Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Status
Not open for further replies.
Re: Jeg trenger hjelp til å finne flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Hei boatc!

Mandager er generelt en "håpløs" dag å komme seg fra Malta med en fornuftig reiserute. men du har et alternativ med LH via Frankfurt og Oslo den avgang er kl 13.15 fra MLA.

Nå er jo denne mandagen litt spesiell siden mange hundre deltakere fra Battle of Malta skal hjem da, så prisen ligger i economy på rundt kr 5000 èn vei til Bodø da.. Kan du reise dagen før får du hele veien med SAS via ARN for halvparten.. (2400..)

Ellers lite utvalg uten overnatting på vei hjem mandager..

(Reiser selv mye derfra, og unngår alltid mandager...)

Kim

Hei boatc!

Mandager er generelt en "håpløs" dag å komme seg fra Malta med en fornuftig reiserute. men du har et alternativ med LH via Frankfurt og Oslo den avgang er kl 13.15 fra MLA.

Nå er jo denne mandagen litt spesiell siden mange hundre deltakere fra Battle of Malta skal hjem da, så prisen ligger i economy på rundt kr 5000 èn vei til Bodø da.. Kan du reise dagen før får du hele veien med SAS via ARN for halvparten.. (2400..)

Ellers lite utvalg uten overnatting på vei hjem mandager..

(Reiser selv mye derfra, og unngår alltid mandager...)

Kim

Deltar selv på BOM, som vi snakket om i en annen tråd, og da har jeg jo hotell til mandag. Dessuten er finalebordet søndag kveld, så jeg vil helst reise mandag. Har et par dager fri etter det, så jeg vurderer faktisk TK til OSL via IST (overnight stop) til 2000,- inkl airport-hotell.

Hadde 13.15-avgangen med LH i fjor, det funket veldig bra, men den var mye billigere den gang.

Business til Hawaii

Hei,

Jeg forsøker å finne tur til en kollega til Hawaii (KOA) fra CPH i business til neste år. På ita finner jeg business til ca 20k, men ikke mulig å booke. Er det noen som har en god ide for å finne god pris i biz fra CPH?

Takk på forhånd!

Nå er det kun mulig å bestille OSL-BKK billetter frem til 23. mars på norwegian.no, som er drøyt 5 måneder til. Når blir billetter for senere tidspunkt lagt ut for salg ?

Tips til destinasjoner for Juleshopping

Hei

Noen som har noen gode tips til destinasjoner for Juleshopping?

Har tidligere likt meg godt i Essen/Dusseldorf rundt juletider med sine markeder etc. God stemning og trivelig atmosfære.

Noen andre destinasjoner dere kan anbefale? Er litt lei av den liksom jula handelstanden i Norge har.

Og så er det vel greit å få tatt en tur før vi mister kjøpekraften totalt her på berget.... :cry:

Re: Tips til destinasjoner for Juleshopping

Liker meg svært godt i Stockholm og London i førjulstiden jeg.

Valgets kvaler SIN-IAH

Ingen av mine bekjent "in real life" bryr seg om mine fly-routing problemstillinger så da er det fint å komme hit :)

Skal fly SIN-IAH og førstevalget med ANA via NRT er desverre for dyrt for jobben.

Valget er da SQ via Moskva med 777, noe som tar rundt 24 timer og jeg får EB poeng (noen som vet hvor mye når det er "super saver"?)

Eller Qatar via Doha men å få muligheten til å fly ny A350 men uten EB poeng og at det tar lenger tid.

Ka døkk tru?

Re: Valgets kvaler SIN-IAH

Du skriver ikke hvilken klasse du planlegger å reise i, men både Singapore Airlines og Qatar Airways er særs trygge og gode valg både når det gjelder business og økonomi. Begge er blant de fremste. Jeg hadde nok kanskje personlig falt ned på Singapore pga service.

Er det billigbillett med SQ gir den antageligvis ikke EB poeng. Undersøk bookingklasse før du bestiller.

Hva med KLM eller British Airways og heller få en pause "midt i"? Her er det ok muligheter for upgrade hvis du ønsker å betale for litt mer komfort fra egen lomme. Hvis du tenker komfort uten å måtte betale noe selv hadde jeg valgt Singapore, men som de andre sier må du være obs på opptjening.

Re: Jeg trenger hjelp til å finne steder/flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Jeg skal til Koh Samui sammen med noen venner i januar og har begynt å se etter flybilletter. Liker godt å fly med Thai både pga poeng og flyene/servicen/direkteruten til BKK, men syns 9000,- er mye for bookingklasse Q (hos Thaiairways.no)

Alternativ 2 er Norwegian + Bangkok Airways som fort blir billigere, men ikke gir noen poeng. Det gir derimot Cashpoints og ved kjøp av PremiumFlex til 11000 OSL-BKK har jeg en flex-billett med bedre sete, bagasje og mat som jeg får 2200 cashpoints igjen for.

Alternativ 3 er et sandkasseselskap via Doha eller Dubai som resulterer i 2 mellomlandinger og ingen poeng jeg har bruk for.

Hva syns dere? Kan jeg forvente meg noe salg på Thai-billetter før jul?

Re: Jeg hjelp/råd til flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Finnair har salg i disse dager til bla BKK, du kan få OSL-HEL-BKK til 12.000kr i business. Så heller fikse siste reisen selv. Det er det beste alternativet etter min mening.

Value for money er det sikkert et bra tilbud, og hadde det vært i Star Alliance hadde jeg slått til, men jeg var egentlig ute etter et tilbud som ga fler *-poeng per krone eller billigere reise. Jeg pleier å ta et par sovepiller og bli borte på de turene, det klarer jeg helt fint i øko. Men takk for tips, skal vurdere det!

Re: Jeg trenger hjelp til å finne steder/flytider/-ruter/-priser (2014/15)

Jeg skal til Koh Samui sammen med noen venner i januar og har begynt å se etter flybilletter.
Jeg må igjen takke alle som booker altfor sent for at de sponser mine billige billetter. :up:

Ingen av mine bekjent "in real life" bryr seg om mine fly-routing problemstillinger så da er det fint å komme hit :)

Skal fly SIN-IAH og førstevalget med ANA via NRT er desverre for dyrt for jobben.

Valget er da SQ via Moskva med 777, noe som tar rundt 24 timer og jeg får EB poeng (noen som vet hvor mye når det er "super saver"?)

Eller Qatar via Doha men å få muligheten til å fly ny A350 men uten EB poeng og at det tar lenger tid.

Ka døkk tru?

SQ via Moskva, uten tvil.

Gå videre i booking fasen til SQ for å se booking klasse. Gå deretter til EB sidene og se hva du får.

Da ble det SQ, bookingklasse Q så det ser ikke ut til å gi EB poeng, får melde meg inn i krisflyer siden det er en så lang reise og jeg skal være i Singapore en liten stund til.
Takk for tips :)

Trenger litt kvalifisert synsing fra fagfolket her. Håper de som føler seg kallet kommer med noen gode råd.

Vurderer å ta oss en tur til Taiwan påsken neste år. Dvs. vi ser for oss å reise fra Oslo tidligst den 20. mars med retur rundt 1. april. 2 voksne og 1 Sparkende F på 3 år.

Når man reiser med Sparkende F så vil man helst komme fram så fort som mulig med minst stopp underveis som mulig. Derfor begrenser reisen fra Oslo til Taipei seg med maks 1 stopp underveis, noe som igjen begrenser utvalget av routinger ut fra OSL. I tillegg har Sparkende F nedfelt i samarbeidsavtalen sin at han skal reise biz når flyturen overstiger 1 time :p

Etter det jeg kjenner til så er det en håndfull aktuelle selskaper som tilbyr Oslo-Taipei med kun et stopp. Research har snevret utvalget til Thai, Turkish, Emirates og KLM.

Prisene for C-klasse for 2 voksne og 1 barn varierer fra i overkant av 50 høvdinger til opp mot 80 høvdinger (Turkish skal ha 51K, Thai vil gjerne ha nærmere 80K...).

Er det noen som har tips og triks og gode råd på hvordan komme seg fra Oslo til Taiwan i C med forutsetningene nevnt ovenfor - uten å blakke seg helt? Har i overkant av 120 000 Avios liggende på konto, men ser det som uaktuelt i denne sammenheng da vi kun ønsker 1 stopp underveis.

Takker for alle innspill og tips :)

Status
Not open for further replies.
Back