Jet Time overtager 737-ops fra Cimber

Re: Jettime overtager 737-ops fra Cimber

OK...såååå
Gad vide hvad det indbærer for bureauer der har lavet aftale med Cimber-Sterling....
Det er jo ikke JetTime de har lavet aftale med ...

hilsen Ole

OK...såååå
Gad vide hvad det indbærer for bureauer der har lavet aftale med Cimber-Sterling....
Det er jo ikke JetTime de har lavet aftale med ...

hilsen Ole

Det betyder vel egentligt ikke det store. Såvidt jeg kan se, så skal Jettime udføre alle de flyvninger som wetlease, som Cimber har forpligtet sig til. Det svarer vel egenligt bare til at en pax har købt en SK-billet og flyvningen udføres af QI's CRJ...

Det betyder vel egentligt ikke det store. Såvidt jeg kan se, så skal Jettime udføre alle de flyvninger som wetlease, som Cimber har forpligtet sig til. Det svarer vel egenligt bare til at en pax har købt en SK-billet og flyvningen udføres af QI's CRJ...

Ser heller ikke det store problem idet, alternativet kunne nok have været
betydeligt værre for bureauerne i tilfælde af en QI Konk.

Lyder som en fornuftig løsning for QI, MEN det er jo kun 1 år !!
Mon flyene bagefter skal indgå som erstatninger for nogen
af de ældste 300 i JT's flåde ?

Edit: Mere info.
Fredagens meddelelse om at Cimber-Sterling afskaffer sine fly af typen Boeing 737 ”er et strategisk kvantespring”, siger chefanalytiker Jacob Pedersen fra Sydbank til www.tic.travel. ”De er nu på vej til, som ventet, at blive et regionalt flyselskab, hvilket selvfølgelig er en del af den større strategi fra de nye ejere”.

http://www.tic.travel/news/10022012/analytiker-cimber-i-kvantespring

Last edited:

Og der kom svaret på mit eget spørgsmål !

Sommeren over skal Jet Time operere flyene med Cimber Sterlings kendingsbogstaver, men når Cimbers sommerprogram afsluttes, bliver flyene endeligt overtaget af charterflyselskabet, og males i charterflyselskabets bemaling. Samtidig overtager Jet Time også leasingaftalerne fra Cimber Sterling.

http://www.tic.travel/news/10022012/jet-time-på-vej-til-blive-nordens-største

Skal vel ses som en smart måde for Cimber at komme hurtigere ude af deres 737-forretning. Jet Time tager ruterne til sommer, og til vinter har Cimber reduceret kraftigt i denne forretning.

Det brukar skrivas nedlåtande om "arm chair CEOs" ganska ofta, men när det gäller Cimber har väl flyprats deltagare varit eniga om hur tokig denna strategi var från första början och tidigt förutspått vad som skulle hända.

Skal bli spennende å se hvordan Jet Time vil disponere flyene og om de kommer til å satse på egne ruter i kjølvannet av at Cimber Sterling legger ned 737-operasjonen. Med dette er det definitivt slutt for det som en gang var Sterling.

Jet Time har meldt ud, at de ikke gider satse på egne ruter. Umiddelbart gætter jeg på at de skal bruges på organisk vækst af deres egen forretning, evt. erstatning for nogle 737-300.

Bortset fra det, så håber jeg at især Norwegian overtager en del af de ruter som Cimber efterlader sig, f.eks. Montpellier og Napoli.

Last edited:

Jet Time har meldt ud, at de ikke gider satse på egne ruter. Umiddelbart gætter jeg på at de skal bruges på organisk vækst af deres egen forretning, evt. erstatning for nogle 737-300.

Bortset fra det, så håber jeg at især Norwegian overtager en del af de ruter som Cimber efterlader sig, f.eks. Montpellier og Napoli.

Vel, det er rett og slett mer penger a tjene dersom man selger sin kapasitaet til Tour-Operators som baerer risikoen. Pa egne ruter baerer man risiko selv for fullt og hvor det leder har Cimber Sterling klart vist.

Om Norwegian tar opp noen av disse ruter som du nevner far tida vise. NAX satser ikke sa veldig tungt pa Frankrike og Italia. Da er det en god del muligheter, jeg bare aner at det finnes seg en rekker markeder som viser langt bedre lönnsomhet enn disse.

Og dersom DY skal virkelig far IC i gang innen 2013, sa vil de ogsa matte sette opp flere feeder flygninger, noko som vil spise opp i den tilgjenglige flykapasitaet... Og de nye flyene av Björn Kjos sin gigantordre kommer ikke för 2016...

Tjaaa. ved ikke rigtig hvad jeg skal mene...det var vel endnu et søm i ligkisten....Selvom jeg geren vil se det her med positive øjne, ja så ser jeg også de mørke skyer trække sig endnu
mere sammen om QI...
For som jeg ser kommer QI så stadig til at operere deres egene B737 i sommer,,og det var jo jo lige netop det der ikke skulle ske...
Hilsen Ole

Back