Jet Time flyr LN-BRI

Re: Jettime flyr LN-BRI

BRI var leasing fly som Braathens tok inn i sin tid. Da SAS overtok disse var leasingkontraktene elendig i forhold til å bli kvitt flyene. Den tiden er nå kommet og vi har endelig fått den ut :)

Re: Jettime

Husker jeg ikke feil, hadde Braathens 156 seter i den før, før loven om 1 cc pr 50 seter trådde i kraft
BRI ble levert BU med 156 seter, det er korrekt. Men reglene for antall CC var mer eller mindre som i dag, den måtte altså ha 4. Det var også en av beveggrunnene for å ta ut 6 seter.
Når regelverket ble slik aner jeg ikke, men det har vært slik så lenge jeg har vært i bransjen, altså leeeenge... :old

Uansett, trivelig å se at BRI kan ha et videre liv etter SAS. Vi får se hvor lenge...:)

Så LN-BRI i går på CPH, men da ble den "luftet" av en Pushback bil.

Mvh
KLM 1200

Last edited:

BRI ble levert BU med 156 seter, det er korrekt. Men reglene for antall CC var mer eller mindre som i dag, den måtte altså ha 4. Det var også en av beveggrunnene for å ta ut 6 seter.

Tidligere var det antall pax ombord som ga antall ca required! Etter regel endring var det antall stoler derfor fant man det for dyrt å beholde de 6 stolene.

Så med andre or LNBRI skal inn i JT nå altså?

Trodde JT hadde nok fly jeg :)

Og at de tar inn B734 i flåten plutselig :)

Hvis du ser i innøedningsposten så står det at den skal leies inn i JTG's flåte i 6 måneder...har tidligere hatt både flere B737-300 og -400 leiet inn i sommersesongen da de ikke hadde nok fly iforhold til oppdragene, så den vil nok forsvinne ut av flåten i november en gang. JTG ha som sagt ikke B734 fast i flåten, og vil heller ikke ha det.

Til de som lurer på om det blir dansk reg, så blir det ikke det...

Flyet flyver nu i SAS farger, men kun med blå hale, grå/hvit fuselage og røde motorer. Alt annet er fjernet.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=77201

Også på flysiden hentes nye kræfter ind. Eller rettere sagt ældre. For et Boeing 737-400 fly, der egentlig var på vej til ophugning, får lov til at flyve sine sidste ture som reservefly for Jet Times andre 13 Boeing 737-fly.

”Det er et rigtig fint fly. Men det nærmere sig et rigtig dyrt hovedeftersyn. Og det er ejeren ikke interesseret i at betale. Derfor ender det snart sine dage som reservedele. Men inden da får det lige lov at arbejde en enkel sommer for os,” siger Klaus Ren.

Når sommeren går på hæld er det dog slut for flyet, der blandt andet har en fortid hos SAS.

I morgen flyr LNBRI for NAX (Op JTG) på følgende ruter:

DY3054/3055 CPH-KRP-CPH
DY3550/3551 CPH-BUD-CPH
DY3056/3057 CPH-KRP-CPH
DY3058/3059 CPH-KRP-CPH

Så den får jobba litt til, men har nok en følelse for at JTG kommer til å fikse opp på flyet så den kan fly noen år til ;)

Hvis den er moden for heavy check, vil det nok finnes billigere alternativer .. men vi får se. Det spørs jo hvor desperat eieren er ..

Det er jo kun engine-cowlings og vertical stabilizer der har fået farvet... og så naturligvis "jettime" titler. Ved ikke, om det er folie eller maling... jeg ved heller ikke, om arbejdet er lavet lokalt i CPH eller andet steds, men jeg mener ikke, at der kan udføres større malerarbejder i CPH.

Back