kabin bilde fra 70 årene....

Re: kabin bilde fra 70 årene....

OJB! JA! Det blir markeringER... På 10-årsdagen min var jeg faktisk ombord på en slik SAS DC-9 med de samme uniformene men med lukkede hattehyller - fargene ellers var kliss like. 40 års dagen blir nok både feiret på bakken og i luften... Glær mæ...

De må i så tilfelle ha blitt bygd om ganske kvikt. Jeg reiste med SE-DMU i fra Alicante til København i mars 1998 og satt ytterst på 3-seteren som var på helt vanlig plass. Altså på flyets høyre side.

Var SE-DMU en DC-9-81 fra Swissair da???

De må i så tilfelle ha blitt bygd om ganske kvikt. Jeg reiste med SE-DMU i fra Alicante til København i mars 1998 og satt ytterst på 3-seteren som var på helt vanlig plass. Altså på flyets høyre side.

Var SE-DMU en DC-9-81 fra Swissair da???

Skjønte dessverre ikke helt dette med quote......

Espen

Joda, SE-DMU "Siv Viking" var ex. HB-INF "Appenzell a Rh". I SAS tjeneste fra 1996-2000. Ble så omreg. N835F, er nå HK-4259 hos Aero Republica Colombia der den har vært siden juni 2002.

Last edited:

Da er den saken oppe og avgjort. Skal sjekke mine kilder (bøker og internett) bedre neste gang før jeg slenger ut slike spørsmål.... Trodde et øyeblikk at vi snakket om en MD87, men ex -DMU er nok en -81 ja. Det er sikkert og visst.

Espen

Back