Blir vel nok problemer og kostnad om du blir stoppet i gate og ikke har gyldig billett (les: ikke har rett til å reise på den billetten du har)I Oslo får man neppe bedrageridom om man jukser på Ruter... Kun kontrollgebyret på 950 kroner antar jeg.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Blir vel nok problemer og kostnad om du blir stoppet i gate og ikke har gyldig billett (les: ikke har rett til å reise på den billetten du har)I Oslo får man neppe bedrageridom om man jukser på Ruter... Kun kontrollgebyret på 950 kroner antar jeg.
Neppe veldig lønnsomt, men mindre SAS ønsker "gi" bort kunder til konkurrenter. Da er det bedre sørge for kontrollrutiner og satse på de kjøpe "voksenbilletter" neste gang
Kan informere om at Norwegian også har sporadisk kontroll på flyvningene sine.
Fløy en gang i høst, der det var ei dame i 50-60 årene som ble stoppet. ¨Nei det har ikke jeg kjøpt nei...¨ - Nei, hvordan har plutselig rabbatkoden ¨UNDER26¨ havnet i bestillingen din spør jeg?
Forskjell på å snike seg ombord uten billett, kontra å oppgi falsk informasjon for å kjøpe en billett?
Jeg begynner faktisk å bli passe lei av at maskinene hyler ut og nekter boarding. Det er helt greit for meg at de sjekker, men når du har EBS/EBG/EBD medlemer som reiser på ungdom så må det da være mulig å huke dem av som "confirmed" og ikke avkreve legitimasjon hver eneste gang.
I det minste bør de ha en smidigere måte for kontroll.
Noen under 26 med gullkort som bestiller for andre i sitt navn? Sikkert ikke ofte slikt skjer men det er jo ikke ID normalt så man kan jo reise i hvilket som helst navn.
Han mener vel at det ikke er forskjell på å kjøpe ungdomsbillett hos ruter og hos SAS.
https://www.dn.no/nyheter/2017/01/13/2058/Luftfart/millionaer-tatt-for-a-ha-loyet-pa-alderenFor den velstående mannen fra Sunnmøre tok ungdomstiden aldri slutt. Nå må han i fengsel og betale SAS erstatning for å ha misbrukt ungdomsbilletten.
...
Nå må mannen i 30-åra fra Ålesund sone i fengsel i 30 dager....
Jeg begynner faktisk å bli passe lei av at maskinene hyler ut og nekter boarding. Det er helt greit for meg at de sjekker, men når du har EBS/EBG/EBD medlemer som reiser på ungdom så må det da være mulig å huke dem av som "confirmed" og ikke avkreve legitimasjon hver eneste gang.
I det minste bør de ha en smidigere måte for kontroll.
Du kan jo bli så lei du vil, men skyld ikke på SAS. Det er juksemakerne som er problemet, så la irritasjonen din gå utover dem. Jeg simpelthen elsker det hver gang jeg ser en stotre fram en dårlig unskyldning under kontroll.![]()
– Artist lurte SAS 64 ganger
En artist fra Stavanger er tiltalt for bedrageri.
Grunnlaget for dette er at ved minst 64 ganger i perioden fra 23. desember 2012 fram til den 18. mai 2015 skal ha forledet SAS til å utstede ungdomsbilletter uten å fylle vilkårene for å reise på nevnte billettgruppe.
Dette skal ha medført et tap for SAS på 27.840 svenske kroner.
Deilig!Her har vi en "luring" som ble tatt:
http://www.dagsavisen.no/roganytt/artist-lurte-sas-64-ganger-1.922633
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.