Kamerahjelp! hva bør jeg velge?

Re: kamerahjelp! hva bør jeg velge?

ok. Faren min har ebay så det går fint :) tror jeg vil kjøpe fra et land som ikke har så stor leveringstid som feks. USA fant en på £5 fra USA
"Hvor stort er det?" 4gb

Mine erfaringer ifra Ebay er at ting fra USA kan ta både 2 og 3 uker og enkelte tilfeller enda lengre tid ,men ifra Hong Kong er det på posten i løpet av 5-10 dager

Samme erfaring som jameson82 Hong Kong går på 7-14 dager ca. UK går nok litt raskere ja. 4gb holder nok til en del bilder om du tar opp i jpeg, skal du ta opp i råformat raw blir det nok litt i minste laget. Kjøp dette så har du nok til iallefall 500 bilder i raw eller et par tusen jpeg.

Samme erfaring som jameson82 Hong Kong går på 7-14 dager ca. UK går nok litt raskere ja. 4gb holder nok til en del bilder om du tar opp i jpeg, skal du ta opp i råformat raw blir det nok litt i minste laget. Kjøp dette så har du nok til iallefall 500 bilder i raw eller et par tusen jpeg.

er det ok å kjøpe slikt på ebay? + hva er forskjellen på jpeg og raw?

Lønner seg også og kjøpe ifra Extreme serien til Scandisk. Skrivehastigheten har endel å si da man fotograferer fly. Fyller fort opp bufferminnet. Er ingen stor fan av store minnekort. Jeg bruker max 8gb. Veldig kjedelig å ha en hel dag med bilder man er fornøyd med på ett minnekort også skjer det noe med kortet. Da er hele dagen borte. Bedre og ha flere små. Da er ikke alt borte om kortet svikter eller blir borte. (erfaring etter Hawaii tur hvor ett 16gb kort ble ødelagt og 2/3 av feriens bilder er tapt)

jeg var paa japan photo sin nettside og skulle ta en liten titt paa kamera utstyr. da saa jeg at det var salg paa canon kameraer. 600D var satt ned med 500 kr. da er det stor sjanse for at jeg har nok til 55mm-250mm ogsaa.

Det var et godt tilbud ja, slå til på det om du har mulighet.

Det var et godt tilbud ja, slå til på det om du har mulighet.

til budet gjelder til lordag. skal ha bursdagsfest paa sondag. faar 1000kr fra mor paa onsdag.har da 4000kr.jeg spurte far pent om jeg fikk laane 500kr til sondag.han saa ja.kjoper kameraet onsdag den 20 hvis de har det.

hei. jeg har sett litt på 60D vs 600D og som jeg ser det så er canon 60D mye bedre for sport. fly i fart går jo under sport. så jeg kan velge mellom 60D for 5.700 eller 600D + canon 55mm-350mm for 6.200. hva skal eg velge?

Det er et vanskelig valg. Jeg har selv eid begge kamera. Jeg bruker en 60D nå fordelen er bedre grep, bedre optisk søker, bedre autofokus, batteriet varer mye lenger, flere bilder per sekund, bedre buffer slik at man kan ta flere bilder sammenhengende uten at kameraet må ta en pause. Ulempene er at kameraet er større og tyngre enn 600D.

Jeg synes du skal ta deg en tur til Japanphoto og spørre om å prøve begge husene og se hvem du liker best å holde.

60D med kun 18-55mm blir nok litt kjedelig for flyspotting tror jeg.

for meg har ikke vekt eller størrelse noe å si men må si jeg liker at den tar flere bilder pr sek. vil 600D være ok for å ta bilder av fly?. 60D koster 1000 mer. har ikke råd til 55mm-250 hvis jeg kjøper 60D men jeg kan få den hvis jeg kjøper 600D.

for meg har ikke vekt eller størrelse noe å si men må si jeg liker at den tar flere bilder pr sek. vil 600D være ok for å ta bilder av fly?. 60D koster 1000 mer. har ikke råd til 55mm-250 hvis jeg kjøper 60D men jeg kan få den hvis jeg kjøper 600D.

Da hadde jeg kjøpt 600D. Veldig kjedelig å måtte vente til jul for å få råd til spotterobjektiv. 600D egner seg også bedre som ett begynnerkamera

Last edited:

det er mulig jeg får nok til 60D + 55mm-250mm. faren min sa at han sikkert kunne hjelpe meg littt med å betale. hva ville dere valgt:

60D + 55mm-250mm
600D + 55mm-250mm + 1000 kr

?

er 60D mer avansert enn 600D/1100D? + har egentlig ikke råd til 60D + 55mm-250mm. skal se om jeg kan låne/få de jeg mangler.

Ja litt mer avansert, men ikke mye. Da synes jeg du skal kjøpe 600D og 55-250mm du kommer helt sikkert til å bli fornøyd, det vil være en stor oppgradering fra kompaktkameraet.

Back