Er det ingen som har tenkt å kommentere dette da??
Hadde det vært kabinstreik i SAS hadde det blitt skrevet spaltemeter her i forumet om "bortskjemte gamle kjerringer", og pressen hadde hatt tåredryppende historier om ødelagt ferie for Ola og Matilde på 3 år..... eller??
![]()
Forskjellen er vel at denne streiken bare rammer noen få og ikke hele samfunnet. Da blir det ikke like mye oppmerksomhet
Streik brukt i forbindelse med lønnsoppgjør er legitim bruk av dette virkemiddelet. Man kan like det eller ikke, og det kan selvsagt skape store problemer for de utenforstående som rammes, men sånn er nå arbeidslivet en gang organisert. Man kan selvsagt også synes at enkelte fagforeninger blir litt vel kravstore, men det kan ofte være vanskelig å vurdere for en utenforstående (da det ofte ikke bare er krone & øre det forhandles om).
Streik & andre aksjoner (plutselig veldig mange syke over et kort tidsrom) som ikke er endel av lønnsforhandlinger har jeg lite til overs for. Det er bare mine personlige holdninger.
På boarding så er det et bilde av en 32X maskin i TUI sine farger, hvem av TUI søstrene har små busser??
Forskjellen er vel at denne streiken bare rammer noen få og ikke hele samfunnet. Da blir det ikke like mye oppmerksomhet
Nå er jeg veldig nyskjerrig på hva de har fått til å fly BLX327 i kveld. Star Tour har fått tak i et annet fly men så langt har det ikke kommet noen registrering. Finner heller noe som kommer POS enda.
Vil ikke det være streikebryteri?
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=501347
Patetisk av de streikende. Beskylde Star Tour for streikebryteri fordi de ønsker å hjelpe sine kunder som blir uskyldig rammet av streiken.
Nok en gang viser fagforeningstopper at fornuften ikke eksisterer hos dem
Desuten, Star Tour har kjøpt en tjeneste av Tui Fly som de ikke klarer å levere. Da er det vel naturlig å finne en annen leverandør?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.