jcnorway lærer opp SAS Kundeservice
Tenkte å dele noen erfaringer rundt Eurobonus og SAS Reisesenter med forumet.
Undertegnede har noen poeng liggende som skulle benyttes i forbindelse med 50% kampanjen SAS har nå i sommer. Turen går til CPH og man spanderte på seg Y+ noe som koster 8000 poeng pr pers.
Med et Eurobonus Mastercard får man 500 poeng i rabatt pr voksen for bestilling før 31. mai. Bestilling av bonusreiser etter denne datoen gir ingen slik ekstra rabatt som et ledd i forbedringen av Eurobonus (www.saseurobonusmastercard.no).
Uansett.. jeg la inn bestilling fredag og så at det ble trukket 2 x 8000 poeng. Ringte opp SAS Kundeservice på 05040 og forklarte saken. Jeg var på det tidspunktet ikke klar over rabattkuttet og ble informert over telefon at jeg ikke fikk rabatt fordi reisen var senere enn 31. mai.
Greit nok tenkte jeg og tittet for moro skyld litt nøyere på sidene på sas.no som omhandlet EB Mastercard. Der stod det tydelig at man ville få rabatt på bestillinger gjort før 31. mai, altså hadde ikke denne datoen noe å gjøre med når man skulle reise, kun når man bestilte.
Ringte opp SAS og kom nå til en kundebehandler som hevdet at den rabatten ville vises når billett ble utstedt dagen etter (dvs lørdag). Lot tvilen komme henne til gode og lot det ligge til lørdag.
Lørdag kom, billetter ble utstedt og poeng trukket uten rabatt. Ringte opp SAS og fikk da beskjed om at de ikke kunne hjelpe Basic-kunder med dette i helgene og at jeg heller fikk ringe tilbake kl 8 på tirsdag (idag).
I mellomtiden hadde jeg sjekket en bonusreise utenom kampanjeperioden og da ble rabatten korrekt fratrukket.
Litt over kl 8 ringte jeg tilbake og svareren sa at EB Basic kunne få hjelp mellom kl 8 og 16. Fikk svar i andre enden raskt og måtte forklare saken for n-te gang. Nei, det kunne ikke hun jeg pratet med heller hjelpe meg med. Hun satt bare med bestillinger og slikt. Eurobonusavdelingen åpnet først kl 08.30 så jeg fikk ringe tilbake da
Ny telefon til SAS etter 8.30 og nå kom man til en dame som først var helt sikker på at det ikke var noe feil. Men etter å ha forklart saken (igjen) så skjønte hun alt og skulle melde dette videre til Eurobonus HQ... Hun hadde ikke fått med seg at rabatten fantes og heller ikke at den snart var historie. Så det måtte jeg informere henne om og vise henne litt rundt på sas.no hvor dette stod.
Så nå ligger ballen på et eller annet HQ i "Poor SAS" og vi får se hva som kommer ut av det
Tenkte å dele noen erfaringer rundt Eurobonus og SAS Reisesenter med forumet.
Undertegnede har noen poeng liggende som skulle benyttes i forbindelse med 50% kampanjen SAS har nå i sommer. Turen går til CPH og man spanderte på seg Y+ noe som koster 8000 poeng pr pers.
Med et Eurobonus Mastercard får man 500 poeng i rabatt pr voksen for bestilling før 31. mai. Bestilling av bonusreiser etter denne datoen gir ingen slik ekstra rabatt som et ledd i forbedringen av Eurobonus (www.saseurobonusmastercard.no).
Uansett.. jeg la inn bestilling fredag og så at det ble trukket 2 x 8000 poeng. Ringte opp SAS Kundeservice på 05040 og forklarte saken. Jeg var på det tidspunktet ikke klar over rabattkuttet og ble informert over telefon at jeg ikke fikk rabatt fordi reisen var senere enn 31. mai.
Greit nok tenkte jeg og tittet for moro skyld litt nøyere på sidene på sas.no som omhandlet EB Mastercard. Der stod det tydelig at man ville få rabatt på bestillinger gjort før 31. mai, altså hadde ikke denne datoen noe å gjøre med når man skulle reise, kun når man bestilte.
Ringte opp SAS og kom nå til en kundebehandler som hevdet at den rabatten ville vises når billett ble utstedt dagen etter (dvs lørdag). Lot tvilen komme henne til gode og lot det ligge til lørdag.
Lørdag kom, billetter ble utstedt og poeng trukket uten rabatt. Ringte opp SAS og fikk da beskjed om at de ikke kunne hjelpe Basic-kunder med dette i helgene og at jeg heller fikk ringe tilbake kl 8 på tirsdag (idag).
I mellomtiden hadde jeg sjekket en bonusreise utenom kampanjeperioden og da ble rabatten korrekt fratrukket.
Litt over kl 8 ringte jeg tilbake og svareren sa at EB Basic kunne få hjelp mellom kl 8 og 16. Fikk svar i andre enden raskt og måtte forklare saken for n-te gang. Nei, det kunne ikke hun jeg pratet med heller hjelpe meg med. Hun satt bare med bestillinger og slikt. Eurobonusavdelingen åpnet først kl 08.30 så jeg fikk ringe tilbake da

Ny telefon til SAS etter 8.30 og nå kom man til en dame som først var helt sikker på at det ikke var noe feil. Men etter å ha forklart saken (igjen) så skjønte hun alt og skulle melde dette videre til Eurobonus HQ... Hun hadde ikke fått med seg at rabatten fantes og heller ikke at den snart var historie. Så det måtte jeg informere henne om og vise henne litt rundt på sas.no hvor dette stod.
Så nå ligger ballen på et eller annet HQ i "Poor SAS" og vi får se hva som kommer ut av det

Last edited: