• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Julegaven også i år til UNICEF

Re: Julegaven også i år til UNICEF

Heller ikke i år blir det noen julegave til DY-ansatte. Den går til et mye bedre formål:

http://www.mynewsdesk.com/no/pressr...egian-ansatte-gir-julegaven-til-unicef-717173
-----
Dette er vel ganske normalt i næringslivet nå - kjenner knapt noen som mottar julegaver fra firmaet lenger, og også andre skandinaviske flyselskaper har i minst ti år hatt denne praksis med å gi pengene i stedet til veldedige formål - uten at det nødvendigvis skal kunngjøres i pressen.

Ja, også Widerøe har denne type tradisjon.
De gir til forskjellige organisasjoner hvert år.
Vet ikke hvem som fikk gaven i år, men i fjor gikk den til My African Aid Organisation, og de fleste her vet at den er det min kone og meg som står bak.

Imm
maao.no

Vel, vel...
Det er vel lettere å gi noen kroner til et eller annet diffust formål, fremfor å gi sine ansatte en liten oppmerksomhet til jul...

Vel, vel...
Det er vel lettere å gi noen kroner til et eller annet diffust formål, fremfor å gi sine ansatte en liten oppmerksomhet til jul...

En julegave til de ansatte giver jo ikke mediedækning til Kjos ;)

Heller en julegave til imm da, enn 80% administrativt, 10% reklame og 0,0001% faktisk ukorrupt pengestøtte til trengende...

Gi penga til imm og barnehjemmet hans istedet .. hadde jo vært skikkelig heilnorsk også. ;)

Kanskje neste år, nå som de rykker inn på TRF ...

Edit: Bravo Polaris - to sjeler etc ...

En ansatt bör ikke ha en julegave av sine arbeidgiver. Han/hun blir betalt for sin arbeid. Og dersom arbeid er mere verdt, sa bör lönnen ökes.

Hver stor selskap har likevel ogsa en sosial ansvar. Og dette etterkommer alle store (fly-)selskaper.

A skape inntrykk at man gjöre dette for a unnga i samme moment en "gave" til sine ansatte er rett og slett falsk.

Min arbeidgiver har ogsa donert ~ 1 Mio NOK til en organisasjon som hjelper barn. Og dette uten at en eneste ansatte krevde en slags julegave eller noe. Rett og slett fordi vi far jo lönn...

Her har vi nok en liten kulturforskjell. ;)

I gamle dager hadde man noe som het 'julegratiale'. Det var en ekstra slump penger man fikk til jul. Denne tradisjonen er vel ikke helt borte ennå - google julegratiale og man får en del hits (ca 6680).

Etterhvert er dette vel blitt mindre og mindre av, men det er fortsatt ike uvanlig i Norge.

Jeg synes det er helt greit at Norwegian går ut i media med valget av julegave. Det gir profil, det gir signaler til andre og det gir gratis reklame til UNICEF.

og det gir gratis reklame til UNICEF.

Og DY har jo samarbeidet en stund med UNICEF. Ingen grunn til å holde dette hemmelig, selv om alt så kan sette DY i et positivt lys naturligvis faller enkelte tungt for brystet.
Men det er selvsagt minst like viktig for UNICEF å få medieomtale !

For øvrig kan jeg berolige alle som måtte være bekymret for at DY får positiv omtalte for dette at det ikke har vært noen større media som har snappet opp saken.

For øvrig synes jeg en gjennomtenkt gave til de ansatte OG en donasjon til et veldedig formål er å foretrekke.

Last edited:
Back