• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Julenisse-checkride

Og følgende tikket inn i en pressemelding fra BA vedr Santas flightplan:

On approach, the sleigh will descend from 3,000ft to 2,500ft on a track of true North between SANTA and CLAUS. If the visibility remains good and the snow isn’t too heavy then the sleigh will descend on the final stages of its approach from COMNG to TOWNN, but in the event that the weather conditions are not good enough to land then Santa will climb back to an altitude of 2,500ft before turning right at MSLTO. That will inevitably lead to KSSNG where he will linger until the weather improves.

With the recently installed tinsel approach lighting now fully functioning and Rudolph’s state-of-the-art nose lighting system, the sleigh has a ‘decision height’ of just 250ft which will help Santa manage any bad weather, resulting in a safe landing.

Safety is obviously a priority for Santa and his team, so the plan warns that elves will be on the runway and that reindeer games could slow down ground operations. Other aircraft are advised to look out for the blinding red nose.
 
Lekte meg litt og laget denne i FMSen for noen år siden :)
 

Attachments

  • FB_IMG_1513974514595.jpg
    FB_IMG_1513974514595.jpg
    90.3 KB · Views: 378
Han besto tydeligvis sjekken, her passerer han rett bak EL-AL 028 (EWR-TLV)
 

Attachments

  • Julenissen.png
    Julenissen.png
    287.3 KB · Views: 169
Back
Top