Jet Time overtar SAS-produksjon?

---
Ellers hører man lite om selskapet, men de ekspanderer ganske hardt. Etter hva som opplyses er produksjonen ikke spesielt høy på flyene, og man snakker i Danmark om at selskapet til nå ikke har generert de store overskudd (om det i det hele er overskudd?)

Ellers startet jeg tråden med å skrive om at det snakkes internt på "line" om at Jet Time skal overta en del av produksjonen fra SAS, og at dette skal skje med ATR. Noen har skrevet omn fire maskiner her...et tall jeg aldri har hørt nevnt. Derimot har det var snakket om 20-25 ATR, men dette er bare "line-talk"....(men det er der ute man først får høre om det).
Tally-Ho


Tally-Ho
Her ses de sidste års resultater,
2010/11 var præget af man pludselig sku ud og oprette egen TECH afdeling
pga. NB konkursen.

http://www.proff.dk/regnskab/jet-time-as-billund-lufthavn/billund/-/1015681035/



Vedr. Volumen på aftalen:

Men CHECK-IN.dk erfarer, at aftalen indeholder en mulighed for, at Jet Time skal operere yderligere fire fly i den aftalte tidsperiode og at SAS ser aftalen, som et første skridt hen mod et eventuelt langsigtet partnerskab med Jet Time.

Ifølge kilder i branchen overvejer SAS på sigt at lade Jet Time operere op til 20 ATR-fly for selskabet. Men Flemming Jensen vil ikke sætte tal på potentialet.

”Vi har ikke gjort op med os selv hvor stort vores behov bliver på sigt. Men i takt med at eksisterende lease-aftaler udløber, så er det klart, at vi kommer til at se på hvilke muligheder, der så er,” siger Flemming Jensen, operativ chef i SAS.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=75151
 
Last edited:
Og her er så en lille teaser på de nye ATR 72-600 :)


http://m.youtube.com/#/watch?v=qIRxlkrOgqU&desktop_uri=/watch?v=qIRxlkrOgqU


Julelysene i øjnene på Jet Times direktør, Klaus Ren, var næsten større end flyets propeller, da han bød passagererne velkommen ombord på det ATR 72-600 turboprop fly fra østrigske InterSky, som Jet Time tirsdag havde lånt til en lille demonstrationsflyvning fra København til Stockholm og retur.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=75972
 
Därför svarade han inte på Chetten längre för att han var ute och lekte med flygplan.......Allt vad man gör på en arbetsdag!:cool:
 
Hvor tror ekspertisen at flyene skal brukes? Ekststerende ruter, eller ekspansjon? ATR-ene er vel ikke kjent for å være så raske, så må bli noen korte ruter.... Tror dere på CPH-KRP? CPH-SZZ kanskje?

For CPH-KRP sin del så slutter Jet-Time å fly for Norwegian på ruten når vinterporgrammet slutter. Etter det settes det inn Norwegian sine egne B73H. Og det er jo da jet-time begynner å fly for SAS. Så timingen skal ihvertfall ikke motsi en rute til Karup....
 
Last edited:
Tror dere på CPH-KRP?

.......Så timingen skal ihvertfall ikke motsi en rute til Karup....

Tror ikke på SAS til KRP. Det vil kanibalisere deres BLL rute. Tror faktisk at KRP lider en stille død som rutelufthavn inden for de nærmeste par år. Tror ikke på at DY holder liv i den med deres 737-800!
 
Flightene med JetTime er vel som SK-flighter med hensyn til bookingregler, Star Alliance-opptjening osv? Spurte på SAS-chatten, men det virket ikke som han hadde peiling:

Isac: Om det står "operated by" så är det en codeshare. Vid codeshare så ser man inte att det är något annat än SAS.
Isac: Vid wetlease så ser man inte att det är något annat än SAS. Menar jag
Du skrev: For eksempel mandag 17. juni, SK4788 KEF-OSL
Du skrev: 11:35 - 16:10 SK4788* Reykjavik, Keflavik International - OsloFlys av: JETTIME Flytype: Boeing 737-300
Du skrev: Den samme flighten dagen etter:
Du skrev: 11:35 - 16:10 SK4788 Reykjavik, Keflavik International - OsloFlys av: Scandinavian Airlines Flytype: Boeing 737-800
Isac: Varför det är samma flightnummer då SAS flyger själva kan jag tyvärr inte svara på. Det jag vet är att om det står "operated by JETTIME" så kommer vi inte att kunna avboka bara ena riktningen.
Du skrev: Ok, gir JetTime-flightene normal EuroBonus-opptjening?
Isac: Nej, då de inte är med i Star Alliance.
 
Ser ut som chatten er bemannet av amatører

Men ja, wetlease flightene er som en helt ordinær SAS flight når det kommer til alle regler og poengopptjening
 
Hvor er disse folkene ? Går det på engelsk ? Eller fra et lokalt norsk NAV Center ? ( Job training )
 
Heldigvis svensk Nav-ungdom, og ikke norsk. Da er de iallfall høflige. Men sas burde bare videresende folk hit til flyprat istedet mot et lite gebyr. Skremmende at flynerder som oss kan gi mer korrekt info enn sas sin egen hjemmeside.
 
Er det andre ruter enn de som er nevnt her som JT operere for SAS fra OSL?
 
Last edited:
Skall se om jag inte kan bjuda på mina egna bilder från turen ;)

Vi venter vel fortsatt? ;)

Ser Jet Time har leaset ytterligere to ATRer fra våren 2014. Skal også disse i SAS-trafikk, eller er de tiltenkt andre steder?
 
Skal vi tro check-in skal de i sas trafikk i 2014. 2 fabrikk nye ATR.
http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=79273
Til oktober begynder Jet Time at operere to ATR72-600 turbopropfly for SAS og i foråret 2014 skal yderligere to ATR-fly sættes i drift på SAS' feederruter. De to første fly har Jet Time tidligere tegnet en leasingaftale på med Nordic Aviation Capital, som er mindretalsaktionær i Jet Time. De to fly, der skal sættes i drift til foråret, har Jet Time nu leaset fra Air Lease Corporation. Alle fire fly bliver nybygninger direkte fra ATR-fabrikkerne i Toulouse i Sydfrankrig.
 
Nu kommer jeg med et "helt ude i skoven" gæt her i agurketiden....og oplæg til diskussion og sjove bemærkninger. Ordet er frit.
" det bliver besluttet at JTG skal havde flere ATR 72, som alle males i SAS bemaling. Og så overvejes det at SAS CRJ 900 også overføres til JTG...I forbindelse med overflytningen af CRJ 900 flyene overvejes det også at anskaffe et ukendt antal CRJ 700 for en udvidelse af rutenettet i Baltikum, Hviderusland, Rusland og Polen. Samarbejdet mellem SAS og JTG udvides, således at JTG opererer for SAS på ALLE ruter i Danmark og Baltikum." SAS/JTG overtager samtidig Ruterne til SGD og KRP...
Hvor langt er jeg fra det scenarie...om f.ex 5 år ??
Lad mig høre andres mening...
Hilsen Ole
 
Vi venter vel fortsatt? ;)

Ser Jet Time har leaset ytterligere to ATRer fra våren 2014. Skal også disse i SAS-trafikk, eller er de tiltenkt andre steder?

som jeg læser dette har jt nu 8 atr 72 i ordre hvoraf mindst 4 går til sk produktion ?
 
Nu kommer jeg med et "helt ude i skoven" gæt her i agurketiden....og oplæg til diskussion og sjove bemærkninger. Ordet er frit.
" det bliver besluttet at JTG skal havde flere ATR 72, som alle males i SAS bemaling. Og så overvejes det at SAS CRJ 900 også overføres til JTG...I forbindelse med overflytningen af CRJ 900 flyene overvejes det også at anskaffe et ukendt antal CRJ 700 for en udvidelse af rutenettet i Baltikum, Hviderusland, Rusland og Polen. Samarbejdet mellem SAS og JTG udvides, således at JTG opererer for SAS på ALLE ruter i Danmark og Baltikum." SAS/JTG overtager samtidig Ruterne til SGD og KRP...
Hvor langt er jeg fra det scenarie...om f.ex 5 år ??
Lad mig høre andres mening...
Hilsen Ole

Spænden tanker Ole, man skal aldrig sige aldrig;-),
Kan det istedet tænkes at Atr 72 skal erstatte alle CRJ ?
 
Back
Top