• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Jet Time flyr LN-BRI

Re: Jettime flyr LN-BRI

Overraskende ja !
JT bruger normalt ikke penge på at ommale fly på korttids leje, men det kan selvfølgelig hænge sammen med den ikke skal tilbage til nogen !

Eller at det ikke ville være acceptabelt at flyve wetlease for DY i basic SAS c/s... Det er vel hverken DY eller SK interesserede i!
 
Re: Jettime flyr LN-BRI

Eller at det ikke ville være acceptabelt at flyve wetlease for DY i basic SAS c/s... Det er vel hverken DY eller SK interesserede i!

enig, men de kunne jo blot bruge et andet fly til DY flyvninger :-)
 
Re: Jettime flyr LN-BRI

enig, men de kunne jo blot bruge et andet fly til DY flyvninger :-)

Set i lyset af, at flyets config afviger fra resten af JTG´s flåde samt sandsynligheden for, at frame´en er "lav på timer" iht direktørens eget udsagn, så virker BRI som den perfekte kandidat til at flyve disse CPH-KRP roteringer, hvor bloktiden må beregnes som forholdsvis lav...

Jeg tror, at BRI netop er hyret af JTG til primært at udføre wetlease flyvninger for DY. Et opslag på eksempelvis libhomeradar viser da også, at den har fløjet DY-flyvninger siden den blev ommalet, med undtagelse af en enkelt "ekstra" SAS CPH-OSL rotation i dag ;-)
 
Re: Jettime flyr LN-BRI

Set i lyset af, at flyets config afviger fra resten af JTG´s flåde samt sandsynligheden for, at frame´en er "lav på timer" iht direktørens eget udsagn, så virker BRI som den perfekte kandidat til at flyve disse CPH-KRP roteringer, hvor bloktiden må beregnes som forholdsvis lav...

Jeg tror, at BRI netop er hyret af JTG til primært at udføre wetlease flyvninger for DY. Et opslag på eksempelvis libhomeradar viser da også, at den har fløjet DY-flyvninger siden den blev ommalet, med undtagelse af en enkelt "ekstra" SAS CPH-OSL rotation i dag ;-)

Muligt du har ret her, time will show :), men nu ikke helt så entydigt.
http://www.flightradar24.com/data/airplanes/ln-bri
 
Last edited:
Re: Jettime flyr LN-BRI

SAS sine 737 classics har aldri vært synlige på FR24, og tviler JetTime har gjort noe med dette da de overtok maskinen
 
Re: Re: Jettime flyr LN-BRI

SAS sine 737 classics har aldri vært synlige på FR24, og tviler JetTime har gjort noe med dette da de overtok maskinen

wtf2.PNG
 
Re: Jettime flyr LN-BRI

och 05JUN skall BRI flyga för SAS på som SK4703/04 t NCE
 
Re: Jettime flyr LN-BRI

SAS sine 737 classics har aldri vært synlige på FR24, og tviler JetTime har gjort noe med dette da de overtok maskinen

BRI udsender ikke ADSB. Jeg har tit flyet på min MODE-S modtager, men uden positionsangivelser. Ligesom SAS MD og CR9... kan dog ikke forklare FR24 screendump og hvorfor den ses på "radar"...
 
Re: Jettime flyr LN-BRI

BRI udsender ikke ADSB. Jeg har tit flyet på min MODE-S modtager, men uden positionsangivelser. Ligesom SAS MD og CR9... kan dog ikke forklare FR24 screendump og hvorfor den ses på "radar"...

Byttet transponder kanskje? :)
 
Re: Jettime flyr LN-BRI

Vi får se hvor lenge den blir der, da. Snodig om de har lakkert den hvis de bare skal ha den til utpå høsten...

Forøvrig: BRI er en -405 som viser til dens BU-opphav, customer kode 08 tilhører Icelandair.
 
Re: Jettime flyr LN-BRI

Den var i BLL i søndags i fulde Jettime farver men på RC callsign, på en charter fra Ægypten.
 
Re: Jettime flyr LN-BRI

Ku ligne den har haft en ferry flyvning 11/12, JTG 9001 ?
 
Back
Top