Journalister og dems måte å skrive på...

ENGM RAMP

ScanFlyer Rusty

Hehe, jeg kan ikke annet enn å le...Les teksten under, legg merke til at de på grunn av tung og våt snø i går til stadighet måtte REPARERE rullebanen i Tromsø......Ifølge journalisten iallefall....

Til sammen er rundt 300 passasjerer rammet av det dårlige været. Tromsø lufthavn har måttet stenge i perioder i formiddag for å reparere rullebanen. Tung, våt snø og sterk sidevind gjør arbeidet vanskelig.

- Vi må stenge når vi reparerer rullebanen og forventer at vi må gjøre det på denne måten videre utover kvelden også, sier lufthavnsjef Hans Børre Joakimsen.

Heia Norge! :nor

Link til artikkelen:
http://www.vg.no/nyheter/vaer/artikkel.php?artid=503401

Re: Journalister og dems måte å skrive på...

:DJeg har mailet henne og spurt om ikke hun mener preparere eller brøyte! Rart at VG kan bruke medarbeidere som åpenbart ikke er vel bevandret i norsk....

Det er nok sannsynlig at rullebanen skal prepareres, ja. Journalisten burde visst forskjell på de to begrepene. Men at dette kan generaliseres til journalister og "dems måte å skrive på" er vel noe drøyt ...?

Edit: Jeg anbefaler forøvrig at folk sender en e-post direkte til journalisten slik LN-SEK har gjort. Kanskje det hjelper? ;-)

Og forøvrig heter det ikke "Journalister og dems måte å skrive på..", men "Journalister og DERES måte å skrive på.."

(Gøy å kverulere!)

Heldigvis kom det ikke så mye snø i natt at jeg måtte reparere bilen før jeg dro på jobb

Og forøvrig heter det ikke "Journalister og dems måte å skrive på..", men "Journalister og DERES måte å skrive på.."

(Gøy å kverulere!)

Det er ikke å kverulere, men derimot å korrigere.

Jeg lurer hvordan konsistens det snøen i tromsø har? Hvis rullebanen må repareres så kan det jo ikke være snøen som er grunnen?? Så uansett så er det en dårlig skrevet artikkel..

Det er altfor mange skrivefeil og dårlig språk i norske aviser. Leses det overhode ikke korrektur lenger?
Journalisthøgskolen er jo en av de skolene i Norge det er vanskeligst å komme inn på. Det skulle man ikke tro når man ser hvor elendig språk og rettskriving det generelt er blant journalistene.

(Gøy å kverulere!)

Var inne på tanken jeg også :colgate:

Eller "journalister og språket dæmma" som det ville blitt på ålesundsk... OT: Synes det nesten var verre når det i Aftenposten stod "penslet toget inn på sidesporet".. og at det senere ble "rettet" til "pendlet inn på sidesporet"...og det står fortsatt (ikke toget).

He he he, jeg lurte på hvor lang tid det tok før dere tok meg på den :) Poenget mitt kom frem iallefall

:nor

Er bare flisespikkeri da, er vel ikkno vits å sende inn mail til journalisten og si ifra bare for det der... Ser flere og verre feil veldig på nettavisartikler, ofte på Dagbladet.no av en eller annen grunn.

Hehe, det er nesten latterlig hvordan alle på fora vet mer enn alle andre om alt. Her er det riktignok snakk om et generelt uttrykk, men det er klager annenhver dag på skrivefeil i media angående luftfarten. Skulle likt å sett noen av dere fremføre en god artikkel om en rettssak, da hadde advokatene ledd seg skakk. En god artikkel om moderne medisin, og til og med sykepleiere hadde trodd du var inkompetent.

Men, dere hadde vel bestått det med glans dere! Det er jo tross alt ikke noe press på å være raskest ute med nyheter i den bransjen.. :)

Back