jcnorway lærer opp SAS Kundeservice

jcnorway

Moderator
Medlem
jcnorway lærer opp SAS Kundeservice

Tenkte å dele noen erfaringer rundt Eurobonus og SAS Reisesenter med forumet.

Undertegnede har noen poeng liggende som skulle benyttes i forbindelse med 50% kampanjen SAS har nå i sommer. Turen går til CPH og man spanderte på seg Y+ noe som koster 8000 poeng pr pers.

Med et Eurobonus Mastercard får man 500 poeng i rabatt pr voksen for bestilling før 31. mai. Bestilling av bonusreiser etter denne datoen gir ingen slik ekstra rabatt som et ledd i forbedringen av Eurobonus (www.saseurobonusmastercard.no).

Uansett.. jeg la inn bestilling fredag og så at det ble trukket 2 x 8000 poeng. Ringte opp SAS Kundeservice på 05040 og forklarte saken. Jeg var på det tidspunktet ikke klar over rabattkuttet og ble informert over telefon at jeg ikke fikk rabatt fordi reisen var senere enn 31. mai.

Greit nok tenkte jeg og tittet for moro skyld litt nøyere på sidene på sas.no som omhandlet EB Mastercard. Der stod det tydelig at man ville få rabatt på bestillinger gjort før 31. mai, altså hadde ikke denne datoen noe å gjøre med når man skulle reise, kun når man bestilte.

Ringte opp SAS og kom nå til en kundebehandler som hevdet at den rabatten ville vises når billett ble utstedt dagen etter (dvs lørdag). Lot tvilen komme henne til gode og lot det ligge til lørdag.

Lørdag kom, billetter ble utstedt og poeng trukket uten rabatt. Ringte opp SAS og fikk da beskjed om at de ikke kunne hjelpe Basic-kunder med dette i helgene og at jeg heller fikk ringe tilbake kl 8 på tirsdag (idag).

I mellomtiden hadde jeg sjekket en bonusreise utenom kampanjeperioden og da ble rabatten korrekt fratrukket.

Litt over kl 8 ringte jeg tilbake og svareren sa at EB Basic kunne få hjelp mellom kl 8 og 16. Fikk svar i andre enden raskt og måtte forklare saken for n-te gang. Nei, det kunne ikke hun jeg pratet med heller hjelpe meg med. Hun satt bare med bestillinger og slikt. Eurobonusavdelingen åpnet først kl 08.30 så jeg fikk ringe tilbake da :rolleyes:

Ny telefon til SAS etter 8.30 og nå kom man til en dame som først var helt sikker på at det ikke var noe feil. Men etter å ha forklart saken (igjen) så skjønte hun alt og skulle melde dette videre til Eurobonus HQ... Hun hadde ikke fått med seg at rabatten fantes og heller ikke at den snart var historie. Så det måtte jeg informere henne om og vise henne litt rundt på sas.no hvor dette stod.

Så nå ligger ballen på et eller annet HQ i "Poor SAS" og vi får se hva som kommer ut av det :rolleyes:

Last edited:
Re: jcnorway lærer opp SAS Kundeservice

Uffameg, da! Hørtes ikke typisk SAS ut, men slik kan jo alltids skje. Bra du gir dem en leksjon i hvordan reglene deres fungerer i praksis!

Neida, tror heller ikke dette er "typisk SAS". Men når det først svikter (f.eks. systemsvikt hvor ikke rabatt fungerer slikt det skal i datasystemene) så virker det som de som sitter der ikke vet helt hvordan det skal håndteres og hvem som skal melde hva til hvem.

Og det svaret jeg fikk fra hun første jeg snakket med i dag som svarte at jeg måtte ringe igjen senere når "Eurobonusavdelingen åpnet" tror jeg bare snakket b...s.... Ringte opp samme nummer og samme tastevalg litt senere og vedkommende som jeg da traff på skjønte (etterhvert) og hjalp meg der og da.

Vi får se når/om man får noen tilbakemelding fra EB HQ.

Disse 1000 poengene er jo ikke all verden, men når man først annonserer en rabatt så får de jammen meg klare å gjennomføre det i praksis også.

Last edited:

Her er det ikke SAS, men jcnorway som trenger opplæring. Det er riktig at man får 500 poeng rabatt på bonusreiser når man betaler med Diners/MasterCard ut mai, men dette gjelder ikke på bonusreiser med rabatt, slik du har bestilt.

Selv om man slutter med rabatt på bonusreiser betalt med kredittkort, vil man kreditteres med 500 poeng for alle bonusbilletter man bestiller online. Man får altså ikke lenger rabatt på poengreiser, men man får 500 poeng inn på konto for hver bestilling.

Last edited:

Hvor står det at rabatten ikke gjelder på denne kampanjen? Har tidligere bestilt på slike 50% kampanjer og alltid fått rabatt.

Da får jeg beklage feilopplysning av SAS Kundeservice.

Men likevel er det jo noe merkelig (men kanskje ikke uventet) at SAS har ulik informasjon på sine nasjonale/internasjonale sider. Man skulle jo tro at informasjon som gjaldt norske kunder med norsk EB Mastercard ville bli lagt ut på sas.no... :rolleyes:

SAS hadde også i starten av kampanjen lagt ut en feilmelding på bestillingssiden for bonusreiser om at rabatten for co-branded kort ikke var helt på plass for kampanjebillettene og at man ble bedt om å prøve litt senere. Skjønner ikke helt hvorfor de skulle rette på dette hvis man i utgangspunktet ikke skulle få rabatt på disse billettene :rolleyes:

Lette litt i arkivet og fant forrige 50%-kampanje som ble bestilt.

OSL-HEL med Blue1. Reiste i Economy Extra og prisen var 8000 poeng pr pers. Vi var to stk og ble trukket totalt 15 000 poeng (7500 x 2). Kan godt hende at det ikke lenger er mulig å få rabatt på slike kampanjer, men det var fullt mulig for et år siden.

Last edited:
Back