• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Joe the juice Gardermoen

Tertit54

Scanflyer Green and white
Medlem
Litt OT men jeg har ikke fått besøkt dem på evigheter på Gardermoen.
Der er det bo(m)rd stengt .
Jeg hørte jo at de måtte stenge pga noe salmonella , men det var jo i september måned .

Noen som vet status på dette ?

Jeg gikk forbi der i går i 4-tiden, og da var det stengt.
Men kanskje de har stengt på søndager?

Mattilsynet dukket opp i slutten av september og stengte ned sjappen på dagen. Var en del som måtte ordnes før de fikk åpne igjen. Går som regel ikke forbi der, men etter å ha bli stengt ned av mattilsynet er ikke jeg kunde lenger åkke som.

Delvis relatert;
er det Joe & the Juice som stär bak den grönnjävlige karakteristiske "brent-lukta" som man noen ganger får i nesa når man tusler rundt på Arlanda, Kastrup eller Gardis? Er det noe slags eget kaffebrenneri, eller hva er den greia? Det er så kvalmende at jeg alltid mister både appetitt og lyst, til å innta mat/drikke.

Forundrer meg ikke at Mattilsynet hadde endel å utsette på Joe og juicen hans.
Konseptet baserte seg tidligere bl. a. på at medarbeiderne brukte fingrene, uten hansker, til å hente isbiter og diverse råvarer til drinkene. Jeg nevnte dette for en av dem en gang og fikk et usedvanlig tomt blikk tilbake. Hygiene? Er ikke det noe slags dyr i Afrika..?

Jeg gikk forbi der i dag, da var det stengt. Tror det skal være stengt en stund fremover nå.

Fremdeles seg stengt. Merkelige greier at de ikke greier å åpne igjen. De driver tross alt en mengde slike steder i Norge og i resten av verden. Skulle tro at de hadde orden i sine saker da?:old

Fremdeles seg stengt. Merkelige greier at de ikke greier å åpne igjen. De driver tross alt en mengde slike steder i Norge og i resten av verden. Skulle tro at de hadde orden i sine saker da?:old

Men samtidig er det jo fantastisk for omverdenen at Joe holder stengt.

Så noe på FB forleden om at sjappa måtte bygges om og ikke ville åpne før til våren.

Samtidig skal man være glad for at man har Mattilsynet til å sette skapet på plass når det trengs. Smilefjesordningen man har her og i Danmark er genial. Samtidig så ser man hva stedene har fått tidligere. I Danmark må jo selv den minste pølsebod ha klarering fra Fødesvarebestyrelsen.
Når Mattilsynet aksjonerer er det ikke tilfeldig - de følger verstingsteder nøyere opp enn andre steder, samtidig som de har et minimums antall ganger pr år de må besøke et sted. Samme greie gjelder skjenkekontrollen i Oslo. Verstingsteder får oftere inspeksjon enn andre.

Samtidig skal man være glad for at man har Mattilsynet til å sette skapet på plass når det trengs. Smilefjesordningen man har her og i Danmark er genial. Samtidig så ser man hva stedene har fått tidligere. I Danmark må jo selv den minste pølsebod ha klarering fra Fødesvarebestyrelsen.
Når Mattilsynet aksjonerer er det ikke tilfeldig - de følger verstingsteder nøyere opp enn andre steder, samtidig som de har et minimums antall ganger pr år de må besøke et sted. Samme greie gjelder skjenkekontrollen i Oslo. Verstingsteder får oftere inspeksjon enn andre.

Selvsagt fint at vi har diverse tilsyn som passer på for oss og som griper inn når det er ulovligheter av noe slag. Men man kan jo undre på hva som skjedde denne sjappa ble godkjent første gang? Hvis den nå er så ille at den må bygges om?? Men den diskusjonen hører helt klart hjemme på et helt annet forum

Det er heller ikke helt uvanlig at man gjør ombygginger av praktiske årsaker etter å ha vært i drift en stund. Er ikke bare flydesignere som gjør feil...

Selvsagt fint at vi har diverse tilsyn som passer på for oss og som griper inn når det er ulovligheter av noe slag. Men man kan jo undre på hva som skjedde denne sjappa ble godkjent første gang?

Det er mange år siden godkjenningsordningen for spisesteder falt bort.

Back