Kan vi håpe på dametoalett på SK snart

Re: Kan vi håpe på dametoalett på SK snart

Jøss, kan ikke huske å ha sett det i hverken eco eller biz. Skal ikke skryte på meg å ha prøvd samtlige av dassene ombord da

Dametoalett er ofte krigssone og helt jeavlig skittent i forhold til herretoalett!! :P

I tillegg til CAT o.l. som faktorer for usikkert siktemäl for oss Herrer, er halv-mäne toalett-profilen i narrowbody fly (737 eller A320 familiene) en challenge, med "hullet" innerst mot veggen, sä vi mä innta en utover-buet posisjon, med nesen klemt imot wall panel, sä vi ikke fär se hvor spylen treffer, mens vi mä holde oss for öket sannsynlighet ä treffe riktig, alt dette under turbulens, oy oy oy ! ... nestemann ... vaersägod Min Dame, deres tur !?

Derfor anbefaler jeg H21QR : da fär vi Lavatory i monument-posisjon, dvs sentralt, mellom midtgangene, av typen Wide-Body, höye under taket, uten halv-mäne-profilen, Lillebror, Kjell og Kalle kan alle stä rett-opp-og-ned .... aaaah ! tenk dere Gutta hvor mye bedre det blir ?!

Last edited:

Jeg må innrømme at jeg finner denne tråden underholdende, og at jeg til tider bryter ut i latter. Kanskje en medbrakt vaskehjelp på flyet, spesielt på lange flyturer kunne løst problemet?

Naa har jeg endelig forstaatt HQ21R(GTI) - det handler om fly for menn, med dass for menn, en manns fly - testerone expressen:p

Naa har jeg endelig forstaatt H21QR ... det handler om fly for menn, med dass for menn, en manns fly - testerone expressen:p
Ja, dc-8-63 ... 'QR' stär for 'Quick Rotation' ... ogsä pä Lavatories ! Hvis man antar at "service-tiden" pr mann pr Lavatory-visitt settes ned 20 % kan man sette ned behovet for antall Lavatories med 1 ... noe som betyr pluss seks seter eller naermere kommer man 3+3 sete-tallet derved blir HQR-ökonomien enda bedre vs single-aisle 3+3 ... du traff spikeren pä hodet !

Dette vil jeg referere til videre som den säkalte "FEE-faktoren" !

Kanskje en medbrakt vaskehjelp på flyet, spesielt på lange flyturer kunne løst problemet?

Jeg innbiller meg at dette allerede er en av de mindre hyggelige oppgavene til kabinbesetningen.

Jeg innbiller meg at dette allerede er en av de mindre hyggelige oppgavene til kabinbesetningen.

Dette var bare en flåsete kommentar fra min side altså. Jeg har kun flydd kveg langdistanse og kan ikke si at jeg gleder meg til toalettbesøk. Kan være at toalettene er renere/ har mindre lukt på business hvor ikke pågangen er så stor?

Uten å gå i detalj så er dametoaletter ofte litt renere enn mannedoer...
:p

Nå frekventerer jeg uhyre sjeldent på dametoalett, og om du ikke bedriver noe engelskmennene kaller "hunding?" (på engelsk) så er vel ikke du så ofte på mannedoer heller? ;)

Men jeg har tidligere (ca 15 år siden) arbeidet som dørvakt.
Greit at siktet til gutta ikke akkurat var å anse som presist.... men dametoalettene så tidvis ut som svært stygge motorsykkelulykker.

Fellesdass er som alt annet felles greier, helt jævlig, uansett kjønn og brukere

Nå frekventerer jeg uhyre sjeldent på dametoalett, og om du ikke bedriver noe engelskmennene kaller "hunding?" (på engelsk) så er vel ikke du så ofte på mannedoer heller? ;)

Men jeg har tidligere (ca 15 år siden) arbeidet som dørvakt.
Greit at siktet til gutta ikke akkurat var å anse som presist.... men dametoalettene så tidvis ut som svært stygge motorsykkelulykker.

Fellesdass er som alt annet felles greier, helt jævlig, uansett kjønn og brukere

Nei du har nok rett i det. Har vært på en del dametoalett som er ufyselige også ... Tenker at vi alle kanskje kunne være litt flinkere til å sørge for at vi forlater det lille rommet i den stand som vi entrer det... :old

Back