Så et par spørsmål (som muligens er besvart tidligere):
Den "lille" familien" tar påsken i Thailand og lurer på:
* Billettene med Thai (OSL-BKK-OSL) er i klasse Q. Stemmer det at det er 100% opptjening?
* Hvor mange poeng gir OSL-BKK-OSL i Q?
* Er det oppgrader bare billetter?
* Får man med drage og tre unger inn på loungen i BKK med EBG? (stort sett?)
SC
Et par spørsmål til da Påsken nærmer seg..
- Er det egen Thai innsjekk?
- Er det da alle EBG fordeler på OSL og bruker man SAS fast track?
- Selger de Champagne på apekatt-klasse? (tror jeg har spurt om det før)
SC
Egen innsjekk, ja.
Solgte ikke champis sist jeg fløy.
Fast track, ikke sikker, men lounge, ja.
Vi har booket en tur med Thai med mellomlanding på BKK i påsken. Jeg er så nerd at jeg fikk ordnet billett med 100% opptjening på meg og 50% på Dragen og barna. Vi har forskjellige bookinger men sitter sammen på flyene.
Vil jeg da slite med loungen, fast track osv da det ikke er samme billett? Vi har alle samme etternavn.
Nei ikke pga billetten. Dere kommer jo med boardingcard og ingen ser vel på bookingnr.
I BKK kan dere ikke bruke Thai sin lounge på D. Selv ville jeg gått i Singapore Airlines loungen. Alternativt Eva Air loungen. Regelen for Star A er vel 1 gjest, så det er mulig det strander på det. Etter hva jeg husker er det bare SAS egne lounger hvor de sier 1 gjest eller nærmeste familie (dvs kone og barn)
Vi har booket en tur med Thai med mellomlanding på BKK i påsken. Jeg er så nerd at jeg fikk ordnet billett med 100% opptjening på meg og 50% på Dragen og barna. Vi har forskjellige bookinger men sitter sammen på flyene.
Vil jeg da slite med loungen, fast track osv da det ikke er samme billett? Vi har alle samme etternavn.
Nå kjenner jeg ikke til statusen til alle i familien, men hver gullkortholder kan bare ta med +1. Så hvis det bare er du som har status må du be om velvillighet eller velge en av dine kjære.
Et tips for fremtidig bruk. På Thai dot com kan en velge "hold reservation" evt "contaCt Thai Office" på den siden der en skal betale. En kan så ringe det norskspråklige kontoret og få dem til å endre bookingklasse for deg. De tok også imot kredittkort, men det ser ut som at en kan gå inn på bookingen igjen på nett og betale der.
De advarte om at de ikke hadde tilgang på de billigste bookingklassene på reiser fra Asia. Ser ut til at billigste klasse tilgjengelig om ticketing i Norge er Q.
Er vel mer hvilket fly du skal unngåAh, takk! Da vet jeg hvilken rute som skal unngås neste gang.
Er vel mer hvilket fly du skal unngå![]()