• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

jetBlue modner hurtig..

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
The Street

The problems with maturation in the airline industry are multiple. The cost of labor goes up as workers become more senior. Route expansion often progresses from the most desirable routes to less desirable ones, and maintenance costs can increase precipitously as aircraft require their first heavy maintenance checks after operating for several years.
 
Replying to Topic 'jetBlue modner hurtig..'

Heisann, ja er ikke dette interessant...! "The Wall Street Pet" er ikke helt usårbar til øket vedlikeholdskostnader og høyre personal ansinitet allikevel...? Hadde jeg bare hatt $1 for hver gang en eller annen "analytiker" hevder at mange oppstartfirma har funnet en "ny" og bedre måte å operere på...:D

Vedlikeholdskostnadene på et nytt fly begynner å øke betraktelig etter sirka 5 år... og kommer du opp mot 10 år må du som regel ha en heavy check... noen kaller D check... overhaling av understell osv. Du kan "vanne" ut totalutgiftene en stund ved å legge til flere nye fly, men til slutt så tar kostnadene deg igjen... ;)

Dag
 
Replying to Topic 'jetBlue modner hurtig..'

Det morsommer er jo at jetBlue selv har poengtert dette, men det virker som at noen ikke har lyttet ..

JetBlue has warned repeatedly that aircraft maintenance outlays will rise. "Our maintenance costs will increase significantly, both on an absolute basis and as a percentage of our operating expenses, as our fleet ages and (our) warranties expire," the company said in its 2004 annual report. But investors may not have been listening

Dette er vel muligens ogsaa aarsaken til at Ryanair naa allerede pensjonerer sine eldste 737-800'er ..
 
Back
Top