Dette er jo helt klart KjellTech materiale.......
- tegn en type 950 m.tonnes MTOW/350 m.tonnes Payload SuperFreighter basert pä bruk av A380 og/eller A350 sub-assemblies, som et Lego-spill : double-deck vinge + tandem wingbox/MLG/NLG;
- rettigheten skal eies av Shipping-konsortiet, ikke av Airbus, derved kontrolleres utspredelsen av ferdigbyggete fly, hvormed man kontrollerer markedet;
Hvorfor er fraktfly det "femte hjulet" i Airbus-kjerra ? Dette handler om selskapskultur og initiativ. Ä selge sub-assemblies er Business for Airbus. Men uten involvering fra Shipping blir det ikke noe initiativ. Vi snakker her om Modal Revolution n° 2. Hvem startet Modal Revolution n° 1 ? Svaret er : SHIPPING ! De kontrollerer 98 % av fraktmarkedet. De har Know-How'en (logistics). De har den finansielle styrken. Og de har Kulturen. Ballen mä spilles ut av Shipping. Klart Airbus fölger med. Kanskje vil de t.o.m. pröve ä beholde kontroll ? Hvorfor ikke ?Hvorfor skal Airbus akseptere at deres design skal danne grunnlag for rettigheter eiet av et shipping-konsortium? ...
Her sier jeg meg uenig. Typisk tidskritisk gods er 'fashionables' (Värmoten, siste iPad, siste iPhone, siste Dan Brown, Samsung Galaxy, siste osv ...) : for ä selges til riktig pris (dvs när etterspörselen er höyest) mä 'jernet hamres mens det er varmt'. Alle sänne varer er 'tidskritiske'. Pluss persihables (blomster, ...). Pluss pharmaceuticals, ved f.eks. epidemier. Matvarer (frukt, grönnsaker, seafood, ...) er bare den synlige del av det 'tidskritiske' isbjerget. Og hvem sitter med denne informasjonen pä deres hender ? Shipping og sine Forwarders, som ofte er integrerte.Jeg ser ikke fordelene med opplegget ditt. Tidskritisk gods er vel sjelden i så store mengder at det er hensiktsmessig å fylle en hel container, og dagens system mht luftfrakt er vel både veletablert og fleksibelt? Jeg tror muligens du overvurderer mengdene av tidskritisk gods som blir fraktet hver dag.
Heisann, Someone (og LN-MOW, som tente som en rakett !) : jeg antar dere begge regner Kjell Husabø blant deres personlige venner ?Dette er jo helt klart KjellTech materiale.......
Heisann, Someone (og LN-MOW, som tente som en rakett !) : jeg antar dere begge regner Kjell Husabø blant deres personlige venner ?
Frakt tatt i isolasjon, pusten har bläst ut av lungene pä Lederene i verdens flyselskaper. Den förste generasjon av Helter som startet Modal Revolution n° 1 (pax) mellom 1930 og 1970 har gitt adgang til minst to nye generasjons-skift. Regelverket har spesialisert seg, selskaps-kulturen ogsä. Fly og skip som Modal Solutions flyter fra hverandre eller spesialiseres. Divisjonen gär langs grensen mellon passasjer-transport og frakt, med enkelte unntakelser : eksempelsvis, cruise-ferier pä den ene siden, pakkegods og Kurier-frakt pä den andre. Sist-nevnte er ekstensjoner av selve passasjer-transporten, i den forstand ilpost og ilgods er ekstensjoner av person-behovet. Du sier at her er dagens system "veletablert og fleksibelt" ? Jeg sier : du tar deg smuler til takke, mens du kan gape over langbord med overflod ! Hvorfor til den grad beskjedenhet ?... dagens system mht luftfrakt er vel både veletablert og fleksibelt? ...
OK, takk Superhai, point taken, herlig ! Jeg forstär at Børge er en Figur i norske media (++ ...), KjellTech selv er en moderne slags August Stomperud ? Well Done ! Selv kan jeg anbefale LEO (Dargaud) : Antarès, Bételgeuse, Aldébaran, Terres Lointaines, Les Survivants ...
KjellTech representerer altsä krypto-Entreprenören i den populaere bevissthet. Der er der - akkurat DER ! - jeg selv helst vil befinne meg, ikke for all del blant gruppen "Nostalgics", bestäende av alle de som vet av sine livs lange erfaringer hva som er "riktig" og hva som er "feil" retning, til de visner og falmer og blir seilet akterut av friske nye generasjoner med barmen full av nye idéer - av den populaere typen.... Kjell er målbevisst og drar konsekvent prosjektet i feil retning.
Leo er ikke en comic strip Figur men Tegneren i overnevnte serier, dvs tilsvarer Börge. Du har sannsynligvis forskrudd din samstilling Leo vs KjellTech. Min replikk ovenfor er basert kun pä din analyse av figuren KjellTech.Leo (Viggo på norsk) ... Viggo er velmenende og surrete ...
... to daglige 777F'er fra Nanjing til deres hub i Memphis omtrent utelukkende med Apple-produkter ...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.