Hva med et eget herreroalett?
Finnair har dette på A350ene sine, ved "behov". Dersom det er mange kvinner i C-kabinen, vil de dedikere et eget lavatory til "female only" med litt andre amenities.
Hadde jo vært fint om SK og kunne blokkert et toalett til våre kvinnelige partnere.
Eller?
Hadde jo vært fint om SK og kunne blokkert et toalett til våre kvinnelige partnere.
Eller?
På min arbeidsplass har vi fellestoaletter for alle. Forstår ikke helt behovet for dedikerte toaletter for kvinner.
Men hvorfor?
Men hvorfor?
På min arbeidsplass har vi fellestoaletter for alle. Forstår ikke helt behovet for dedikerte toaletter for kvinner.
Av egen erfaring vet jeg at jeg ikke alltid treffer "spot on", ei heller liker jeg om jeg må sette meg på et flytoalett. Kanskje derfor![]()
Ellers jo er det jo få ting som skaper mer kø enn fellestoaletter.
I teorien er det vel omvendt? Eller snakker du utifra et mannlig perspektiv
Se for deg en arbeidsplass med 50/50 menn og kvinner med unisextoalett med 2 avlukker.
Antallet toaletter er "perfekt" dimensjonert til å ta unna den totale trafikken av slik at det akkurat ikke blir kø.
Så gjør vi om til separerte toaletter, ett avlukke til hvert kjønn. La oss anta at kvinner bruker f.eks 20%
lenger tid pr besøk i snitt.
Resultat, det vil alltid være kø hos damene, mens herretoalettet vil stå ubrukt ca 20% av tiden.
Eller m.a.o. kø som ett resultat av redusert fleksibilitet.
W
Nja;-) Nå skal det til slutt sies at prosentutregningen i det siterte innlegget er helt riktig dersom det var meningen at maks nullkøutnyttelse for fellestoalettet skulle være 88%, så du får ha meg unnskyldt om dette var tilfellet :fly
91% av tiden står Herre-WC ubrukt altså.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.