanntanken ombord, fyre opp vannkokerne og fylle opp kaffekannene:D

Ja, ja hvis man er SÅ kjip at man ikke har råd til å bruke kroner 19,- på en flaske kildevann, ja da foreslår jeg at man tar med poden hit;
aircraft_lavatory.jpg
..og ber barnet slurpe i seg det han/hun er god for. PS. tar intet ansvar for evt. sykdommer/ubehag dette medfører. God bedring!

For en elendig sak! Dersom SAS (eller andre selskaper) begynner med utdeling av vann, så blir det uansett ikke GRATIS! Det dekkes selvsagt inn billettprisen, som alt annet man "får gratis" ombord. Ingen tror vel at det er SAS som spanderer frokost, kaffe og te?

...nå som det snart er valg, så tipper jeg FrP (Norges agurkparti) snart kommer med krav om gratis vann på alle innenriksfly! ;)

Originally posted by LN-BRK
For en elendig sak! Dersom SAS (eller andre selskaper) begynner med utdeling av vann, så blir det uansett ikke GRATIS! Det dekkes selvsagt inn billettprisen, som alt annet man "får gratis" ombord. Ingen tror vel at det er SAS som spanderer frokost, kaffe og te?

Dette argumentet holder bare èn vei. Når selskapet skal forsvare å ikke "gi bort gratis ting". For de som var vant med en lounge på OSL, frokost, lunch og aviser og alt annet, så skulle jeg likt å se det regnestykket, om man faktisk barberte prisen like hardt etter at man tok bort ting...?

-A

Problemet er at det virker svært gjerrig av et selskap å annonsere service med store bokstaver, for deretter å være så firkanta at man nekter å gi vann til et barn som uansett ikke drikker kaffe eller te. Enten får man ta betalt for alt, eller så får man gi servicebegrepet et reellt innhold.

En flaske Imsdal eller annet vann koster like mye som en flaske brus i butikken. Det er forbundet en kost med å gi vekk alt mulig ombord. Hvem skal betale for vannet? Purseren selv?

Jeg trodde bunnen var nådd når det gjaldt søppeljournalisme i sommer, but the hits just keep on rockin'!! ^_^

La pappan og lille Karoline ta DY neste gang.. :cool:

Det er det jeg har sagt hele tiden, SAS gruppen har ikke noe helhetlig servicetilbud ombord, og det forvirrer kundene. Noe er gratis på og noe må betales for, forvirrende. I WF f eks må man betale for frokost og kaffe/te hele dagen mens hos SAS Norge er dette gratis. Så har man Europarutene der ALT må betales for i Economy. Saken er at man må ha et helthetlig tilbud ombord.

Hos DY vet man at ALT må betales for ombord, altså buy onboard. MEN, salg er også service:D

Det må da være helt rimelig å påpeke at folk forventer å få et glass vann (ikke en hel flaske, men et pappkurs) når man ber om det? Spesielt når SAS har brukt millioner av kroner på å fortelle sine kunder at de har "relansert service"?

Det kan vel neppe koste mange ørene å tilby et krus vann fra en 2-literes eller 10-litersdunk til tørste passasjerer? Tilby vann, kaffe og te til alle. Ferdig med dét.

Dette har ingenting med DY å gjøre. De har ikke lovet annet enn lave priser, og folk er klar over, til og med norske journalister, at det koster å få servering hos LCC. Dette er det selvsagt ingen som klager over.

Jeg kaller det ikke en gang service (relansert eller ikke) å tilby tørste personer et glass vann, men rett og slett vanlig høflighet.

Vann på flaske koster like mye som brus på flaske. Er det da vanlig høflighet at brus også skal deles ut? Hvor går grensen?

Det er ikke en del av servicen, enkelt og greit. Frokost på morran og kaffe/te resten av dagen.

Kan være enig i at SAS burde kjøre samme tilbud over hele fjøla, da det kan være forvirrende at man får gratis frokost og kaffe på norsk innenriks, mens man ikke får noe på intra Europeisk/Skandinavisk.

Fløy en del i sommer og SAS har det samme service nivået som IBERIA. Det betyr INGEN SERVICE.
SAS velger selvfølgelig selv ett lavmål av kundebehandling og velger selv å holde til i samme klasse som IBERIA. Det er en SKAM.

Ved hodepine hadde jeg vært mer redd for å ikke få andre ting enn vann...(...ikke i kveld kjære - jeg har vondt i hodet!);)

Problemet er altså ikke at de tar betalt, men at de skryter av SERVICE!!!! samtidig som de krever betaling for småting. SAS må velge hvilken profil de skal ha.

Originally posted by Gulboble

Fløy en del i sommer og SAS har det samme service nivået som IBERIA. Det betyr INGEN SERVICE.
SAS velger selvfølgelig selv ett lavmål av kundebehandling og velger selv å holde til i samme klasse som IBERIA. Det er en SKAM.

Fløy en del med SAS i sommer, og fikk frokost både innenriks og intraskandinavisk. God service var det alltid i lufta, men på bakken i CPH var det litt opp og ned. Det er bare ett alternativ i Skandinavia:smile2

Dessuten, hvor idiot kan en kunde være? Det står jo klart beskrevet hva slags servering man får når man kjøper en billett?
Går de til avisa når de har kjøpt en 2-seter på IKEA og er skuffa fordi det ikke er en 3-seter?

Back