Jet Time restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Re: JetTime restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Ny WF avtale for piloter: 10% lønnsøkning neste 3 år, samme pensjonsbetingelser som tidligere, 5-4 for regional, 7-7 for kortbane.
 
Re: JetTime restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Ny WF avtale for piloter: 10% lønnsøkning neste 3 år, samme pensjonsbetingelser som tidligere, 5-4 for regional, 7-7 for kortbane.

Undskyld, men hvad har WF piloters løn og pension aftale at gøre med JetTime?
/T
 
Re: JetTime restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Da ser det ut til at ruten TRD-AES-BGO skal flys med CRJ900 fra CityJet :)

"Derudover bliver et ATR72-fly den 3. februar næste år erstattet af et CRJ900-fly opereret af CityJet på ruten Trondheim-Aalesund-Bergen i Norge".

http://www.check-in.dk/jet-time-krise-koster-aarhus-rute-livet/



Da er 1 av 8 fly dekket, så er spørsmålet hva man gjør med de 7 andre, alle basert på CPH
 
Re: JetTime restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Ser ut som JetTime bommet totalt når de skulle beregne hva det koster å operere og drive ATR operasjoner

http://www.check-in.dk/vedligehold-sas-fly-kom-bag-paa-jet-time/
Det er korrekt, at vores vedligeholdelsesomkostninger på ATR72-flyene er højere end vi lagde til grund i beslutningen om at flyve for SAS med flyene,” siger Birthe Madsen, underdirektør i Jet Time.

”Det var en helt anden flytype, så det var en hel anden operation. Boeing-piloter og mekanikere kunne ikke arbejde med ATR-fly og omvendt. Så det skabte mere kompleksitet end det gav synergieffekter,” forklarer Birthe Madsen.

”Vi undervurderede også behovet for personale. De to store omkostningsgrupper undervurderede vi dengang. Så enkelt er det,” siger Birthe Madsen.
 
Re: JetTime restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Det har de nok gjort....De må virkelig være gået langt ned for at få den kontrakt...
Jeg er lidt spændt på hvem der kan overtage ??
2 kandidater må være DAT og Alsie Express...sidste måske ikke så relevant..
Hilsen Ole
 
Re: JetTime restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Det har de nok gjort....De må virkelig være gået langt ned for at få den kontrakt...
Jeg er lidt spændt på hvem der kan overtage ??
2 kandidater må være DAT og Alsie Express...sidste måske ikke så relevant..
Hilsen Ole

Hva med ASL Airlines?
 
Re: Jet Time er i massiv krise

Tror desværre ikke at Jettime overlever, selvom de skiller sig af med ATR og Cargo delen..
9 måneder er for lang tid....Giver dem max 6 måneder.
Det er synd for dem, for det er et godt selskab at flyve med....
Hilsen Ole
 
Re: Jet Time er i massiv krise

Tror desværre ikke at Jettime overlever, selvom de skiller sig af med ATR og Cargo delen..
9 måneder er for lang tid....Giver dem max 6 måneder.
Det er synd for dem, for det er et godt selskab at flyve med....
Hilsen Ole

Dét kommer jo helt og aldeles an på Lars Thuesens holdning til sagen.
 
Re: JetTime restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Spændende hvad facit bliver.

Trods et rekordunderskud på 298 mio. kroner i 2015/16 forventer Jet Time, at selskabet bliver rentabelt i 2016/17 og fremad.

Årsagen til optimismen ligger blandt andet i, at Jet Time i regnskabet for 2015/16 har hensat 105 mio. kroner til afvikling af forretningsområderne Boeing Cargo og ATR ACMI frem til september næste år. Det forventes allerede, at en del af dette beløb endda kan tilbageføres som indtægt i det nuværende regnskabår, da Jet Time efter seneste regnskabsårs afslutning har sikret sig bedre vilkår for afvikling af ATR ACMI-segmentet end først antaget.

http://www.check-in.dk/jet-time-forventer-at-blive-rentabel-i-201617/
 
Re: JetTime restrukturer - Bort med frakt og wetlease

Mener det inngår en begrenset produksjon fra Gøteborg også.

Espen
 
Back
Top