Kaptein som strålte på jobb

Rland

ScanFlyer Silver
Medlem
Kaptein som strålte på jobb

Reiste med DL 2224 fra San Antonio til Atlanta lørdag kveld. MD 90.

Etter boarding complete kom kapteinen og stilte seg foran rad 1, presenterte seg, og holdt en liten tale for oss som satt på 1. klasse. Selv satt jeg i 1A.
Først fortalte han om hvor viktige vi passasjerer, og spesielt premium passasjerene var for Delta og for at de kunne drive effektivt og sikkert og med god service. Så om forholdene på vei til Atlanta, hvor det kunne være litt turbulens på veien, og hvordan han ville gjøre turen så komfortabel som mulig. Så fortalte han at både han og styrmannen var pensjonerte fra forsvaret. Styrmannen som han sa navnet på kom fra Panama City, Fl, og familien var blitt rammet av den siste orkanen, men han var med godt mot. Til slutt sa han at purseren primært hadde ansvar for sikkerhet, men at han helt sikkert ville gjøre alt han kunne for å gi oss god service. Ikke rart at vi klappet litt diskret. Kapteinen sa at dette var noe han normalt gjorde for å vise at han satte pris på passasjerene.

Jeg summet etterpå med sidemannen om at det føles veldig trygt og godt når de som sitter fremme virkelig trives på jobb.
 
Re: Kaptein som strålte på jobb

Alltid hyggelig når noen gjør det lille ekstra. Tommel opp til piloter som gjør slikt.
 
Re: Kaptein som strålte på jobb

Sterk kontrast til DY som (iallfall på de siste turene over fjellet mellom Bergen og Oslo) er helt knyst, og det er purser som tar seg av velkomsten.
 
Re: Kaptein som strålte på jobb

Sterk kontrast til DY som (iallfall på de siste turene over fjellet mellom Bergen og Oslo) er helt knyst, og det er purser som tar seg av velkomsten.

Kan jo ha noe med begrensende norsk kunnskaper hos pilotene og gjøre.
 
Re: Kaptein som strålte på jobb

Kan jo ha noe med begrensende norsk kunnskaper hos pilotene og gjøre.
De fleste piloter kan snakke... Kan være de er opptatt med andre ting på kontoret. Jeg har fløyet mye DY innenlands og synes vel de er som de fleste andre selskaper, det kommer ofte en hilsen fra cockpit både før avgang og underveis. (selv om det siste er passe irriterende på fakirflighter)



Det jeg har lagt merke til i USA er at det virker som de har lenger turnaround og at crewet er tidligere i gate enn her hjemme. En gang gikk kapteinen gjennom hele flyet og småpratet med folk før avgang... (det var med UA)
 
Re: Kaptein som strålte på jobb

Kan jo ha noe med begrensende norsk kunnskaper hos pilotene og gjøre.

Nei det kan det ikke.
Alle Norwegians innenriksflighter betjenes av de norske basene, der det jobber såkalte nordmenn, som også kan spårket norsk (enkelte vil kanskje derimot mene at noen fra enkelte steder her i landet ikke snakker «norsk»:p). Enkelte ikke-norske er mulig å finne, men sjansen for at begge de der framme ikke kan norsk er miniminimal.;)
 
Re: Kaptein som strålte på jobb

Nei det kan det ikke.
Alle Norwegians innenriksflighter betjenes av de norske basene, der det jobber såkalte nordmenn, som også kan spårket norsk (enkelte vil kanskje derimot mene at noen fra enkelte steder her i landet ikke snakker «norsk»:p). Enkelte ikke-norske er mulig å finne, men sjansen for at begge de der framme ikke kan norsk er miniminimal.;)

Ingen krav til å være norsk eller snakke norsk for å være basert i Norge hos Norwegian. Eneste kravet et engelsk ved alle basene til Norwegian, med unntak av basene i Argentina.
Er nok flere ikke-norske enn du trur basert i Oslo.
 
Re: Kaptein som strålte på jobb

Ingen krav til å være norsk eller snakke norsk for å være basert i Norge hos Norwegian.

Men det hjelper kanskje litt på den totale opplevelsen, -med tanke på kundetilfredsheten?

Scooter01
 
Back
Top