Kan jeg bruke EBG kort med utløpsdato 06/13?

Scanflyer

ScanFlyer Blue
Hei. Er midt i pakking til en 5 dagers miniferie til BLQ med avreise i morgen.
Plutselig slo det meg at jeg ikke hadde fått noe nytt EBG kort fra SAS, etter jeg rekvalifiserte i forrige periode.

På mitt nåværende kort står det utløpsdato 06/13, altså inneværende måned.

Regner med at det går greit i forhold til Lounge og fast track på OSL og CPH, men hva med BLQ? Vil de godta kortet mitt?

Kan knapt nok huske sist gang jeg måtte vise kort, da det uansett står status på boardingkortet

På kredittkort er det jo standard "valid thru", antar det samme gjelder Eurobonus-kort.

Kan knapt nok huske sist gang jeg måtte vise kort, da det uansett står status på boardingkortet

Tja, min erfaring er ikke helt lik. Spesielt kontraktslounger, som det er i BLQ, har de policy på å se og registrere kort.

Men mulig jeg formulerte meg litt dårlig. Er utløpsdato 6/13 å regne som at kortet er gyldig ut måneden, eller gikk det ut ve inngangen til juni?

Re: Kan jeg bruke EBG kort med utløpsdato 06/13?

Tja, min erfaring er ikke helt lik. Spesielt kontraktslounger, som det er i BLQ, har de policy på å se og registrere kort.

Men mulig jeg formulerte meg litt dårlig. Er utløpsdato 6/13 å regne som at kortet er gyldig ut måneden, eller gikk det ut ve inngangen til juni?

Til 30.06. Man må som regel vise kort i Lufthansa sine lounger ja, uansett om det står på boardingkortet.

Re: SPM ANG EBS STATUS

vet ikke om noen har opplevd dette, men jeg er egentlig nedgradert hos sas fra ebs til ebb. fikk tilsendt mine kort hvor det står ebb på, men da jeg logget inn på eurobonus side står statusen min fortsatt som ebs, med nytt opptjeningsperiode og alt... så hva er riktig, bør jeg holder meg til kortet eller systemet deres...?

Hei,

Jeg hadde tilfellet av noe lignende.

Jeg kom til Køben, med et EBG som var godt ut på dato.
Jeg var rekvalifisert, men grunnet kredittkort hadde jeg ikke fått nytt SAS kort.

Jeg glemte at kortet var gammelt, og kom i loungen i Køben. Jeg hadde ikke med kredittkortet...
Hun gamle meggen der snappet kortet mitt før jeg fikk forklart saken, og klippet det i stykker mens hun sa at jeg ikke fikk gå inn.

Heldigvis var kollegaen min der og hadde gullkort slik at vi begge kom inn...

Noen av de i skranken der er på perioden, og det er jævla skummelt....

Herregud, for en oppførsel... anbefaler at du sporenstreks sender inn en klage. Det er jo nesten ikke til å tro!

Dog overrasker det meg egentlig ikke - enkelte av de som jobber (i resepsjonen) ved SAS-loungene i Skandinavia er noen skikkelige megger. I rak motsetning til servicepersonalet som jobber 'bak kulissene' - hyggelige og profesjonelt diskré folk!

Lufthansa er kjipe og man maa vise kort selv om det staar paa boardingkortet. Ordnung muss sein.

Her hadde jeg sporenstreks sendt en mail til gull-no@sas.no og kopi til cc-no@sas.no med så mange detaljer som mulig. Jeg blir kvalm av å høre kolegaer oppføre seg slik og dette må raporteres.

Hei,

Jeg hadde tilfellet av noe lignende.

Jeg kom til Køben, med et EBG som var godt ut på dato.
Jeg var rekvalifisert, men grunnet kredittkort hadde jeg ikke fått nytt SAS kort.

Jeg glemte at kortet var gammelt, og kom i loungen i Køben. Jeg hadde ikke med kredittkortet...
Hun gamle meggen der snappet kortet mitt før jeg fikk forklart saken, og klippet det i stykker mens hun sa at jeg ikke fikk gå inn.

Heldigvis var kollegaen min der og hadde gullkort slik at vi begge kom inn...

Noen av de i skranken der er på perioden, og det er jævla skummelt....

Her hadde jeg sporenstreks sendt en mail til gull-no@sas.no og kopi til cc-no@sas.no med så mange detaljer som mulig. Jeg blir kvalm av å høre kolegaer oppføre seg slik og dette må raporteres.

Helt enig! Slik behandling på rapporteres. Husk at de som betjener loungene til SK kan sjekke gyldig status i systemet med noen få tastetrykk.

Forøvrig lå det nye gullkortet å ventet på meg i postkassen i går, så hele tråden jeg startet var bare røyk uten ild. Eller ild uten røyk. Uansett, dere skjønner hva jeg mener. :)

E-post til gull.no trenger du ikke og styre med, for det kommer det ingenting ut av uansett. Du får et eller annet mer eller mindre meningsløst svar, og så skjer det ingenting mer.

Back