Jet Time restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Someone

Moderator
Medlem
JetTime taper penger og må restrukturere. Cargovirksomheten legges ned, og de vil stoppe fly ATR for SAS, da også disse flyene skal ut av flåten. Slik at de i fremtiden kun skal operer 737-700 i charterproduksjon. 1/3 av de ansatte mister også jobben

http://www.check-in.dk/jet-time-fyrer-hver-tredje/
Det danske flyselskab Jet Time fyrer hver tredje medarbejder og dropper fragtflyvning og SAS-flyvninger.

Det skaper umiddelbart to spørsmål: Hvem skal ta over produksjonen av de 8 ATR-72 flyene de flyr fra SAS. De skal visstnok fly dem frem til september 2017. Og hvem kommer inn i deres tomrom på cargo?

Re: JetTime restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Det skaper umiddelbart to spørsmål: Hvem skal ta over produksjonen av de 8 ATR-72 flyene de flyr fra SAS. De skal visstnok fly dem frem til september 2017.

Det har vel lagt i kortene lenge at Jet Time måtte ta grep. SAS har nok vært godt forberedt på dette og jeg tipper at SAS /Widerøe snakker sammen.

Det har vel lagt i kortene lenge at Jet Time måtte ta grep. SAS har nok vært godt forberedt på dette og jeg tipper at SAS /Widerøe snakker sammen.
Håber bestemt at SAS og Widerøe tager fat i et samarbejde om dette, men hvis det bliver til noget så skal WF vel også have flere fly....Q400 er ikke måske ikke løsningen i Danmark på indenrigs...men skal den bruges kræver det nok lidt benarbejde hos WF med at få bygget tilliden op til typen igen...
En anden løsning kunne være at FlyBe overtager de 8 ATR og omregistrerer dem til Irsk register og fortsætter beflyvningen uændret.
Hilsen Ole

SAS vil ha så billig så mulig tjenester fra sine underleverandører. Tviler på Widerøe er aktuelt, om ikke de også kaster seg inn i "race to the bottom".
Selv med Jettime sin prisstruktur taper de store penger på sin avtale med SAS.

SAS vil ha så billig så mulig tjenester fra sine underleverandører. Tviler på Widerøe er aktuelt, om ikke de også kaster seg inn i "race to the bottom".

Dette er det jeg finner mest spennende. Er det noen som klarer å levere tjenestene til en pris/kvalitet som SAS kan godta, samtidig som de tjener penger..... At JetTime ikke får det til, er ikke noe godt tegn. Og WF vil ikke klare å levere det like billig.

Dette er det jeg finner mest spennende. Er det noen som klarer å levere tjenestene til en pris/kvalitet som SAS kan godta, samtidig som de tjener penger..... At JetTime ikke får det til, er ikke noe godt tegn. Og WF vil ikke klare å levere det like billig.

FlyBe får det tilsynelatende til i Sverige for SAS med sine 5 ATRer der

Ellers har jeg heller liten tro på Widerøe

Kansje det blir Superjet!

Opning for BRA igjen, er det mogleg?

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Kansje det blir Superjet!

Opning for BRA igjen, er det mogleg?

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk

Tja, mange av rutene er såpass korte, og endel steder frekvens viktig, så propellfly er mest gunstig. Men er jo ikke sikkert alt går til en operatør, samt det ikke er umulig nå operatør overtar ATRene. Da er det jo bare bytte klistremerket med "operated by" på døren

Skal vi se at lille Ola plutselig liker SAS igjen og skal fly med SuperJet og Dash8 for dem? :P

Widerøe fløy mange av disse rutene med Q400 når SAS eide Widerøe.
De har ledig flykapasitet så jeg har tro på samarbeid.
Q400 er billig å operere med fulle fly.

Hvilke ruter gjorde de det på? JetTime har en enslig ATR som flyr langs kysten i Norge, samt et par lørdagsruter til OSL

Ellers opererer de 7 andre ut fra København, til destinasjoner som Gøteborg, noen svenske småbyer, dansk innenriks, nord-Tyskland og noe Polen. Samt noen få ruter fra Jylland, som f.eks BLL-OSL. Ingen ruter WF har fløyet for SAS

Ellers så kommer det jo 4 nye Cityjet CRJ-900 i første del av 2017

Är icke ATR fra NAC?
Då är det ju bara att ta över leasing contractet då JTG ger dem tillbaka. Dock skall de ju returneras fra JTG med fresh from C-check så man kommer att behöva en extra maskin för att fylla i medan JTG har dem på service.
Jag menar kärran är ju redan målad så den är ju som gjord för operationen.

DAT har jo allerede ATR på sitt AOC, så kanskje en mulighet for dem .. ?

Lease på ATR72-600 er eftersigende dobbelt så høj som ATR72-500 og SAS stiller vist nok krav om -600.

Mangel på slots i de få -600 simulatorer, er ligeledes noget der besværliggører samt får mulige operatører til at trække sig.

De har ledig flykapasitet så jeg har tro på samarbeid.
Q400 er billig å operere med fulle fly.

Du kan være sikker på at ATR72 er langt billigere, spesielt på korte leg.

Widerøe er på full fart inn i nevnte "race to the bottom". Ny kollektivavtale for regionalpilotene, som effektivt sabler ned gode vilkår. Nå er det fritt fall som gjelder.

Widerøe er på full fart inn i nevnte "race to the bottom". Ny kollektivavtale for regionalpilotene, som effektivt sabler ned gode vilkår. Nå er det fritt fall som gjelder.

Å? Kan du utdype ?

Det kommer fortsatt vara goda villkår i Widerøe. Punktum! Sluta sprid ogrundade rykten!

YawDamper: hvilke villkår er det som forsvinner hos Widerøe nå? Dette er spennende å høre om....

Back