Kabinstreiken er slutt

Replying to Topic 'Kabinstreiken er slutt'

...vel jeg oppfatter ei heller at SASBraathens forsoeker aa bli ett nytt Norwegian paa noen som helst maate....mitt poeng er at naar man kjoeper en flybillett, saa er det en del av en stoerre bilde, og som oftest er det andre faktoerer enn nettopp pris som avgjoer hvilket selskap som er det mest gunstige....det er summen av alle faktorer som avgjoer....og i min situasjon har muligheten for aa bli 3 timer forsinket i stedenfor 24 timer forsinket en hoey verdi.....og vil vaere avgjoerende for hvilket selskap jeg velger....hvit malings eksemplet er ganske saa svart-hvitt vel hvitt - hvitt

Jo kan være med deg i at det er totalbildet som avgjør. Nettopp derfor er det greit at en har begge deler og dermed får større valgfrihet.

Men at SAS Braathens forsøker langt mer å bli et lavprisselskap i stedenfor å satse på det gode produktet dem hadde tror jeg mange er enig i har skjedd.

Originally posted by Hurum

Jo kan være med deg i at det er totalbildet som avgjør. Nettopp derfor er det greit at en har begge deler og dermed får større valgfrihet.

Men at SAS Braathens forsøker langt mer å bli et lavprisselskap i stedenfor å satse på det gode produktet dem hadde tror jeg mange er enig i har skjedd.

Da velger du en noksaa snevert grunnlag for hva som skiller mellom LCC og Nettverk Selskap...ja service ombord hos SASBraathens er helt klart paa LCC nivaa....men paa ingen maate har de forlatt Nettverket de er en del av, resten av SAS, Star Alliance etc. etc. og i mitt totalbilde betyr nettverket langt mere enn en broedskive eller to......

Tilbake til malingsbutikkene... Her spiller det vel også en rolle hvilken pris butikkene kjøper malingen inn i butikk på. Pluss hva de har av cash i banken...

SAS som LCC er en urealistisk myte som i praksis er motbevist.

I denne tråden interessante analogier til dagens virkelighet, bless you:

I denne tråden SYNSES det over en lav sko, og de som egentlig vet hvor den trykker er fraværende. Så husker vi som har levd en stund:

I gamlelandet Norge var det et skjæringspunkt engang for 20+ år siden, da nordmenn gikk mann av huse for å kjøpe billige produkter fra utlandet og etterpå oppdaget at det var dårlig kvalitet, slik at man like gjerne kunne kjøpt norsk.

Virker som at hvermannsen ikke kan gjenkjenne kvalitet. Bare det er lavpris og plastic så kan man bare kaste det og kjøpe nytt. Sluttsum = høyere.

Når det nå spares inn på vedlikehold på flyene, begynner jeg bli betenkt: Flyene er konstruert i en tid da godt vedlikehold var en del av pakka.

Skal starte en egen tråd om dette. :lol

Back