... Det opplegget du skisserer her ...
Mulighetene som skisseres her gjelder ä innta en strategisk posisjon i et marked med eksponensiell vekst pga teknologi-skift. Potensialet finnes (se
http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=823695&postcount=35) i et marked som kan lett kontrolleres ved ä kontrollere adgang til REDSKAPET ! Det er en form for posisjonering som norske Skippere har benyttet i flere generasjoner, fra LHC's RoRo pä Vest-Afrikakysten, til Höegh-Uglands Autoliners, til dagens LNG-skip. Har man redskapet har man markedet, sä enkelt er det. Logistikk-engineeringen er ä finne i overflod i Norge og om man önsker, finnes mer av slikt i Danmark/Poland/... ?
Fremgangsmäten (Project Albatross) er enkel, den ogsä :
- skap et "Scandinavian Airfreighter Consortium"; fä med Airbus; fä med Maersk Sealand/AB Transatlantic/LHC/HUA/ÖK (...);fä med SAAB Aircraft/Norsk Hydro Aluminium (...);
- tegn en type 950 m.tonnes MTOW/350 m.tonnes Payload SuperFreighter basert pä bruk av A380 og/eller A350 sub-assemblies, som et Lego-spill : double-deck vinge + tandem wingbox/MLG/NLG;
- rettigheten skal eies av Shipping-konsortiet, ikke av Airbus, derved kontrolleres utspredelsen av ferdigbyggete fly, hvormed man kontrollerer markedet;
- flyet settes sammen i Sverige, Lego-klossene leveres fra Airbus-fabrikkene;
- ta derved innersvingen pä konkurrentene : Korea/Kina/Taïwan/Malaysia/Indonesia ...