OslLonghaul
Newcomer
Siden vi mest sannsynlig når designkapasiteten til terminalen i år, burde man mest sannsynlig ha planene klare for utvidelse. Noen som har noe inside info?
Både ARN og CPH blir ansett som internationale flyplasser, det kan vel ikke sies om OSL. OSL framstår som en ren europeisk lufthavn med få videreforbindelser. Hadde vært ideelt om SASbraathens ble et eget norsk selskap og ikke under SAS. Da kunne de jo starte med SASBRaathens intercont. Vi ser jo hvordan Finnair har greid. Finnlan har jo det med samme befolkningstallet som Norge.
Hvis ikke det skjer noe på den internasjonale fronten for OSL blir vi nok liggende bak ganske mange land når det gjelder viktighet. Hvor mange lands hovedflyplass er det som ikke har minst en rute til østen, og en til vest(US). En stor årsak til at vi henger etter er samarbeidet med SAS. Legg ned SASBraathens og opprett et nytt nasjonalt selskap uten tilknyttning til SAS group. Da skal jeg love det blir flere intercont ruter til OSL. Eneste som nyter godt av samarbeidet i scandinavia nå er spesielt CPH og noe ARN som blir matet med pax fra OSL.
Synes at ARN og CPH er mye større enn OSL, selv om de ikke betjener all verdens flere pax. De har jo utrolig mange flere terminaler og slikt. Større areal også. Synes alt ialt at CPH og ARN ligner mye mer på store flyplasser(huber) enn det osl. Kan vel framstille OSL som en relativ liten regional flyplass, men overrasker meg at de har greid å håndtere såpass mange pax.
Bygg ut OSL så blir sikkert flere intercont selskaper interessert, de ser sikkert på OSL som litt liten enda.
Både ARN og CPH blir ansett som internationale flyplasser, det kan vel ikke sies om OSL. OSL framstår som en ren europeisk lufthavn med få videreforbindelser. Hadde vært ideelt om SASbraathens ble et eget norsk selskap og ikke under SAS. Da kunne de jo starte med SASBRaathens intercont. Vi ser jo hvordan Finnair har greid. Finnlan har jo det med samme befolkningstallet som Norge.
Hvis ikke det skjer noe på den internasjonale fronten for OSL blir vi nok liggende bak ganske mange land når det gjelder viktighet. Hvor mange lands hovedflyplass er det som ikke har minst en rute til østen, og en til vest(US). En stor årsak til at vi henger etter er samarbeidet med SAS. Legg ned SASBraathens og opprett et nytt nasjonalt selskap uten tilknyttning til SAS group. Da skal jeg love det blir flere intercont ruter til OSL. Eneste som nyter godt av samarbeidet i scandinavia nå er spesielt CPH og noe ARN som blir matet med pax fra OSL.
Synes at ARN og CPH er mye større enn OSL, selv om de ikke betjener all verdens flere pax. De har jo utrolig mange flere terminaler og slikt. Større areal også. Synes alt ialt at CPH og ARN ligner mye mer på store flyplasser(huber) enn det osl. Kan vel framstille OSL som en relativ liten regional flyplass, men overrasker meg at de har greid å håndtere såpass mange pax.
Bygg ut OSL så blir sikkert flere intercont selskaper interessert, de ser sikkert på OSL som litt liten enda.