Journalister og dems måte å skrive på...

Re: Journalister og dems måte å skrive på...

Her er Avinor i ferd med å "reparere" banen på Tromsø Lufthavn. Jeg husker jeg så noen bilder fra Evenes der samme operasjonen ble foretatt. Forskjellen var at der kjørte strøbilen først, så kom blåselampa etter...

bare dem ikke gjør slik som jeg observerte her i Vadsø en gang.. Strøbilen først og sweeperen bak strøbilen :)

Herlig! Blir nesten det samme som jeg opplevde i Ringsaker (Hedmark) distriktet, der
de først feiet og vasket veien - så la nye striper.. og SÅ la de like godt
ny asfalt oppå.. ja ja, man skjønner i det minste hvor skattekronene tar veiene - og veiene stadig blir dårligere!

Dream on. Slik har mediene aldri fungert. Du kan ikke forvente at avisa di er en bunt fagtidsskrifter. Som man alltid har sagt om journalister: "De kan litt om alt" - men vi er altså ikke eksperter på alt ...

Det er vel slik i de aller fleste aviser rundt om i landet at journalister må kunne litt om alt. Men, ettersom deadline nå ikke er som det var før i verden med et gitt tidspunkt på kvelden slik at man rakk trykkpressa mot natt, er det vel kanskje ikke underlig at det blir noen unøyaktigheter ved at det ikke lenger er tid til å sjekke og dobbelsjekke alle mulige kilder og detaljer. Nå SKAL saken ut i nettutgaven med en gang, og dermed blir det slik dessverre. Nå er vel også den "banden" som frekventerer dette forumet en relativt vanskelig gruppe å tilfredstille når det gjelder flystoff, og det vi kan bidra med istedet for å surmule over åpenbare feil, er å sende en HYGGELIG mail til aktuell journalist og påpeke om det er slike feil, som da kan rettes opp. I de fleste tilfeller blir dette godt mottatt, og artiklene på nett blir som regel korrigert.
Selv krever jeg alltid å få lese gjennom saker hvor jeg har uttalt med til media om jeg har gitt intervjuer eller er del av ulike reportasjer, og uten unntak tror jeg at jeg har kommet med korrigeringer som har bidratt til at artikkelen har blitt bedre og mer korrekt.

Back