BRI ble levert BU med 156 seter, det er korrekt. Men reglene for antall CC var mer eller mindre som i dag, den måtte altså ha 4. Det var også en av beveggrunnene for å ta ut 6 seter.Husker jeg ikke feil, hadde Braathens 156 seter i den før, før loven om 1 cc pr 50 seter trådde i kraft
BRI ble levert BU med 156 seter, det er korrekt. Men reglene for antall CC var mer eller mindre som i dag, den måtte altså ha 4. Det var også en av beveggrunnene for å ta ut 6 seter.
Så med andre or LNBRI skal inn i JT nå altså?
Trodde JT hadde nok fly jeg
Og at de tar inn B734 i flåten plutselig![]()
Den gikk nå med 150 seter i SAS, og var blant de maskinene med best beinplass! Husker jeg ikke feil, hadde Braathens 156 seter i den før, før loven om 1 cc pr 50 seter trådde i kraft
Også på flysiden hentes nye kræfter ind. Eller rettere sagt ældre. For et Boeing 737-400 fly, der egentlig var på vej til ophugning, får lov til at flyve sine sidste ture som reservefly for Jet Times andre 13 Boeing 737-fly.
”Det er et rigtig fint fly. Men det nærmere sig et rigtig dyrt hovedeftersyn. Og det er ejeren ikke interesseret i at betale. Derfor ender det snart sine dage som reservedele. Men inden da får det lige lov at arbejde en enkel sommer for os,” siger Klaus Ren.
Når sommeren går på hæld er det dog slut for flyet, der blandt andet har en fortid hos SAS.
DY3058/3059 CPH-KRP-CPH
DY3062? 3058 findes ikke.
LN-BRI er set i dag i CPH i Jettime farver minus logo på halen!
Det tvivler jeg stærkt på !